رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان:

۹۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد رفسنجان فعالیت می کنند

  • شناسه خبر: 91112
۹۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد رفسنجان فعالیت می کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: ۹۲ کانون فرهنگی و هنری دارای مجوز درمساجد این شهرستان فعالیت می کنند.

خانه » آخرین اخبار » ۹۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد رفسنجان فعالیت می کنند

به گزارش “خانه خشتی“، ایمان محمد آبادی در نشست خبری که به مناسبت هفته کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد با اشاره به اهمیت این کانون ها اظهار داشت: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سال ۱۳۷۲ متعهد به ماموریتی بود که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ارائه طرح ها در مقابله با تهاجم فرهنگی به فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شده است.

وی افزود: علاوه بر شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان هایی همچون تبلیغات اسلامی، نیروی مقامت بسیج، اوقاف و امور و خیریه و بنا به ضرورت وزارت اموزش و پرورش و ورزش و جوانان نیز باید در عرصه کانونها حمایت کنند در حالیکه متولی صرف این کانون ها فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخته شده و مطالبات و انتظارات متوجه این اداره می شود.

محمد آبادی با بیان اینکه امروز مساجدعلاوه بر بعد عبادی به پایگاهی های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبدیل شده اند تصریح کرد: تاکنون فعالیتهای فرهنگی بسیاری از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام گرفته اما کافی نیست و برای داشتن کارکرد و توانمندی مناسب نیازمند همکاری و توجه همه دستگاه های مرتبط است.

وی به نامگذاری روز ۱۸ اسفند به روز کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و بیان داشت: برنامه ریزی لازم برای ورود این روز به تقویم رسمی کشور صورت گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان از فعالیت ۹۲ کانون فرهنگی و هنری دارای مجوز درمساجد شهرستان خبر داد و گفت:  از این تعداد ۵۷ کانون در روستاها و حومه و ۳۵ کانون در مرکز شهرستان مستقر و ۱۰ کانون در حال به ثبت رسیدن و تکمیل پرونده هستند.

محمد آبادی همچنین به فعالیت دو کانون فرهنگی مسجدالزهراء(س) و ایثار و شهادت شهید حسن عبداللهی به عنوان کانون های تخصصی استان در رفسنجان اشاره کرد .

وی در ادامه به بخش دیگری از خدمات کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه ی کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: ۱۶ کتابخانه مخزن دار و ۱۲ کتابخانه باز با ۸۲ هزار جلد کتاب و ۲۰ نفر کتابدار در کانون های های مساجد شهر و روستاهای رفسنجان فعالیت می کنند.

محمد آبادی با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ نفر عضو ثابت کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان رفسنجان هستند تصریح کرد: بر اساس رتبه بندی شهرستان دارای ۳ کتابخانه درجه یک، یک کتابخانه درجه سه، هفت کتابخانه درجه ۴ و پنج کتابخانه درجه ۵ می باشد.

وی افزود: رفسنجان دارای دو کتابخانه تخصصی قرآن و نهج البلاغه در کانون مسجد الزهراء(س) و معارف جهاد و شهادت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کانون شهید عبداللهی مسجد حضرت خدیجه(س) است.

محمد آبادی سرانه اعتباری فعالیتهای کانون های رفسنجان از محل دبیرخانه کانون های مساجد کشور را از ابتدای سال ۹۴ تا پایان آذرماه را ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیون تومان توسط طرح های ویژه ی کانون های فرهنگی رفسنجان دریافت شده است.

وی یادآور شد: سه پایگاه اینترنتی فعالیت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سامانه اداره کل کتابخانه ای مساجد کشور و پایگاه اطلاع رسانی همپای محراب در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فعالیت می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت های فراوانی دارند که به واسطه ی مشکلاتی از جمله مالی و پشتیبانی هنوز نتوانستند به بلوغ لازم برسند و با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند.

وی بحث موازی کاری در امور فرهنگی و اختلافات بین اعضای هیات امنا و اعضا و مدیران کانون های مساجد را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: عمدتا در همه مساجد پایگاه های مقاومت بسیج مستقر هستند که می توان بخشی ازامکانات انسانی، مالی و تجهیزات آنها در کنار کانون ها قرار گیرد و فعالیت کنند.

محمدآبادی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی قادر به پوشش همه فعالیتهای کانون ها نیست خاطر نشان کرد: خیران می توانند در این امر به ویژه در روستاها کمک شایانی داشته باشند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ابراهیم پور

    با تشکر فروان از جناب آقای ایمان محمد آبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان باید عرض کنم پایگاه انقلاب مساجد هستند و وقتی مساجد فعال باشند تدوام انقلاب ممکن می باشد مساجد باید جذاب باشند و جوانان را جذب کنند نه دفع
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان