مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید :

امکان حمایت اوباما از لیست هاشمی وجود دارد/دموکرات ها از پیروزی اصلاح طلبان خرسند می شوند

  • شناسه خبر: 90489
امکان حمایت اوباما از لیست هاشمی وجود دارد/دموکرات ها از پیروزی اصلاح طلبان خرسند می شوند

آنتونی لیک معتقد است « پیروزی جریان موسوم به اصلاح طلب در ایران به نحوی دست دموکرات ها را برای اعمال سیاست هایشان در قبال ایران باز می کند و از این منظر امکان این که آقای اوباما از لیست هاشمی حمایت کرده باشد وجود دارد.»

خانه » آخرین اخبار » امکان حمایت اوباما از لیست هاشمی وجود دارد/دموکرات ها از پیروزی اصلاح طلبان خرسند می شوند

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از راه دانا؛ آنتونی لیک بین سالهای ۱۹۹۷-۱۹۹۳ به عنوان مشاور امنیت ملی در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون و  بین سالهای ۱۹۸۱- ۱۹۷۷ به عنوان مدیر بخش سیاست و برنامه ریزی دولت کارتر، اموری چون سیاست خارجی، امنیت ملی، توسعه و  فعالیت های انسان دوستانه را مدیریت کرده است. وی در سالهای ۲۰۰۸ – ۲۰۰۷ به عنوان مشاور ارشد سیاست خارجی در کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما خدمت کرده است.

لیک فارغ التحصیل کالج هاروارد و دانشگاه پرینستون است. وی دکترای امور بین الملل خود را از دانشگاه وودرا ویلسون گرفته است و پیش از پیوستن به یونیسف، به عنوان یکی از معروفترین اساتید دیپلماسی دانشگاه جورج تان در واشینگتن دی سی مشغول به کار بوده است.

«آنتونی لیک» در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان این که من در گذشته و پیش از این هم نظراتی راجع به اعمال برخی سیاست ها در ایران داشته ام گفت: افرادی که در ایران با عنوان پراگماتیست (عمل گرا) مطرح شده اند در سال های اخیر نگاه ها را به سمت خود جلب کرده اند چرا که ما معتقدیم این جریان در ایران می توانند جامعه مدرن مد نظر ما را شکل دهند.

وی افزود: امروز تلاش این جریان برای بازگشت به قدرت از منظر سیاستمداران آمریکایی و تحلیلگران سیاست خارجه آمریکا این گونه تلقی می شود که روحیه پراگماتیست(عمل گرا) و نگاه مدرن و لیبرال جریان خاص در ایران به اقتصاد ،  می تواند مردم را به سوی خود جذب کند.

مشاور امنیت ملی بیل کلینتون با بیان این که تلاش های بعد از برجام دولت آقای روحانی و تلاش برای بازگشایی بازارهای بین المللی روی ایران نشان از حرکت این مسیر در لیبرال کردن اقتصاد کشور میدهد اظهار داشت:ما اعتقاد داریم که وضعیت اقتصادی ایران وضعیت ناگواری بوده است و جریان خاص اقتصادی و سیاسی که متشکل از افرادی تکنوکرات و عمل گرا است تنها راه ممکن برای تغییر وضعیت اقتصاد در ایران است.

مشاور ارشد سیاست خارجی باراک اوباما با اشاره به این که افرادی هم چون هاشمی رفسنجانی و همراهانش می توانند با نگاه متفاوت در قبال قدرت های جهانی و اقتصاد لیبرال اقتصاد ایران را آن گونه که مد نظر ماست سر و سامان دهند افزود: اکثر ایرانی ها که از وضعیت ناگوار اقتصادی و نرخ تورم رو به افزایش خسته شده اند، خواستار سیاست هایی هستند که منجر به تقویت بازار کسب و کار، ملک و املاک و ارز می شود و جریان پراگماتیسم ایرانی این مسئله را به خوبی دریافته است.

لیک با بیان این که چرخش و نرمش جریان موسوم به اصلاح طلبی در برابر آمریکا با جریان های سنتی اصولگرا در کشور ایران متفاوت است ادامه داد:من نمی دانم که آقای اوباما یا دیگر سیاستمداران این کشور به انتخابات ایران و لیست های منتشر شده در این کشور چه نگاهی دارند اما تجربه سیاسی من می گوید پیروزی جریان موسوم به اصلاح طلب در ایران به نحوی دست دموکرات ها را برای اعمال سیاست هایشان در قبال ایران باز می کند و از این منظر امکان این که آقای اوباما از لیست هاشمی حمایت کرده باشد وجود دارد.

 مدیر بخش سیاست و برنامه ریزی دولت کارتر تاکید کرد:اگر جریان موسوم به اصلاحات بتواند در این انتخابات پیروز شود و به نوعی مجلس و دولت ایران که تفکراتشان به نحوی متفاوت از گروه های سنتی است همراه هم باشند مطمئنا فضای فکری منشعب از نگاه پراگماتیست به اقتصاد و سیاست می تواند زمینه های نزدیکی ایران و آمریکا به یکدیگر را آن گونه که دموکرات ها می خواهند باز کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امید

    حمایت گاوچرونهای آمریکایی و روباه پیر انگلیسی از هاشمی!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان