عنان: ایران بخشی از راه حل موضوع سوریه است

  • شناسه خبر: 8815
عنان: ایران بخشی از راه حل موضوع سوریه است

خانه خشتی: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طی مصاحبه‌ای تاکید کرد که ایران بخشی از راه حل موضوع سوریه است. خانه خشتی به نقل از فارس، “کوفی عنان” فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مصاحبه به روزنامه فرانسوی “لوموند” اعلام کرد که در ماموریتش در سوریه “موفق نشده است” و خواستار […]

خانه » آخرین اخبار » عنان: ایران بخشی از راه حل موضوع سوریه است

خانه خشتی: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طی مصاحبه‌ای تاکید کرد که ایران بخشی از راه حل موضوع سوریه است.

خانه خشتی به نقل از فارس، “کوفی عنان” فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مصاحبه به روزنامه فرانسوی “لوموند” اعلام کرد که در ماموریتش در سوریه “موفق نشده است” و خواستار مشارکت ایران در مذاکرات درباره موضوع سوریه شد.

وی گفت: بحران سوریه از ۱۶ ماه پیش ادامه دارد اما دخالت من از ۳ ماه پیش آغاز شد. تلاش‌های بزرگی برای حل اوضاع از راه‌های مسالمت‌آمیز و سیاسی انجام شد اما آشکار است که ما موفق نشدیم و هیچ ضمانتی وجود ندارد که ما پیروز خواهیم شد.

وی افزود: اما آیا به بررسی راه‌حل های جایگزین پرداختیم؟ آیا گزینه‌های دیگری را روی میز قرار دادیم؟ این چیزی است که به شورای امنیت سازمان ملل گفتم.

کوفی عنان در ادامه به ماموریت ناظران اعزامی سازمان در سوریه پرداخت و گفت: گاهی اوقات گفته می‌شود که ناظران غیر مسلح در پایان دادن به خشونت‌ها موفق نبوده‌اند اما این موضوع هرگز وظیفه آنها نبوده است. آنها وارد سوریه شدند تا احترام طرف‌های درگیر به تعهداتشان در قبال متوقف کردن اقدامات جنگی را تثبیت کنند و این موضوع در فرصت کوتاهی در ۱۲ آوریل محقق شد، زمانی که دو طرف درگیری‌ها را متوقف کردند.

وی در ادامه گفت: روسیه به نفوذ خود در سوریه ادامه می‌دهد اما من معتقد نیستم که روسیه به تنهایی قادر باشد که مسیر رویدادها را مشخص کند. ایران یک بازیگر [در سوریه] است و ضروری است که بخشی از راه‌حل باشد.

دبیر کل سابق سازمان ملل در ادامه به رویکرد کشورهای غربی درباره موضوع لیبی اشاره کرد و گفت: اجازه دهید به صراحت بگویم، رویکردی که در قبال لیبی اتخاذ شذ، درباره این مفهوم باعث ایجاد مشکل شد. روس‌ها و چینی‌ها معتقدند که فریب خوردند. آنها به بیانیه‌ای در سازمان ملل رای دادند اما این موضوع به عملیات تغییر نظام در لیبی مبدل شد اما از دیدگاه این دو کشور، این بیانیه اصلا اینگونه مفهومی نداشت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان