پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

هدف از ترویج فرهنگ زکات مستحبی در رفسنجان رفع فقر و نیازمندی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، همایش ترویج فرهنگ انفاق و زکات ویژه روحانیون با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، امام جمعه، فرماندار ، رئیس شورای شهر ، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر مسئولین و روحانیون رفسنجان در سالن کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام جهان بخشیان متولی طرح زکات مستحبی در رفسنجان هدف از این گردهمایی را رفع نیازهای فقرا و انفاق و کارهای خیر در جامعه عنوان کرد و گفت: عمل بالقوه خیرین در شهرستان باید تبدیل به بالفعل شود.

وی در ادامه افزود: این همایش با نام ترویج فرهنگ انفاق و زکات تشکیل شده و با توجه به ثروت پسته در شهرستان و نیت خیر برخی ثروتمندان، این طرح انجام شده است.

روحانیت در جهت رفع مشکلات نیازمندان همت کنند

رئیس کمیته امداد رفسنجان نیز در ادامه مراسم تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای واحدهایی است که رسیدگی به تمامی امور را برعهده دارد و در شهرستان آموزش هایی پیرامون مسائل و مشکلات خانواده های سطح پایین جامعه انجام می دهد.

وی افزود: در قالب واحد فرهنگی ۴۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و دکترا تحصیل می کنند و ۷۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده ایم.

رضا امیرحسینی ادامه داد: در بخش درمان ۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته هستند که هزینه های درمان آنان را متقبل شده ایم.

وی همچنین از اعطای ۳ میلیارد تومان وام خوداشتغالی به اقشار آسیب پذیر جامعه و ۵۰۰ میلیون تومان وام به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

رئیس کمیته امداد رفسنجان در ادامه به آموزش و توانمندسازی مددجویان و برگزاری کلاس‌های گلیم‌ بافی و سنگ‌های قیمتی اشاره کرد.

وی گفت: روحانیت با حمایت های خود در جهت رفع مشکلات نیازمندان و معضلات جامعه همت نمایند.

تهیه و تنظیم: مهناز شریفی

خروج از نسخه موبایل