معرفی کاندیدهای مجلس خبرگان در استان کرمان؛

آیت الله محمد بهرامی خوشکار

  • شناسه خبر: 89706
آیت الله محمد بهرامی خوشکار

آیت الله محمد بهرامی خوشکار کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌ی انتخابیه‌ی استان کرمان است.

خانه » آخرین اخبار » آیت الله محمد بهرامی خوشکار

به گزارش “خانه خشتی“، کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌ی انتخابیه‌ی استان کرمان است.
در ادامه زندگی نامه‌ی را می‌خوانید:

این‏جانب محمد بهرامى خوشکار فرزند حسین در سال ۱۳۴۱ شمسى در روستاى خوشکار از توابع بافت کرمان دیده به جهان گشودم. دوران کودکى خود را با خاطره‏هاى شیرین کودکى و شمیم و طراوت گل هاى طبیعت و نسیم سحرى گذرانده‏ام و ره توشه آن دوران، اعمال و رفتار ساده و بى‏آلایش پدر و مادرم مى‏باشد که همواره براى به دست آوردن لقمه نانى حلال، در تلاش بودند.

تلاش و کوشش خستگى ‏ناپذیر را از پدرم و عشق به اهل‏بیت، مخصوصاً حسنین۸ را از مادرم به ارث برده‏ام.

تحصیل

دبستان را در روستاى خوشکار و دوران راهنمایى و دبیرستان را در شهرستان بافت به اتمام رساندم و در رشته ریاضى، دیپلم گرفتم و در تمام سال هاى تحصیل، جزء نفرات برتر بودم و در امتحانات نهایى جهت اخذ دیپلم ریاضى، شاگرد اول شهرستان شدم. پس از آن به یارى حضرت حق، دروس حوزوى را تا اجتهاد ادامه داده‏ام – گرچه هنوز در محضر اساتید بزرگ تلمذ مى‏نمایم – و در رشته حقوق نیز موفق به دریافت مدرک دکترى از دانشگاه شدم. لازم به ذکر است این‏جانب مفتخرم که به دست مبارک مقام معظم رهبرى حضرت آیهالله خامنه‏اى دام ظله العالى معمم شدم.

علوم حوزوى

از آن‏جا که این‏جانب به لطف الهى علاقه خاصى به روحانى‏شدن داشتم، پس از اخذ دیپلم به حوزه علمیه راه یافتم و به تحصیل طلبگى پرداختم و به جهت همین علاقه، کتاب هاى مذهبى را به‏طور فراوان مطالعه مى‏نمودم و در حوزه علمیه هم با جدیت تمام درس و بحث را ادامه داده و با شرکت در دروس اساتید محترم و مباحثه آنها با دوستان طلبه، دوره‏هاى ادبیات، سطح و خارج را با موفقیت گذرانده‏ام.

دروس ادبیات و منطق را در حضور حجج اسلام جناب آقاى نصرتى و مرحوم معصومى عطرالله مرقده و حضرت آیهالله مرعشى فرا گرفته‏ام.

بیشتر شرح لمعه را از محضر استاد محترم، حضرت آیهالله اوسطى بهره بردم و قسمتى از آن را از اساتید محترم حضرت آیهالله مرعشى و مرحوم حضرت آیهالله سید ابوالفضل موسوى تبریزى عطرالله مرقده فراگرفتم. اصول فقه مظفر را در محضر استاد محترم حضرت آیهالله محمد حسن مرعشى تلمذ نمودم و کتاب هاى اصول دیگرى را در این مقطع مثل معالم الاصول و حلقات شهید صدر خواندم.

سال ها در درس اخلاق حضرت آیهالله مجتبى تهرانى شرکت کرده‏ام و از محضر ایشان، اصول اخلاقى و پندها و مواعظ را فرا گرفته‏ام و از کلاس هاى اخلاق حضرت آیهالله امامى کاشانى و پندها و مواعظ ایشان بهره فراوان برده‏ام. انشاء الله که خداوند متعال توفیق عمل به آنها را عنایت فرماید.

یک دوره کامل اصول عقاید را که مشتمل بر توحید، معاد، عدل، نبوت و امامت مى‏باشد از محضر استاد محترم حضرت آیهالله اوسطى فرا گرفتم.

در درس تفسیر از محضر استاد محترم، حضرت آیهالله خزعلى بهره گرفتم.

مکاسب محرمه را از حضور استاد محترم حضرت آیهالله امامى کاشانى فرا گرفتم و کتاب بیع مکاسب و خیارات و…را از حضور استاد مرحوم، حضرت آیهالله سید ابوالفضل موسوى تبریزى – عطرالله مرقده – بهره بردم.

همچنین بیشتر کتاب رسائل شیخ اعظم انصارى را در نزد حضرت آیهالله مرحوم سید ابوالفضل موسوى تبریزى – عطرالله مرقده – خواندم و بخشى از آن را از حضور اساتید محترم حضرت آیهالله محمد حسن مرعشى و حضرت آیهالله کریمى استفاده کردم.

جلد اول کفایه الاصول مرحوم آخوند خراسانى را از حضور استاد محترم حضرت آیهالله امامى کاشانى بهره گرفته و جلد دوم آن را نزد استاد محترم، حضرت آیهالله موسوى بجنوردى فرا گرفتم.

کتاب بدایه الحکمه علامه طباطبایى را در محضر حضرت آیهالله نجفى خوانده‏ام و کتاب منظومه ملاهادى سبزوارى را از حضور حضرت آیهالله خوشوقت و حضرت آیهالله سید مصطفى محقق داماد بهره بردم.

بخشى از اسفار ملاصدرا را از محضر حضرت آیهالله محمدى گیلانى استفاده بردم.

درس خارج فقه و اصول را در حضور اساتید محترم حضرت آیهالله خامنه ‏اى؛ رهبر عزیز انقلاب و حضرت آیهالله مجتبى تهرانى تلمذ نموده‏ام، بدین‏گونه که قریب پانزده سال در درس خارج فقه و اصول حضرت آیهالله مجتبى تهرانى شرکت نموده و از ایشان بهره برده‏ام و خارج کتاب الجهاد و مکاسب محرمه را از حضور پرفیض مقام معظم رهبرى بهره گرفته‏ام.

خارج کتاب اجاره را نزد حضرت آیهالله رضوانى تلمذ نموده و خارج کتاب هاى دین و مضاربه را از حضور حضرت آیهالله امامى کاشانى استفاده کرده‏ام. خارج بعضى از قواعد فقه را در محضر حضرت آیهالله طاهرى خرم‏آبادى و حضرت آیهالله موسوى بجنوردى فرا گرفته‏ام. علم رجال و درایه را نیز در درس حضرت آیهالله امامى کاشانى شرکت کرده‏ام.

این‏جانب در علوم دانشگاهى داراى دکتراى حقوق مى‏باشم. لازم به ذکر است که تحصیلات علوم حوزوى و علوم دانشگاهى این‏جانب در تقویت یکدیگر نقش داشته و از آن‏جا که در رشته فقه و حقوق تحصیل نموده‏ام، تحلیل هاى قواعد فقهى و قواعد حقوقى به کمک یکدیگر آمده و نقش فقه و حقوق را در جامعه بهتر نشان داده‏اند.

دروس را خوب مطالعه نموده و از دست رئیس جمهور وقت و رئیس مجلس شوراى اسلامى وقت، جایزه علمى و لوح تقدیر دریافت نموده‏ام.

از پایان‏ نامه دکتراى خود در حضور داوران متخصص حوزه و دانشگاه دفاع نموده و به دریافت درجه عالى نائل آمدم. نکته حائز اهمیت آن است که این پایان نامه در بین دانشگاه هاى رشته حقوق و علوم سیاسى، به عنوان پایان نامه عالى و برتر و نمونه شناخته گردید، البته هرچه بوده است توفیق خداوند بزرگ و عزیز مى‏باشد.

فعالیت هاى علمى

تدریس علوم حوزوى

از آن‏جا که به تدریس و تعلیم علاقه زیادى داشته و دارم، سعى و تلاشم بر این بوده است که تمام دروسى را که خوانده‏ام، تدریس نمایم؛ زیرا عقیده دارم که با این روش هم دروس بهتر در عمق جان مى‏نشیند و هم عده‏اى دیگر از معلومات انسان بهره‏مند مى‏گردند و در نتیجه زکات علم هم پرداخت مى‏گردد. از این رو نخست به تدریس دروس ادبیات پرداخته و سپس فقه و اصول را تدریس نمودم.

اصول فقه مظفر و شرح لمعه شهید ثانى را بارها تدریس کرده و در علم کلام، تجرید الاعتقاد خواجه نصیر الدین طوسى و کشف المراد علامه حلى را چند دوره تدریس نموده‏ام و شروحى را که بر این کتاب نوشته شده است، مورد ملاحظه قرار داده‏ام. کتاب الهیات تألیف استاد محترم حضرت آیهالله سبحانى را نیز تدریس کرده‏ام.

در علم رجال و درایه، مقدمه معجم رجال الحدیث آیهالله خوئى و قواعد فقه را نیز تدریس کرده‏ام. هم اکنون علاوه بر تدریس کتاب هاى فوق، کتاب رسائل شیخ اعظم؛ انصارى و کتاب مکاسب ایشان و همچنین کتاب کفایه الاصول مرحوم آخوند خراسانى را تدریس مى‏نمایم.

تدریس علوم دانشگاهى

به موازات تدریس و تعلیم علوم حوزوى، تدریس و تعلیم در دانشگاه را نیز در نظر داشته و با خیل کثیرى از دانشجویان در ارتباط بوده‏ام و همیشه تلاش و کوشش مى‏کردم که مسیر درست و راه و روش صحیح و اسلامى را به دانشجویان بیاموزم.

در دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق‏لیسانس و دکترى به تدریس کتاب‏ها و عناوین حقوقى و فقهى اشتغال داشته و دارم و عناوین حقوق مدنى و حقوق جزاء و حقوق بین‏الملل عمومى را تدریس کرده و به تدریس آیات الاحکام قرآن کریم و فقه تطبیقى نیز پرداخته‏ام.

تألیفات

در کنار تعلیم و تعلم، تحصیل و تدریس، سعى کرده‏ام که از نگارش و اشتغال به نویسندگى هم غافل نباشم. در نتیجه، حاصل آن، تعدادى کتاب و مقاله بوده است که بعضى از آنها چاپ شده است و بعضى از آنها فقط به‏صورت دست نوشته باقى مانده است. این تألیفات عبارتند از:

۱ – قواعد ارث در قانون مدنى و فقه امامیه؛

۲ – قاعده «الحدود تدرء بالشبهات»؛

۳ – قضاوت زن در اسلام؛

۴ – شهادت زن در اسلام؛

۵ – حقوق تعهدات (جزوه تدریسى)؛

۶ – تحلیل کیفیت استناد به حدیث رفع؛

۷ – رساله‏اى در اجاره (دست نویس)؛

۸ – رساله‏اى در بیع بین‏المللى (دست نویس)؛

۹ – معرفت روایت و راوى در علم درایه و رجال؛

۱۰ – بررسى روایات استصحاب از نظر سند و دلالت (دست نویس)؛

۱۱ – مقالات فقهى و حقوقى.

لازم به ذکر است این‏جانب در نگارش پایان نامه‏هاى زیادى که توسط دانشجویان و طلاب به رشته تحریر در مى‏آید، به‏صورت راهنما و یا مشاور، شرکت داشته که تعدادى از آنها را ذیلاً از نظر مى‏گذرانم:

۱ – شبیه ‏سازى انسان و احکام آن در اسلام؛ ۲ – مضاربه و بررسى آن در رابطه با سپرده‏گذار و بانک؛ ۳ – علم قاضى؛ ۴ – تشریح بدن مسلمان؛ ۵ – اجراء علنى حدود اسلامى؛ ۶ – نظم عمومى؛ ۷ – پیوند اعضاء؛ ۸ – محاربه و ارتداد؛ ۹ – مذاق شریعت؛ ۱۰ – احکام کارت هاى اعتبارى در حقوق اسلام؛ ۱۱ – قوانین جنگ در اسلام؛ ۱۲ – احکام طلاق خلع؛ ۱۳ – شروط تحمیلى؛ ۱۴ – شروط ضمنى؛ ۱۵ – معاطات در اسلام؛ ۱۶ – قاعده «تلف المبیع قبل القبض فهو من مال بایعه»؛ ۱۷ – ترجمه و شرح و تحقیق باب القضاء کتاب سرائر؛ ۱۸ – ترجمه و شرح و تحقیق کتاب احیاء موات شهید اول در دروس؛ ۱۹ – نکاح در مکاتب مختلف اسلامى؛ ۲۰ – جرم سیاسى؛ ۲۱ – بررسى خمس در اسلام؛ ۲۲ – بررسى سقط جنین و… .

حدود شانزده سال داشتم که رایحه انقلاب اسلامى ایران به رهبرى امام خمینى – رضوان الله تعالى علیه – به مشامم رسید. این‏جانب مثل سایر نوجوانان در راهپیمایى‏ها شرکت مى‏کردم و اعلامیه‏هاى حضرت امام خمینى را توزیع مى‏نمودم. توضیح‏المسائل ایشان را به دقت مطالعه نموده و در جریان انقلاب، عکس‏هاى آن رهبر عزیز را به هر زحمت پیدا مى‏کردم و به مردم نشان مى‏دادم. به صورت پیوسته با مساجد که سنگر مبارزه با طاغوت بودند، آمد و شد داشتم. روحانى مسجد جامع بافت؛ حاج آقا کریمى در آشنایى با احکام اسلامى و برانگیختن روح مبارزه در ما، تأثیر به‏سزایى داشت.

عضو هیأت علمى

هم اکنون عضو هیأت علمى مدرسه عالى شهید مطهرى مى‏باشم و به تدریس دروس حوزوى و دانشگاهى اشتغال دارم. علاوه بر آن، معاونت امور طلاب آن مدرسه عالى را هم برعهده دارم که به امور اخلاقى، رفاهى و درسى طلاب گرامى رسیدگى مى‏کنم. در دفتر مقام معظم رهبرى در بخش استفتائات، پاسخگوى سؤالات شرعى نیز مى‏باشم.

در کنار تحصیل و تدریس، کوشش داشته‏ام از تبلیغ دین که رسالت اساسى هر روحانى است، غافل نباشم و حتى المقدور به‏صورت امام جماعت سعى کرده‏ام که پیام اسلام، قرآن و معصومین(ع) را به گوش مردم برسانم.

به جهت اطلاعات حقوقى که دارم از طرف قوه قضاییه به این‏جانب وکالت پایه یک اعطاء گردیده است، اما به خاطر اشتغالات علمى و علاقه به تدریس و تعلیم، فعلا هیچ گونه فعالیتى در زمینه وکالت ندارم.

به توفیق الهى، نتیجه تدریس و تعلیمى که در حوزه و دانشگاه داشته‏ام، تعداد کثیرى طلاب و دانشجو مى‏باشد که هم اکنون عده زیادى از آنها در قم مشغول ادامه تحصیل هستند و عده زیادى از آنها در کرسى تدریس دانشگاه انجام وظیفه مى‏نمایند و عده‏اى از آنها نیز در حرفه قضاوت یا وکالت، دین خود را به جامعه ادا مى‏نمایند.

نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى

زمانى که حدود سى سال و اندى داشتم جهت شرکت در انتخابات خبرگان رهبرى ثبت نام نمودم. جهت نیل به این مطلب، لازم بود که شوراى محترم نگهبان امتحان بگیرد تا این‏که اجتهاد بنده محرز گردد. این‏جانب در امتحان شوراى نگهبان شرکت کردم ومردم مؤمن و شریف استان کرمان در دوره چهارم انتخابات مجلس خبرگان رهبرى به این‏جانب رأى دادند .

photo_2016-02-13_13-27-52 photo_2016-02-13_13-28-02 photo_2016-02-13_13-28-05

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان