فرآیند انتقال نفت ایران به هند با نفتکش‌های ایرانی آغاز شد

  • شناسه خبر: 8808
فرآیند انتقال نفت ایران به هند با نفتکش‌های ایرانی آغاز شد

خانه خشتی: یک منبع آگاه در صنعت پالایشگاهی هند از آغاز ارسال نفت ایران با نفتکش‌های ایرانی به بنادر هند در واکنش به تحریم بیمه ای اروپا علیه ایران خبر داد. خانه خشتی به نقل از فارس، یک منبع پالایشگاهی هند گفت: ایران ارسال نفت خام به پالایشگاه‌های هند را با نفتکش‌های خود آغاز کرده […]

خانه » آخرین اخبار » فرآیند انتقال نفت ایران به هند با نفتکش‌های ایرانی آغاز شد

خانه خشتی: یک منبع آگاه در صنعت پالایشگاهی هند از آغاز ارسال نفت ایران با نفتکش‌های ایرانی به بنادر هند در واکنش به تحریم بیمه ای اروپا علیه ایران خبر داد.

خانه خشتی به نقل از فارس، یک منبع پالایشگاهی هند گفت: ایران ارسال نفت خام به پالایشگاه‌های هند را با نفتکش‌های خود آغاز کرده است.

به گزارش پلاتز، پالایشگاه دولتی «هیندوستان» هم‌اکنون یک محموله با نفتکش‌های سوئزمکس که بسیار غول‌پیکر هستند از ایران در ماه جاری دریافت کرده و یک محموله دیگر برای اواخر ماه آینده برنامه‌ریزی کرده است اما مشخص نیست که این محموله نیز با نفتکش‌های ایرانی حمل شود یا نه. یک نفتکش سوئزمکس به طور معمول بیش از یک میلیون بشکه نفت حمل می‌کند.

یک منبع آگاه دیگر گفت: دیگر پالایشگاه دولتی این کشور «مانگلور» نیز یک محموله برای تحویل در ماه جولای خریداری کرده است.

همچنین منابع هندی از آخرین مراحل دریافت مجوز موسسه دولتی بیمه عمومی هند از مقامات توسعه و نظارت بیمه برای تمدید پوشش بیمه پی اند آی برای محموله‌های ایران خبر دادند.

پالایشگاه‌های هند پس از اینکه صاحبان کشتی هندی از انتقال نفت ایران به علت از دست دادن پوشش بیمه در اثر تحریم‌های اتحادیه اروپا خودداری کردند، از ایران درخواست کردند تا نفت خام را مستقیما به بنادر این کشور ارسال کند.

به گفته منابع پالایشگاه‌های نفت هند، بر اساس توافق میان ایران و هند در اوایل سال جاری، انتظار می‌رود این ۲ پالایشگاه هندی ۴۵ درصد پول نفت وارداتی خود از ایران را به روپیه و باقی را به یورو به این کشور بپردازند. این ۲ پالایشگاه پرداخت بعدی خود را در ماه آگوست انجام می‌دهند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان