سکوی نفت در خزر توسط مهندسان ایرانی‌ با موفقیت نصب شد

  • شناسه خبر: 8896
سکوی نفت در خزر توسط مهندسان ایرانی‌ با موفقیت نصب شد

خانه خشتی: مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: استقرار سکوی نفت در خزر علیرغم ریسک کار توسط ایرانی‌ها با موفقیت انجام و حفاری آغاز شد. خانه خشتی به نقل از فارس، علی اصولی در مراسم بزرگداشت کشف نفت در دریای خزر اظهار داشت: استانهای شمال ایران و دریای خزر به دلیل مسائل سیاسی و تلاش بعضی […]

خانه » آخرین اخبار » سکوی نفت در خزر توسط مهندسان ایرانی‌ با موفقیت نصب شد

خانه خشتی: مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: استقرار سکوی نفت در خزر علیرغم ریسک کار توسط ایرانی‌ها با موفقیت انجام و حفاری آغاز شد.

خانه خشتی به نقل از فارس، علی اصولی در مراسم بزرگداشت کشف نفت در دریای خزر اظهار داشت: استانهای شمال ایران و دریای خزر به دلیل مسائل سیاسی و تلاش بعضی کشورهای استعمارگر از قافله کشف نفت و گاز عقب ماند.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی، شرکت‌های آمریکایی و آلمانی تلاش‌های بی‌ثمری را برای حفاری اکتشافی در منطقه محمود آباد انجام دادند.

مدیرعامل شرکت نفت خزر اضافه کرد: در سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ اقداماتی برای فعالیت‌های اکتشافی و ایجاد زیرساخت‌هایی مانند چک آپ انجام شد و سه حلقه چاه اکتشافی نیز در آب‌های کم عمق خزر زده شد که بی‌نتیجه بود.

وی اظهار داشت: از سال ۷۶ تا ۸۰ با تأسیس شرکت نفت خزر عملیات اکتشاف ادامه یافت که باعث شناسایی ۴۶ ساختار بزرگ و کوچک عمدتا در بخش‌های عمیق دریای خزر شد.

اصولی گفت: ساخت سکوی شناور امیرکبیر برای اولین بار در ایران انجام شد و تمام مراحل به آب‌ اندازی و آزمایش‌های نهایی توسط متخصصان ایرانی انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه درباره ریسک این کار بسیار صحبت می‌شد، گفت: علیرغم ۴ سال مذاکره با یک شرکت خارجی این شرکت به دلیل تحریم‌ها از مشارکت در پروژه خزر استنکاف کرد.

وی افزود: استقرار سکو علیرغم ریسک کار با موفقیت و توسط ایرانی‌ها انجام و حفاری آغاز شد، اما حادثه خلیج مکزیک باز هم بهانه‌ای برای طرح خطرات و فاجعه احتمالی شد.

اصولی اضافه کرد: در ادامه به کشف هیدروکربور در دریای خزر یقین کردیم، اما به سیاسی کاری متهم شدیم، تا اینکه نفت و گاز در خط آتش سکوی امیرکبیر رؤیت شد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر تأکید کرد: نه تنها برای توسعه این میدان برنامه‌ریزی کردیم، بلکه دست همه پیمانکاران ایرانی را نیز برای ادامه روند توسعه می‌فشاریم.

وی تأکید کرد: کشف نفت در میدان سردار جنگل نه یک موفقیت سازمانی، بلکه یک افتخار ملی است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان