اجرای پایلوت برنامه نرم افزاری ارائه خدمات در مراکز بهداشتی رفسنجان

  • شناسه خبر: 91188
اجرای پایلوت برنامه نرم افزاری ارائه خدمات در مراکز بهداشتی رفسنجان

رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سطح دو برنامه نرم افزاری ارائه خدمات در مراکز بهداشتی رفسنجان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » اجرای پایلوت برنامه نرم افزاری ارائه خدمات در مراکز بهداشتی رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی“، حمید صمد زاده در جریان بازدید از اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس رفسنجان افزود: در این سطح در مراکز بهداشتی قصد داریم دفاتر را جمع آوری کنیم یا در کنار دفاتر برنامه نرم افزاری را راه بیندازیم.

وی ادامه داد:  تا با این کار اطلاعات دانش آموزان و خدماتی که به آنها ارائه می شود در سامانه ثبت الکترونیکی شود و در وزارت بهداشت رصد کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان کشور در این سال ۲٫۰۹ درصد است و این مربوط به ۱۲ ساله ها است به عبارتی هر دانش آموزدوازده ساله حداقل دو دندان پوسیده دارد.

وی گفت: ۳ برنامه ملی در سطح کشور در حوزه دهان و دندان  با توجه به برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حال انجام است و یکی از این برنامه ها ارتقاء سلامت دهان و دندان و انجام فلوراید وارنیش دانش اموزان مدارس است .

صمد زاده گفت: در رفسنجان این پوشش به حد صد در صدی رسیده  است.

صمد زاده ادامه داد: دربرنامه دیگر در حوزه دهان و دندان قرار است در مراکز بهداشتی روستایی دندانپزشک روستایی مستقر و در قالب بیمه خدمات روستایی خدمات دندانپزشکی از جمله آموزش و مراقبت، انجام وارنیش فلوراید، کشیدن و ترمیم دندانهای شیری و جرم گیری و فلوراید تراپی به گروه هدف شامل دانش اموزان، مادران باردار و … ارائه شود.

رئیس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۶۰ هزار مدرسه شهری و روستایی در سراسر کشور تحصیل می کنند که خدمات دندانپزشکی از سال ۹۱ تا کنون طی دو مرحله  به ۶ میلون و ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز ارائه شده است.

وی افزود: امیدواریم  تا پایان سال جاری این رقم به بیش از ۷ میلیون نفر دانش آموز افزایش میابد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان