۶ وقف جدید در رفسنجان به ثبت رسید

  • شناسه خبر: 9028
۶ وقف جدید در رفسنجان به ثبت رسید

خانه خشتی: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه‌ رفسنجان از ثبت ۶ وقف جدید طی روزهای اخیر در این شهرستان خبر داد. خانه خشتی:حجت‌الاسلام محمد محمد‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رفسنجان اظهار داشت: خیران نیکوکار رفسنجانی طی روزهای اخیر ۶ وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ثبت رساندند. […]

خانه » آخرین اخبار » ۶ وقف جدید در رفسنجان به ثبت رسید

خانه خشتی: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه‌ رفسنجان از ثبت ۶ وقف جدید طی روزهای اخیر در این شهرستان خبر داد.

خانه خشتی:حجت‌الاسلام محمد محمد‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رفسنجان اظهار داشت: خیران نیکوکار رفسنجانی طی روزهای اخیر ۶ وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ثبت رساندند.

وی وقفیات انجام شده را عمدتا‌ باغ پسته و زمین عنوان کرد‌ و افزود: عباس‌علی حسنی‌شفیع‌آبادی یک قطعه زمین مشجر پسته به مساحت یک هزار متر ‌مربع واقع در رکن‌آباد رفسنجان را به ارزش ۴۰ میلیون ریال وقف بر اطعام ظهر هفتم محرم و تعمیر و نگهداری حسینیه رکن‌آباد کرد.

محمدزاده حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به ویژه وقف را امری پسندیده و نیکو برشمرد و تصریح کرد: عصمت برکان زمینی به مساحت ۲۶۵ متر‌ مربع و ارزشی بالغ بر ۱۳۰ میلیون ریال وقف بر احداث مهدیه سقاخانه ابوالفضل (ع) الله‌آباد رفسنجان کرد.

وی گفت: ‌یک قطعه زمین به مساحت ۲۸۲ متر مربع به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال توسط فاطمه محمدی‌رنجبر وقف بر احداث مسجد چهارده معصوم (ع) کمال‌آباد رفسنجان شد.

محمدزاده با بیان اینکه مشکلات فراوانی در جامعه وجود دارد که نیازمند توجه ویژه واقفان خیر‌اندیش به عنوان اولویت است و تنها مسجد‌سازی نباید مورد توجه قرار گیرد، افزود: قاسم یوسفی برای احداث مسجد امام باقر (ع) یک قطعه زمین به مساحت ۲۲۵ متر ‌مربع و ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون ریال را وقف کرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان تلاش کارکنان اوقاف را در راستای اجرای نیت واقفان موجب اعتماد مردم به وقف و در نتیجه انجام وقف‌های جدید و اثر‌گذار دانست و ابراز داشت: علی عبدالهی ناصح‌آباد ۳۹۰ متر ‌مربع زمین از اراضی نوش‌آباد رفسنجان به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال برای احداث مسجد امام حسن مجتبی (ع) وقف کرد.

وی نقش فرهنگ و ماهیت وقف را در هر جامعه موجب رفاه و آسایش جامعه دانست و خاطرنشان کرد: محمد اسماعیلی به وکالت از طرف ورثه مرحوم اکبر اسماعیلی ۶ هزار و ۲۵۰ متر‌ مربع زمین مشجر پسته به همراه ۵.۶ حبه آب از اراضی مهدی‌آباد و ملک‌آباد رفسنجان به ارزش یک میلیارد ریال وقف بر انجام برنامه‌های فرهنگی‌، عزاداری و برنامه‌های قرآنی مسجد چهارده معصوم (ع) ملک‌آباد کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان