“ایران” کلید طلایی حل بحران سوریه/ ضرورت رایزنی با تهران

  • شناسه خبر: 9013
“ایران” کلید طلایی حل بحران سوریه/ ضرورت رایزنی با تهران

خانه خشتی: در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با وزیر خارجه کشورمان، با تأکید بر ضرورت رایزنی با تهران در موضوع سوریه، جمهوری اسلامی ایران به عنوان “کلید طلایی” حل این بحران عنوان شد. خانه خشتی به نقل از فارس،کوفی عنان نمـاینده ویـژه دبیرکل سازمان ملل در امـور سوریـه که در […]

خانه » آخرین اخبار » “ایران” کلید طلایی حل بحران سوریه/ ضرورت رایزنی با تهران

خانه خشتی: در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با وزیر خارجه کشورمان، با تأکید بر ضرورت رایزنی با تهران در موضوع سوریه، جمهوری اسلامی ایران به عنوان “کلید طلایی” حل این بحران عنوان شد.

خانه خشتی به نقل از فارس،کوفی عنان نمـاینده ویـژه دبیرکل سازمان ملل در امـور سوریـه که در تهران به سر می‌برد، روز سه‌شنبه در دیدار با علی‌اکبر صالحی ضمن تشریح نتایج اجلاس اخیر ژنو در مورد سوریه و با ابراز تأسف از عدم حضور ایران در این نشست، گفت: نقش و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل و فصل بحران سوریه مهم و ضروری است و حضور مجدد اینجانب در تهران، دلیل روشن این ادعاست.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به مذاکرات اخیر خود با دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از وزرای خارجه کشورهای غربی و منطقه در خصوص سوریه، تأکید کرد: همه باید تلاش کنند که با بهترین شیوه به راه‌های برون رفت از این مشکل دست یابند.

صالحی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد برخی اقدامات و دخالت‌های ناعادلانه و یکجانبه شرایط را به سمت تشدید خشونت سوق دهد، اظهار داشت: کشورهای منطقه و تأثیرگذار در این راستا بـاید با رویکرد واقع گرایانه، از دخالت خارجی در سوریه که شرایط را قطعاً بحرانی‌تر و بغرنج‌تر می‌کند، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از طرح ۶ ماده‌ای کوفی عنان در جهت برون رفت از این مشکل‌، واقع‌گرایی، بیطرفی، جدیت و بردباری را از عوامل مهم موفقیت هر طرحی برای حل و فصل این مشکل دانست.

صالحی همچنین از اخبار یک سویه و جانبدارانه رسانه‌های مغرض با هدف انحراف افکار عمومی از واقعیات صحنه و ایجاد فضای مسموم و یکطرفه انتقاد کرد.

وی موضع جمهوری اسلامی ایران را احترام به حق برخورداری مردم سوریه از حقوق اساسی خود، اصلاحات در حال اجرای رئیس جمهور بشار اسد در این راستا، عدم دخالت خارجی در امور داخلی سوریه و نیز نقش مهم سوریه در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بیان کرد.

کوفی عنان نیز هدف از سفر به تهران را، ادامه حمایت‌ها و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌هایش برای حل و فصل بحران سوریه عنوان کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر اینکه همواره از تشویق و همکاری دولت و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده است، افزود: ایران در مسئله سوریه نقش مثبتی ایفا می‌کند و من به این امر اعتقاد دارم.

وی بر ضرورت ادامه رایزنی با تهران تأکید کرد.

در این دیدار ایران به عنوان “کلید طلایی” حل بحران سوریه مورد توجه قرار گرفت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان