تحریم‌ها علیه ایران تولید نفت اوپک را کاهش داد

  • شناسه خبر: 9040
تحریم‌ها علیه ایران تولید نفت اوپک را کاهش داد

خانه خشتی: پلاتز اعلام کرد به دنبال کاهش تولید نفت ایران و به‌رغم اقدام عربستان در افزایش تولید خود مجموع تولید نفت اوپک در ماه ژوئن ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳۱.۷۲ میلیون بشکه در روز رسیید. خانه خشتی به نقل از فارس، بر اساس تحقیقات پلاتز از مقامات و تحلیلگران […]

خانه » آخرین اخبار » تحریم‌ها علیه ایران تولید نفت اوپک را کاهش داد

خانه خشتی: پلاتز اعلام کرد به دنبال کاهش تولید نفت ایران و به‌رغم اقدام عربستان در افزایش تولید خود مجموع تولید نفت اوپک در ماه ژوئن ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳۱.۷۲ میلیون بشکه در روز رسیید.


خانه خشتی به نقل از فارس، بر اساس تحقیقات پلاتز از مقامات و تحلیلگران صنعت نفت اوپک، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک در ماه ژوئن روزانه ۳۰ هزار بشکه کاهش یافت و از ۳۱.۷۵ میلیون بشکه در ماه می به ۳۱.۷۲ میلیون بشکه در ماه ژوئن رسید.

به نوشته پلاتز، تولید نفت ایران ۱۵۰درماه ژوئن هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. تولید این کشور در ماه می روزانه برابر با ۳.۲۵ میلیون بشکه بوده است.

جان کینگستون سردبیر اخبار پلاتز با توضیح اینکه رقمی که هیچ تحقیقاتی نمی‌تواند کاملا آن را پیدا کند این است که چه میزان از تولید نفت ایران به علت تحریم ذخیره می‌شود، مدعی شد: کاهش فروش نفت ایران بسیار بیشتر از کاهش تولید این کشور است.

وی افزود: حداقل برای حال حاضر به علت افزایش تولید دیگر اعضای اوپک نسبت به ماه گذشته و مقدار زیاد نفت ذخیره شده ایران که نهایتا راه خود را به بازار پیدا می‌کند، بازار به خوبی تامین است.

عربستان تولید خود در ماه ژوئن را به ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و مجموع تولیدات آن به ۱۰.۱ میلیون بشکه رسیده است. لیبی و امارات نیز روزانه ۵۰ هزار بشکه افزایش تولید داشته اند.

تولید نفت ۱۲ عضو اوپک در ماه ژوئن ۱.۷۲ میلیون بشکه در روز از ۳۰ میلیون بشکه سقف تولید این سازمان بیشتر بوده است.

قیمت جهانی نفت در ۳ ماه اخیر تغییرات زیادی داشته است؛ نفت برنت دریای شمال از قیمت بالای ۱۲۸.۴۰ دلار در ماه مارس به شدت کاهش یافت و به ۸۸.۴۹ دلار در ماه ژوئن رسید. این امر سبب آشفتگی در اوپک و درخواست ایران برای برگزاری نشست اضطراری اوپک شد. درحال حاضر، قیمت نفت برنت به حدود ۱۰۰ دلار افزایش یافته است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان