چرا تشیع انگلیسی دنبال راه‌اندازی دهه‌های متعدد فاطمیه و محسنیه است؟

  • شناسه خبر: 90595
چرا تشیع انگلیسی دنبال راه‌اندازی دهه‌های متعدد فاطمیه و محسنیه است؟

تشیع انگلیسی این روزها بیش از هر زمان دیگر در حوزه مناسک و آیین‌های مذهبی بدعت‌گذاری‌هایی را صورت داده و در عزاداری‌های حسینی، نام‌گذاری دهه‌هایی مانند دهه‌های فاطمیه و محسنیه و دیگر انحرافات، رفتارهای افراطی از خود نشان می‌دهد.

خانه » آخرین اخبار » چرا تشیع انگلیسی دنبال راه‌اندازی دهه‌های متعدد فاطمیه و محسنیه است؟
به گزارش “خانه خشتی“، در برهه‌ا‌ی از تاریخ پس از شکل‌گیری اسلام و پیدایش خط اصیل اسلام و شیعیان ناب، نقشه‌های دشمنان برای مقابله با تشیع متفاوت شده و روش‌های جدیدی به منظور تخریب اسلام به کار گرفته شد. البته همه این جریان‌ها اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند و مأموریت‌های ویژه‌ای دارند.
اسلام آمریکایی تا شیعه انگلیسی به منظور مقابله با جریانات ناب شیعیان پدید آمده، اینها در ابتدا با توهین به عقاید اهل سنت برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان فعالیت خود را آغاز کردند و تفرقه را در جهان اسلام دامن زدند.

یکی از این جریان‌ها، شیعه انگلیسی یا به تعبیری شیعه لندنی است که اخیراً نیز صحبت از آن زیاد شنیده می‌شود، مقام معظم رهبری نیز در دیدار با نخبگان کشور از این تهدید یاد کردند و پرده از راز بزرگ آنها برداشتند، این نوع تشیع قلابی در لندن از سوی سرویس‌های اطلاعاتی این کشور و با صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی حمایت شده و تلاش می‌کند تفرقه را در کشورهای اسلامی زیاد کند. از فعالیت‌های مختلفشان پیوند با خشونت، ایجاد فرقه‌های انحرافی در اسلام گرفته تا بدعت‌های بسیار در انواع مناسک و آیین‌های دینی اسلامی از جمله در ماه‌های محرم،‌ عزاداری فاطمیه، دهه‌های مختلف اسلامی است.

تشیع انگلیسی در واقع همان مسیر سلطه‌طلبی استعمارگرانی از جمله آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی را طی می‌کند، این تشیع شکل و صورت خاصی در شیعه پیدا کرده و اهداف استعماری حکومت‌های بزرگ را دنبال می‌کند، سالهاست که استعمار پیر به حمایت و هدایت این جریان مشغول است به همین دلیل نام این جریان تشیع انگلیسی گذاشته شده است.

همان طور که اشاره شد مقام معظم رهبری سال‌ها در مناسبت‌های مختلف کلید واژه‌های تشیع و تسنن آمریکایی و انگلیسی را تأکید کرده‌اند، ایشان حتی در سالگرد رحلت امام(ره) نیز با تبیین این موارد می‌فرماید: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورد، آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود، به دنیا، این‌ها مثل هم هستند، هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند».

چندی پیش نیز در هفته وحدت، مقام معظم رهبری نسبت به تشیع مرتبط با انگلیس و تسنن مزدور آمریکا هشدار دادند، رهبر معظم انقلاب در تبیین عوامل ایجاد اتحاد دنیای اسلامی، پرهیز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف شیعه و سنی نسبت به یکدیگر» را بسیار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسی و اطلاعاتی» غرب برای تفرقه‌افکنی خاطر‌نشان کردند: «آن تشیعی که با MI6 انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است، هر دو ضد اسلام و ضد پیامبرند».

اما نکته‌ای که این روزها بیش از هر چیزی در حوزه مناسک و آیین‌های مذهبی شیعیان نفوذ و نگرانی‌هایی را برای شیعیان ناب ایجاد کرده است، بحث بدعت گذاری در عزاداری‌های حسینی، ایام فاطمیه، دهه‌های مختلف فاطمیه،‌ نام گذاری ایامی به نام دهه محسنیه، قمه‌زنی‌های متعدد در این ایام حتی در بین بانوان و بسیار انحرافات دیگر از سوی این تشیع انگلیسی هدایت می‌شود. اینها مجموعه‌ای از افکار و رفتارهای انحرافی و افراطی هستند که در یک برهه زمانی به بدنه تشیع تزریق می‌شود.

به منظور بررسی اهداف و دلایل این افراد از بدعت‌گزاری در ایام فاطمیه، راه‌اندازی دهه‌هایی با نام بزرگان دینی از جمله حضرت رقیه، محسنیه و … با چند تن از کارشناسان دینی گفت‌وگوهایی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانیم:

*رحیم‌پور ازغدی: شیعه انگلیسی به اندازه وهابیت خطرناک است!

رحیم‌ پور ازغدی، تئوریسین انقلاب اسلامی و استاد دانشگاه تهران معتقد است: عده‌ای به تعبیر امام، اسلام آمریکایی و به تعبیر رهبری شیعه انگلیسی هستند، باید مراقب تشیع انگلیسی که از لندن تغذیه می‌شود باشید، کسانی به حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت محسن(ع) ارادت و ایمان داشتند که در خیبر و بدر ۷۲ ساعت زیر بمباران شیمیایی حسین حسین می‌گفتند نه شما نامردها، نه تو شیعه انگلیسی و مداح مفت خور! با یک پدیده‌ای مواجه هستیم به نام شیعه لندنی که به اندازه وهابیت خطرناک‌اند. امروز اینها شبکه‌های ماهواره‌ای راه انداخته‌اند و در مشهد و قم و اصفهان و نجف در حال تربیت طلبه‌اند.

وی می‌افزاید: اینها همان‌هایی هستند که وقتی ۱۵ خرداد شد، امام(ره) گفت: ما عزاداریم و امسال جشن نیمه شعبان نمی‌گیریم، گفتند: خمینی(ره) سیاسی است…. اینها حاضرند با شاه و آمریکا و اسرائیل و صدام بسازند، اما در مورد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و شهید مطهری تا لعن هم پیش می‌روند، تشیع انگلیسی به تعبیری شعبه‌ای از همان اسلام آمریکایی است که با شهادت،‌ جهاد، حکومت اسلامی و بسیاری مسائل دیگر نسبتی ندارد، از کنار جنایات آمریکا و اسرائیل می‌گذرد و ترجیح می‌دهد بر پیکر امام حسن(ع) گریه کند تا در رکاب پسر رسول خدا(ص) کشته شود، بنابراین این تشیع، هدفش حرکت در راه اصلاح دین خدا نیست، بلکه به دنبال تفرقه و اختلاف است.

*بدعت‌های عزاداری یک نوع نمادسازی افکار انحرافی است

حجت‌الاسلام محمود رجبی ‌قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز می‌گوید: استکبار جهانی بهترین راه سلطه خود بر جهان را تفرقه بین مسلمانان می‌داند، از دیرباز کشورهای متحد اسلامی را تجزیه کردند و تخم تفرقه پاشیدند، فرقه‌های انحرافی نظیر وهابیت و بهاییت را ایجاد کردند، اینها هیچ ریشه و اساسی ندارد و ساخته دست استکبار و استعمار است، نوع اخیر این تفرقه‌ها نیز همین جریانات افراطی شیعه و سنی است، بنابراین اینها در بین اهل سنت جریانات تکفیری، داعش و طالبان را راه انداختند و در بین شیعیان نیز شیعه انگلیسی را ایجاد کردند.

وی در ادامه می‌افزاید: تشیع انگلیسی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی با هزینه زیاد برای تفرقه در جهان اسلام است، اینها هدفشان از این بدعت‌گذاری‌ها در مناسک و آیین‌های اهل سنت نظیر فاطمیه این است که اهل سنت را نسبت به شیعه بدبین و تحریک کرده و علیه شیعیان سوژه به دست داعش برای انجام اعمال کثیف، ننگین و چندش‌آورشان بدهند، این افکار به نام شیعه در جهان منتشر می‌شود و موضع‌گیری‌هایی را در بر دارد و در نهایت تلاش دارند از عشق مردم به اهل بیت(ع) و شیعیان کم کنند، اینها دهه‌هایی را هم تعریف می‌کنند به منظور یک نوع نمادسازی و نهادینه‌سازی افکار انحرافی خودشان در یک مقطع تحت عناوین مختلف.

حجت‌الاسلام رجبی معتقد است که این فعالیت‌ها و بدعت گزاری‌های شیعه انگلیسی به طور مستقیم و غیر مستقیم با هزینه استکبار جهانی است و هدفش نیز تفرقه در بین امت اسلامی است، می‌گوید: برای مبارزه با این جریانات باید اتحاد خود را بالا ببریم، این دستور صریح قرآن و توصیه خود اهل بیت(ع) است، امیرالمؤمنین(ع) حتی خودشان برای وحدت امت اسلامی از حق مسلمشان گذشتند و در دوران خلافت خلفا کاری که مضر وحدت جامعه باشد انجام ندادند و حتی مشاوره هم به خلفا می‌داند. در نهایت این گروهی که با عنوان تشیع چنین بدعت گزاری‌هایی می‌کنند، دامن به تفرقه مسلمین می‌زنند، بدون شک برخلاف سیره پیامبر و اهل بیت(ع) هستند و هیچ ارتباطی با تشیع و مکتب اسلام ندارند!

*جریان شیرازی‌ها و ترویج تفکرات شیعه انگلیسی در دنیا

سیدهادی سید افقهی، کارشناس مسائل جهان اسلام در خصوص تاریخچه پیدایش تشیع انگلیسی می‌گوید: حدود چهل سال پیش و قبل از اینکه این جریان از عراق به کویت و از آنجا به ایران مهاجرت کنند، شاهد یک‌سری ویژگی‌های انحرافی در زیر پوست این جریان بودیم، البته این جریان هیچ‌گاه، ظهور و بروز اخیر را نداشته، چرا که در حال حاضر آن‌ها دارای ۱۷ شبکه ماهواره‌ای، فعالیت گسترده در فضای سایبر و مجازی و همچنین نفوذ موذیانه در برخی هیات‌های بزرگ شهر تهران و برخی مراکز استان‌ها دارند.

وی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر با توجه به تذکرات و هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد خطرات این جریان و مسأله اسلام آمریکایی که امام خمینی(ره) از آن نام می‌بردند و امروز به دو بخش تشیع لندنی یا انگلیسی و تسنن آمریکایی تقسیم شده، خلاء پژوهش و تحقیق در این زمینه احساس شد.

سیدافقهی در ادامه بحث اهداف راهبردی تشیع انگلیسی را به هشت دسته تقسیم می‌کند و می‌گوید: جریان معروف به «شیرازی‌ها» در واقع منظومه‌ای است با محوریت مرجع خودخوانده سیدصادق شیرازی و روحانی نمای دیگری به نام حسن اللهیاری از آمریکا که مکمل هم هستند و هیچ مرجعی غیر خود را قبول نداشته و هر که برخلاف تفکر آنها باشد را تکفیر می‌کنند، تشیع انگلیسی هر شخصیت اهل فضل و روحانی که در راستای مبارزه با استکبار جهانی و ترویج مفاهیم انقلاب اسلامی حرکت کند را هدف بیرحمانه تهمت‌ها و ناسزاها قرار می‌دهد.

وی می‌افزاید: مقابله و ضدیت با جریان انقلاب اسلامی ایران سومین راهبرد جریان مرموز شیرازی‌ها است. تضعیف جایگاه ولایت فقیه همواره در تیررس جریان شیرازی‌ها بوده است، برادر سیدصادق شیرازی با نام مجتبی در لندن صاحب حوزه علمیه و شبکه فدک است و از این طریق هر بی‌حرمتی که می‌تواند را بر زبان می‌آورد و تحت پوشش مرجعیت خودساخته به شخصیت‌های دینی و انقلابی مانند سیدحسن نصرالله، شیخ عیسی قاسم مرجع شیعیان بحرین، علامه شهید سیدمحمدباقر صدر، مرحوم بهجت، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله مکارم شیرازی و … ناسزا می‌گویند و هیچ حرمت و حدود اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، یکی دیگر از راهبردهای جریان مرموز شیرازی‌ها، ترسیم چهره خشن، خونین و افراطی از تشیع است.

سیدافقهی با بیان اینکه روش آن‌ها ورود به سیاست در پوشش مذهب است، ابراز می‌دارد: در برخی استان‌ها نیز در قالب کمک به حسینیه‌ها و تشکل‌های مذهبی سعی دارند در پوشش مجلس عزاداری امام حسین(ع) و اهل بیت خود را وارث حقیقی قیام سیدالشهدا و مدافع حقیقی اهل بیت معرفی کنند و دیگران را منحرف می‌خوانند و دقیقاً همان روشی که وهابیت نسبت به سایر مسلمانان دارند را پیاده می‌کنند.

*هدف تشیع انگلیسی جدایی قشر مذهبی از بدنه نظام است

حجت‌الاسلام حامد کاشانی کارشناس مسائل دینی در مورد نفوذ این جریان در بدنه هیأت‌های مذهبی گفت: متأسفانه این جریان مخاطبان خود را از میان قشر مذهبی و معتقد و عاشق اباعبدالله الحسین(ع) انتخاب می‌کند و گستره تبلیغاتی آن‌ها معطوف به این بخش از جامعه شده است، با توجه به اینکه جریان تشیع انگلیسی یک جریان سیاسی است، مبانی اعتقادی محکمی ندارد و هدف اصلی آن جدا کردن قشر مذهبی از بدنه نظام است.

