به دنبال تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی مطرح شد

بیش از ۹۰ درصد افاغنه ساکن در اردوگاه رفسنجان شیعه و خانواده شهید هستند

  • شناسه خبر: 89667
بیش از ۹۰ درصد افاغنه ساکن در اردوگاه رفسنجان شیعه و خانواده شهید هستند

رمضانی گفت: بیش از ۹۰ درصد افاغنه ساکن در اردوگاه رفسنجان شیعه و خانواده شهید هستند و نباید مظلوم واقع شوند.

خانه » بیش از ۹۰ درصد افاغنه ساکن در اردوگاه رفسنجان شیعه و خانواده شهید هستند

به گزارش “خانه خشتی“، حسین رمضانی دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در رفسنجان، علت افتتاح اکران فیلم های ششمین دوره جشنواره عمار در مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک یادگار امام را تکریم و بزرگداشت شهدای ایرانی مدافع حرم و تجلیل از خانواده های این شهدای مظلوم بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه قصد داشتیم در کنار بزرگداشت سه شهید ایرانی مدافع حرم استان کرمان، از هشت شهدای مدافع حرم از مهمانشهر (اردوگاه افاغنه) رفسنجان نیز تقدیر کنیم؛  افتتاحیه را در نزدیک ترین محل به مهمانشهر رفسنجان برگزار کردیم.

وی با اشاره به وجود مشترکات دینی و اعتقادی بین ملت های ایران و افغانستان، اظهار کرد: کشور افغانستان از قرن سیزدهم هجری در معاهده پاریس از ایران جدا شد؛ جمعیت چشمگیری از افاغنه شیعه بودند و بعد به علت جنگ های داخلی و حمله آمریکا به افغانستان بخش قابل توجهی از آن ها به کشور ما مهاجرت کردند.

رمضانی از وجود بیش از ۲۰۰۰ شهید افغانستانی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: شهید رجب علی غلامی در جنگ تحمیلی وقتی که رزمندگان به میدان مین می رسند خودش را روی سیم خاردار حلقوی می اندازد تا ۱۶۰ نفر از روی او رد شوند یا شهیدخان محمد احمدی که در وصیت نامه اش آورده است که حتی موتورم را بفروشید و خرج جبهه های دفاع مقدس کنید؛ اوایل انقلاب نزدیک به ۵۰۰ نفر در افغانستان به دلیل اینکه عاشق امام خمینی (ره) بودند، اعدام شدند که حتی بعضی از آن ها دانش آموز بودند.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در رفسنجان با تأکید بر اینکه ما حکومت اسلامی هستیم و باید دیدگاه دینی و مسئولین نظام نسبت به مهاجرین را در نظر بگیریم، گفت: متأسفانه دشمنان سعی دارند به برخی اختلافات فی مابین دو ملت مسلمان دامن بزنند؛ در آیه ۱۳ سوره حجرات خداوند متعال تصریح کرده که این رنگ و پوست و سرزمین و قوم را فقط برای شناساندن افراد قرار داده و ملاک برتری، اینها نیستند؛ ملاک برتری از نظر قرآن، تقوا ست.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد افاغنه ساکن در اردوگاه رفسنجان شیعه و خانواده شهید هستند، افزود: اینها نباید مظلوم واقع شوند همانگونه که مقام معظم رهبری همیشه تأکید کردند باید به مشکلات آنها توجه نمود.

رمضانی به سخنی از امام علی اشاره کرد و گفت: از امام علی (ع) سوال شد : عادل کیست؟ امام علی (ع) فرمودند: هر چه برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید و هر چه برای خود نمی پسندید برای دیگران نیز نپسندید. آیا خودمان هم دوست داریم اگر خدای نکرده در کشور ما جنگ شود و مجبور به مهاجرت به کشور دیگری شویم اینگونه با ما برخورد شود؟

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار ملاک دین را نگاه به رهبر بیان کرد و گفت: مقام معظم رهبری نسبت به افاغنه چه نگاهی دارند؟ ایشان در دیدار با محمداشرف غنی فرمودند که تهران خانه برادران افغانی است؛ البته همایشی نیز تحت همین عنوان برگزار شد؛ ایشان تأکید بر تکریم مهاجرین افغان دارند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام ابراهیمی نماینده امام و رهبری در افغانستان در مصاحبه ای گفتند که در دفتر رهبری کمیته ای به وجود آمده است که بنده هم عضو آن هستم، در این کمیته اصول برنامه ریزی درباره مهاجرین تصویب می‌شود و هدف آن رفع مشکلات افغانی ها است؛ همه نهادها در این کمیته حضور دارند و بگذارید به شما بگویم که مقام معظم رهبری دستور به تکریم مهاجرین افغانستانی داده‌اند؛ یعنی آقا نه تنها می‌گویند مهاجرین را رعایت  کنید بلکه خواستار تکریم آنها هم هستند؛ تکریم بالاتر از رعایت قانون است، بالاتر از احترام است...“جمله «مهاجرین افغانستانی باید تکریم شوند» این روزها در کنار جمله مشهور امام خمینی «اسلام مرز ندارد» قرار گرفته است و همه معتقدان به کرامت انسانی و آموزه‌های اخلاقی با استناد نقلی به این دو جمله، از حقوق مهاجرین افغانستانی در ایران حمایت می‌کنند.

رمضانی افزود: ای کاش مسئولین شهرما نیز در راستای پیروی از رهبری در رفسنجان چنین کمیته ای جهت حل مشکلات مهاجرین تشکیل می دادند. در بحث تحصیل فرزندانشان نیز همین طور که آقا فرمودند چه آن ها که مجازند و چه غیرمجاز باید درس بخوانند؛ رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با اشرف غنی در فرودین ماه امسال نیز فرمودند: پیشرفت و امنیت افغانستان پیشرفت و امنیت ایران است؛ به هر حال این موضوعات نشانگر دید رهبر نظام نسبت به مهاجرین افغانی است.

رمضانی در پایان از تجلیل ۱۱ خانواده شهید مدافع حرم در افتتاحیه جشنواره مردمی عمار در رفسنجان خبر داد و گفت: در این مراسم از خانواده شهید ا… دادی، شهید جمالی و شهید بادپا و ۸ خانواده شهدای افغانستانی لشکر فاطمیون شهید محمدحسین حسینی، شهید محمد خلیلی، شهید غلامعلی رضایی، شهید فخرالدین اکبری، شهید غلام حیدر خلیلی، شهید غلام محمد خلیلی، شهید حیدر خلیلی و شهید مومن خلیلی تقدیر شد.

وی افزود: شهید بادپا، شهید غلام محمد خلیلی، شهید حیدر خلیلی و شهید مومن خلیلی همچنان مفقودالاثر هستند.

اینجا را کلیک کنید و به کانال تلگرامی «خانه خشتی» بپیوندید
برچسب ها:
افغانستان رفسنجان شهید عمار مدافع حرم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ابوالفضل

    باسلام مسئولین چرافکری به این افاغنه نمیکنن اینهانبایددرشهروکشورماباشند درکشورخودشان هم میتوانندمدافع شوندخواهشارسیدگی شود

    شهروند

    درود بر کل افاغنه هم شیعه وهم سنی . ولی حرف مردم رفسنجان این است همه عزیزان در چهار چوب قانون کارت اقامت داشته باشند.وغیر مجازها خلاف قانون است که در شهر وکشور بمانند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان