آدرس غلط بی بی سی فارسی از یک نظرسنجی + سند

  • شناسه خبر: 8712
آدرس غلط بی بی سی فارسی از یک نظرسنجی + سند

شبکه سلطنتی بی بی سی برای اثبات ادعای خود درباره یک نظرسنجی،دهها هزار مخاطب برای یک سایت کم بیننده فراهم کرد! به گزارش“خانه خشتی” به نقل از  فارس، طی چند روز گذشته برخی رسانه های غربی بویژه شبکه بی بی سی ، یک نظر سنجی اینترنتی را محور تبلیغات ضدایرانی خود قرار داده اند که […]

خانه » آخرین اخبار » آدرس غلط بی بی سی فارسی از یک نظرسنجی + سند

شبکه سلطنتی بی بی سی برای اثبات ادعای خود درباره یک نظرسنجی،دهها هزار مخاطب برای یک سایت کم بیننده فراهم کرد!

به گزارش“خانه خشتی” به نقل از  فارس، طی چند روز گذشته برخی رسانه های غربی بویژه شبکه بی بی سی ، یک نظر سنجی اینترنتی را محور تبلیغات ضدایرانی خود قرار داده اند که مدعی اند این نظرسنجی از سوی شبکه خبر تلویزیون ایران انجام شده و نتیجه آن تمایل مردم ایران به دست برداشتن از برنامه هسته ای در قبال لغو تحریم ها و نیز مخالفت آنها با بستن تنگه هرمز است.

البته این اولین بار نیست که رسانه های غربی برای موثر نشان دادن تحریم ها به سراغ چنین شگردهایی می روند.چندی پیش نیز نشریه آتلانتیک در خبری، مدعی کاهش حمایت مردمی از ادامه برنامه هسته ای ایران شده بود.

درباره نظرسنجی منتشره در تارنمای شبکه خبر تلویزیون، روز گذشته این شبکه توضیحات مفصلی ارائه کرد و شرح داد که چگونه سایت شبکه هک شده و آمار نظرسنجی آن جابجا شده است.

با این وجود بی بی سی همچنان اصرار دارد تا این نظرسنجی را درست قلمداد کرده و به نوعی آن را به جامعه ایران تطبیق دهد.این در حالی است که حتی اگر سایت شبکه خبر مورد حمله هکری قرار نگرفته بود ، باز هم نظرسنجی های اینترنتی به دلیل محدودیت دامنه مخاطبان و نیز امکان تقلب های فنی از جامعیت لازم برخوردار نبوده و مبنای علمی ندارند.

نکته جالب این که بی بی سی برای تعمیم دادن این نظرسنجی هک شده به کل جامعه ایران ، دروغ بزرگ دیگری را القا می کند که اوج شیطنت شبکه تلویزیونی رژیم سلطنتی انگلیس را نمایان می سازد.

بی بی سی در خبری که برای نظرسنجی سایت شبکه خبر تلویزیون منتشر کرده ، مدعی شده است:«سایت شبکه خبر (شبکه ۶) از سایت های رسمی پربیننده در ایران محسوب می شود که روزانه دهها هزار بازدید کننده دارد»

بی بی سی:سایت شبکه خبر(شبکه۶) از سایت های پربیننده رسمی ایران است و روزانه دهها هزار بازدیدکننده دارد

گاف بی بی سی در این ادعا – که به نظر عمدی می رسد – تفاوت قائل نشدن بین شبکه خبر تلویزیون ایران(شبکه ۶) و سایت اینترنتی این شبکه است.

این نکته درستی است که شبکه خبر تلویزیون ایران پرمخاطب و دارای مخاطب فراوانی است اما آیا سایت اینترنتی این شبکه که نظرسنجی(هک شده) مورد اشاره بی بی سی در آن انجام شده هم اینگونه است؟

یک بررسی ساده در موتورهای جستجوی اینترنتی نشان می دهد که که برخلاف ادعای بی بی سی ، سایت شبکه خبر بازدید بسیار محدودی نسبت به بسیاری از سایت های خبری و غیر خبری ایرانی دارد و به طور کلی در رسانه های مکتوب چندان صاحب وزن نیست چرا که شبکه خبر بیشتر به عنوان یک رسانه تصویری شناخته می شود نه یک سایت اینترنتی.

آمارهای سایت «آلکسا» نیز همین مطلب را ثابت می کند. بر اساس آمار آلکسا ، رتبه سایت شبکه خبر تلویزیون(irinn.ir) در ایران ۵۷۳ است. یعنی این سایت حتی جزو ۵۰۰ پایگاه پرمخاطب تر ایران قرار ندارد.بر همین اساس ادعای وجود«ده ها هزار مخاطب» برای سایت شبکه خبر تلویزوین ایران ، دروغ بزرگی است که حتی کارکنان بخش فنی سایت بی بی سی هم به آن پوزخند خواهند زد!


بر اساس رتبه بندی «الکسا» سایت شبکه خبر (irinn.ir) حتی جزو ۵۰۰ سایت پربیینده ایران هم نیست
مقایسه نمودار مخاطبین سایت شبکه خبر تلویزیون با پربیننده ترین سایت خبری ایران – سایت ورزش ۳ که آن هم به شبکه ۳ تلویزیون ایران منسوب است- به خوبی دروغ بی بی سی را آشکار می سازد. خط قرمز مربوط به سایت ورزش۳ و خط آبی ته نمودار (نزدیکی های صفر!) مربوط به مخاطبین سایت شبکه خبر است.


مقایسه نموداری مخاطبان سایت شبکه خبر با یک سایت پر بیینده ایرانی (ورزش۳) دروغ بی بی سی را روشن تر می سازد
با این تفاصیل ، ساختن «ده ها هزار مخاطب» برای یک سایت کم بیننده ، کاری است که تنها از دست بنگاه دروغ پراکنی انگلیس برمی آید تا بر امواج چنین اخبار خودساخته ای،تمایلات درونی خود را به مردم ایران نسبت دهد و عملیات روانی ناکامی که ۳۳ سال است به فرجام نرسیده همچنان ادامه دهد.

برچسب ها:
آدرس غلط بی بی سی فارسی از یک نظرسنجی + سند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان