پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تصاویر / مراسم نمادین تشییع حضرت زهرا (س) در محله صادقیون رفسنجان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، مردم ولایتمدار روستای حسن آباد حضرت صادق الائمه علیه السلام  نوق رفسنجان در حالیکه لباس سیاه بر تن داشتند در این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی بر مظلومیت حضرت زهرا (س) اشک ماتم ریختند و سالروز شهادت آن حضرت را گرامی داشتند.

 در این مراسم که جمع کثیری از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت ( ع ) حضور داشتند، سوگواران فاطمی آیین تشییع نمادین بانوی بزرگ دو عالم را ازمسجد صاحب الزمان (عج) تا مسجد امام حسین (ع) و بالعکس برگزار کردند.

 

این مراسم به همت جوانان و نوجوانان  مجمع عاشقان حضرت علی اکبر (ع) حسن آباد حضرت صادق الائمه علیه السلام  برگزار شده , که  نشان از عشق و علاقه آنان به خاندان عصمت و طهارت می باشد..

 بعد از مراسم تشیع نمادین حاج اکبر رضایی شریف فرمانده پایگاه شهید باهنر اسماعیل آباد نوق در جمع فاطمیون اعلام کرد: حضرت زهرا (س) نخستین شهید راه ولایت است و باید با زنده نگاه داشتن ارزش هایی که به واسطه خون دخت نبی مکرم اسلام به دست آمده ، از آنان حراست کرد. 

رضایی شریف  اظهار داشت: مراجع عظام تقلید در سخنان و اعمال خود بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) و برگزاری مراسم نمادین تشییع ایشان تأکید داشته اند و از آن به عنوان زنده کننده ارزش های اسلامی یاد کرده اند.مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در فرهنگ شیعه از جایگاه رفیعی برخودار است و در این میان، تبیین مقام و منزلت آن بانوی بزرگوار جهان اسلام، از درک و فهم آدمی خارج است.

وی بیان داشت: آنچه مسلم است، اینکه آن حضرت  زهرا (س) از بزرگترین واسطه های فیض الهی بوده و شیعیان و پیروان ولایت، مدیون جهاد و مبارزه ایشان در راه دفاع از امامت و ولایت هستند.

بعد از مراسم  عزاداری و سینه زنی  عزاداران فاطمی مهمان سفره با برکت حضرت زهرا (س) بودند.

 

خروج از نسخه موبایل