رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی رفسنجان تاکید کرد:

رئیس دولت اصلاحات ممنوع التصویر، ممنوع البیان و ممنوع الخروج است

  • شناسه خبر: 89958
رئیس دولت اصلاحات ممنوع التصویر، ممنوع البیان و ممنوع الخروج است

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی شهرستان رفسنجان تاکید کرد: به مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دستور دادستان کل کشور رئیس دولت اصلاحالت دارای سه ممنوعیت تصویر، بیان و خروج از کشور است و هرکس از این قانون تخطی نماید برابر مقرات با او برخورد می شود و کسی حق ندارد مطلب یا عکسی از وی چاپ و توزیع نماید.

خانه » آخرین اخبار » رئیس دولت اصلاحات ممنوع التصویر، ممنوع البیان و ممنوع الخروج است

به گزارش “خانه خشتی“، حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در جمع اصحاب رسانه، مسئولین چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی و مجریان انتخابات در این شهرستان اظهار داشت: قوه قضائیه در بحث انتخابات دخل و تصرفی ندارد اما هشدار در زمینه ی وقوع جرم و تخلفاتی انتخاباتی ، رسیدگی به آنها و صدور حکم وظیفه این سازمان است.

وی اصحاب رسانه را از موثرترین افراد در جامعه برشمرد و گفت: گاهی یک فیلم ، تصویر، کاریکاتور یا یک نوشته تاثیر مخرب یا موثر بسیاری میگذارد و توجه به مرز حق و باطل در این جایگاه با اهمیت است.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطر نشان کرد: یک خبرنگار نباید هر مطلبی را از هر منبعی که بدست آورد منتشر کند ما مسلمان و شیعه هستیم و باید جواب تک تک الفاظ خود را بدهیم اگر نوشته ما آبروی شخصی راببرد باید جوابگو باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه در فضای مجازی محلی را ایجاد کنیم و از این طریق سخنان دروغ راه بیاندازیم و شخصی را تخریب کنیم پسندیده نیست و هدف وسیله را توجیه نمی کند.

پورمحمدی با بیان اینکه با خاطر دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنیم خاطر نشان کرد: در عالم ارتباطات همه چیز به هم متصل است و یک مطلب به سرعت پخش می شود و تاثیر گذار است و اصحاب رسانه در ارائه مطالب خود باید حق الناس، حق الله و مسائل عقیدنی را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: سعی کنید با یک نوشته مردم را بدبین نکنید و از توهین به دولت، شورای نگهبان و نظام خودداری کنید.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در رفسنجان با بیان اینکه وقوع جرم انتخاباتی تنها به هفته انتخابات اختصاص ندارد تصریح کرد: تخلفات و جرم های صورت گرفته بعد از انتخابات نیز پیگیری خواهد شد و فرد خاطی باید پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ماده ۵۶ تا ۸۸ قانون مجلس شورای اسلامی به بحث تبلیغات، جرائم و تخلفات و شکایات انتخاباتی اختصاص دارد و مجازات ها شامل جزای نقدی، حبس از سه ماه تا شش ماه و انتصال از خدمات دولتی است و آنهایی که مشمول افترا و تهدید قانون عمومی نیزهستند را شامل می شود.

پورمحمدی ادامه داد: هرکسی درمیدان رقابت انتخاباتی باید خود را عرضه کند نه اینکه بازیر سوال بردن دیگران بخواهد به هدف خود برسد.

رئیس دادگستری رفسنجان تاکید کرد: به مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دستور دادستان کل کشور رئیس دولت اصلاحالت دارای سه ممنوعیت تصویر، بیان و خروج از کشور است و هرکس از این قانون تخطی نماید برابر مقرات با او برخورد می شود و کسی حق ندارد مطلب یا عکسی از وی چاپ و توزیع نماید.

وی افزود: این مسئله تنها مربوط به انتخابات نیست و یک مسئله ملی در کل کشور است که باید رعایت گردد.

تنظیم:مریم مرادی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    اگه اینطوره یک راه کار عالی دارم که این حکم به راحتی و با اطمینان امل اجرا بشه و هیچگاه هم نقض نشه برای اجرای بی دردسر ممنوع التصویری می تونیم روی صورتش اسید بپاشیم تا کاملا از بین بره و تصویرش دیده نشه ممنوع البیانی هم کاری نداره زبونشو میتونیم ببریم و از حلقومش دربیاریم برای اجرای ممنوع الخرزوجی هم پاهاشو قطع کنند تا نتونه راه بره پیشنهاد خوبیه نه ؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان