پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اجرای پایلوت برنامه نرم افزاری ارائه خدمات در مراکز بهداشتی رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی“، حمید صمد زاده در جریان بازدید از اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس رفسنجان افزود: در این سطح در مراکز بهداشتی قصد داریم دفاتر را جمع آوری کنیم یا در کنار دفاتر برنامه نرم افزاری را راه بیندازیم.

وی ادامه داد:  تا با این کار اطلاعات دانش آموزان و خدماتی که به آنها ارائه می شود در سامانه ثبت الکترونیکی شود و در وزارت بهداشت رصد کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان کشور در این سال ۲٫۰۹ درصد است و این مربوط به ۱۲ ساله ها است به عبارتی هر دانش آموزدوازده ساله حداقل دو دندان پوسیده دارد.

وی گفت: ۳ برنامه ملی در سطح کشور در حوزه دهان و دندان  با توجه به برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حال انجام است و یکی از این برنامه ها ارتقاء سلامت دهان و دندان و انجام فلوراید وارنیش دانش اموزان مدارس است .

صمد زاده گفت: در رفسنجان این پوشش به حد صد در صدی رسیده  است.

صمد زاده ادامه داد: دربرنامه دیگر در حوزه دهان و دندان قرار است در مراکز بهداشتی روستایی دندانپزشک روستایی مستقر و در قالب بیمه خدمات روستایی خدمات دندانپزشکی از جمله آموزش و مراقبت، انجام وارنیش فلوراید، کشیدن و ترمیم دندانهای شیری و جرم گیری و فلوراید تراپی به گروه هدف شامل دانش اموزان، مادران باردار و … ارائه شود.

رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۶۰ هزار مدرسه شهری و روستایی در سراسر کشور تحصیل می کنند که خدمات دندانپزشکی از سال ۹۱ تا کنون طی دو مرحله  به ۶ میلون و ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز ارائه شده است.

وی افزود: امیدواریم  تا پایان سال جاری این رقم به بیش از ۷ میلیون نفر دانش آموز افزایش میابد.

خروج از نسخه موبایل