این کارشناس مسائل دینی می‌افزاید: زمانی که فرقه‌ای مانند بهائیت در حال فعالیت است، نمی‌تواند از میان افراد مذهبی عضوگیری کند، چرا که یک مکتب جعلی بیرون از اسلام است، اما این جریان برای اینکه بتواند جامعه مذهبی را از بدنه نظام اسلامی جدا کند، بررسی کرده که جامعه مذهبی ما به چه چیزهایی عقیده دارد، این جریان سعی در ایجاد شکاف میان قشر مذهبی و مراجع کرده است، بی‌حرمتی‌ای که این جریان به مراجع تقلید و علما برجسته روا داشته تا حدی است که در طول تاریخ نمی‌توان به تعداد انگشتان دست برای آن نمونه پیدا کرد.

*بدعت‌های عزاداری، بازی هدف دار منحرف کننده از مسیر اسلام است

همچنین حجت‌الاسلام مهدی طائب تحلیل‌گر سیاسی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام و مدرس حوزه و دانشگاه نیز درباره بدعت‌گذاری در ایام و عزاداری‌ دهه‌های مختلف فاطمیه می‌گوید: بزرگداشت فاطمیه برای زنده نگه داشتن دین و دینداری و بصیرت گرفتن وضعیت موجود است، در حقیقت ما در ایام فاطمیه یا عزاداری عاشورا می‌خواهیم وضعیت خودمان را نسبت به خودمان و نسبت خود با زمان و امام زمان(عج) به دست بیاوریم، اگر این بزرگداشت‌ها به گونه‌ای شود که تنها چیزی که از آن فهم می‌شود، وضعیت موجود و درک نسبت به زمان و امام زمان(عج) نباشد،‌ تنها یک بازی می‌شود ، یک بازی هدف‌دار منحرف کننده و سود برنده برای عده‌ای و ما را از مسیر اصلی منحرف می‌کند.

وی در ادامه می‌گوید: امروز باید بدانیم به چه چیز نیاز داریم، اگر به صدر اسلام باز گردیم متوجه می‌شویم که آنچه باعث این قضایا شد، این است که ما از محور وحدت حول امامانمان متفرق شدیم و این لطمات را خوردیم، بنابراین آنچه بالاتر از همه بدان نیاز داریم،‌ این است که حول پرچم امام زمان(عج) جمع شویم تا شرایط ظهورش را فراهم کنیم، اگر هر چیزی ما را از این دایره خارج کند، نتیجه‌اش معکوس شدن همه فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام طائب بیان می‌دارد: در عزاداری‌ها مسائل تفرقه‌انگیز را بیان نکنیم، در یک تاریخی می‌توانستیم بگوییم عده‌ای ممکن است در زمینه عزاداری‌ها جهل داشته باشند، امروز به دلیل روشنگری‌ها و تبیین‌ها سردمداران این کار خود عالم و آگاه هستند، دیگر این کارها جاهلانه از روی بی‌بصیرتی نیست، کسانی که سردمداران این بدعت‌ها هستند توسط یک جایی اداره می‌شوند راهبرد می‌گیرند.

وی ادامه می‌دهد: مشخص است که امروز این اعوجاجات و انحرافاتی که در مدل برگزاری عزاداری صورت گرفته می‌شود، کشتار وسیعی که تحت عناوین مختلف رافضی و امثال اینها تحت عناوین مختلف سر سفره فاطمیه و … راه افتاده است، امروز قمه‌زنی‌ها را در کنار آدم‌کشی‌های داعش قرار می‌دهیم می‌بینیم که چه چهره‌ای از اسلام ناب معرفی شده حال این از یک سو و از سوی دیگر کسانی که در عزاداری‌ها کلماتی بیان می‌کنند که در بیانی تیغ دو لب علیه اسلام ناب است، اینها می‌خواهند اسلام ناب را از بین ببرند و گفتمان خود را قالب کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • عباس

    ما از اسلام انگلیسی بیزاریم. ایام فاطمیه در تقویم شیغه دو بار نوشته شده می بایستی تقویم را درست کنند. بر بدعت گزار لعنت هرکه میخواهد باشد. چون مصیبت حضرت زهرا آنقدر سنگین است که آسمان را به تواضع وامیدارد. ما تابع رهبر هستیم و با قمه زدن هم مخالفیم . شیعه انگلیسی میگوید من سگ حسینم من سگ رقیه هستم هر مداحی که اسم سگ را گفت بدانید از شیرازیها تبعیت میکند و من هر دو دهه فاطمیه را قبول داریم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان