تظاهرات‌ بحرینی‌ها در محکومیت بازداشت شیخ نمر النمر

  • شناسه خبر: 9061
تظاهرات‌ بحرینی‌ها در محکومیت بازداشت شیخ نمر النمر

خانه خشتی: در حالی که مناطق مختلف بحرین عرصه تظاهرات علیه رژیم سعودی به خاطر بازداشت شیخ نمر بود، جمعیت الوفاق بحرین به خانواده‌های شهدای عربستان تسلیت گفت. خانه خشتی به نقل از فارس، جمعیت الوفاق بحرین در پیامی به خانواده‌های شهدای منطقه شرقی عربستان که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم سعودی به شهادت […]

خانه » آخرین اخبار » تظاهرات‌ بحرینی‌ها در محکومیت بازداشت شیخ نمر النمر

خانه خشتی: در حالی که مناطق مختلف بحرین عرصه تظاهرات علیه رژیم سعودی به خاطر بازداشت شیخ نمر بود، جمعیت الوفاق بحرین به خانواده‌های شهدای عربستان تسلیت گفت.

خانه خشتی به نقل از فارس، جمعیت الوفاق بحرین در پیامی به خانواده‌های شهدای منطقه شرقی عربستان که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم سعودی به شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

این جمعیت معارض بحرینی همچنین خواستار آزادی شیخ “نمر باقر النمر”، روحانی شیعی برجسته عربستانی شد و در پیام خود تاکید کرد: با توجه به جایگاه شیخ النمر در میان مردم، بازداشت وی ممکن است وخامت اوضاع امنیتی را در عربستان به دنبال داشته باشد.

جمعیت الوفاق بحرین ابراز امیدواری کرد که بحران کنونی موجود در عربستان از طریق گفت‌وگو پشت سر گذاشته و حل شود.

این جمعیت تاکید کرد: بی‌تردید اقدامات امنیتی راه حل مناسبی برای مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نیست، بلکه گفت‌وگو و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز تنها راه حل این مسائل است.

انتقاد رجب از حکم خود

اما از سوی دیگر “نبیل رجب”، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین حکم صادره علیه خود را رد کرد و آن را حکمی کاملا سیاسی دانست.

وی در این‌باره گفت: همان‌گونه که انتظار داشتم دادگاه حکم سیاسی خود را مبنی بر سه ماه زندان برای وی صادر کرد، حکمی که با عدالت هیچ مناسبتی ندارد. نبیل رجب در جلسه سابق دادگاه اتهامات وارده به خود را رد کرد.

دادگاه بحرین به اتهام توهین رجب به شهروندان اهل سنت بحرین وی را به سه ماه حبس متهم کرد.

گروه‌های معارض بحرینی انحلال جمعیت عمل اسلامی را محکوم کردند

اما معارضان بحرینی حکم دادگاه اداری رژیم آل خلیفه مبنی بر انحلال جمعیت عمل اسلامی را حکمی سیاسی و غیرعقلانی بیان کرده و آن را محکوم کردند.

معارضان بحرینی در واکنش به حکم دادگاه آن را ضربه‌ای بر پیکره فعالیت‌های سیاسی در بحرین دانسته و تاکید کردند: صدور این حکم نشان می‌دهد، هیچ تصمیم و تلاشی برای حل سیاسی مسئله وجود ندارد، بلکه این حکم اوضاع کشور را به سمت بحرانی‌تر شدن می‌برد.

معارضان بحرینی اعلام کردند: اقدامات رژیم بیشتر شبیه برقراری حکومت نظامی است و حکم سیاسی صادر شده علیه این جمعیت بمنزله پیام حکومت بحرین برای جامعه بین المللی است، مبنی بر اینکه حکومت از هیچ اقدامی برای سرکوب آزادی اندیشه و بیان فروگذار نمی‌کند.

تظاهرات‌های گسترده در محکومیت بازداشت شیخ نمر

این درحالی که روز گذشته مناطق مختلف بحرین از جمله الدراز، الدیر، کرزکان، ستره، بلاد قدیم، بربار، سند و الستره شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در اعتراض به بازداشت شیخ نمر و سرکوبگری رژیم آل سعود بود.

نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای موسوم به سپر جزیره و از جمله نظامیان اشغالگر سعودی به تظاهرات مسالمت‌آمیز بحرینی‌ها با گلوله، نارنجک‌های دودزا و سمی یورش بردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه برای جلوگیری از ورود تظاهرات‌کنندگان به خیابان‌ها و جاده‌های اصلی به محاصره روستاها و شهرها اقدام کردند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان