دیدار مخفیانه ۳ مقام امنیتی اردن با ولیعهد سعودی

  • شناسه خبر: 8693
دیدار مخفیانه ۳ مقام امنیتی اردن با ولیعهد سعودی

خانه خشتی: سه مقام اول، اطلاعاتی-امنیتی و نظامی اردن دو روز پیش، در سفری غیرعلنی به عربستان با ولی عهد این کشور در ریاض دیدار کردند. خانه خشتی به نقل از فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی امروز نوشت شاهزاده “سلمان بن عبدالعزیز”، ولی عهد عربستان سه‌شنبه با “مشعل الزبن”، رئیس ستاد مشترک، “فیصل الشوبکی”، رئیس […]

خانه » آخرین اخبار » دیدار مخفیانه ۳ مقام امنیتی اردن با ولیعهد سعودی

خانه خشتی: سه مقام اول، اطلاعاتی-امنیتی و نظامی اردن دو روز پیش، در سفری غیرعلنی به عربستان با ولی عهد این کشور در ریاض دیدار کردند.

خانه خشتی به نقل از فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی امروز نوشت شاهزاده “سلمان بن عبدالعزیز”، ولی عهد عربستان سه‌شنبه با “مشعل الزبن”، رئیس ستاد مشترک، “فیصل الشوبکی”، رئیس دستگاه اطلاعات و “حسین المجالی”،رئیس دستگاه امنیت عمومی اردن در ریاض دیدار کرد.

القدس العربی نوشت سفر سه تن از سران رژیم اردن به عربستان، چارچوب روابط دوجانبه دو کشور را دوباره ترسیم کرد و موضع آنها در قبال تحولات منطقه را بیش از پیش روشن کرد.

این در حالی است که روزنامه های اردنی زمان هدف و برنامه های گفت وگوی این سه ژنرال اردنی که از ارکان مهم در سیاست دولت اردن به شمار می روند اعلام نکردند و این روزنامه های سعودی بودند که این خبر را در چارچوب اخبار معمول خود از دیدار های مقامات خارجی با ولی عهد منتشر کردند.

القدس العربی نوشت هم اینکه هیچ شخصیت سیاسی از دولت اردن این سه ژنرال را در دیدار با ولی عهد سعودی همراهی نمی کند نشان می دهد برنامه های این دیدار به مسائلی نظامی اختصاص داشته است که برای منطقه با اهمیت است و یا به گفت وگو درباره مسائل امنیتی و مرزهای دو کشور پرداخته اند.

کارشناس اعتقاد دادند به دنبال پیروزی نامزد اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر، عربستان در پس حملات کشورهای حوزه خلیج فارس به محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر است؛ حمله ای که اکنون ضاحی خلفان رئیس پلیس امارات علیه اخوان المسلمون مصر در پیش گرفته است.

در همین راستا عربستان برای فروکش کردن موج اعتراضات مخالفان اردنی و در راس آن اخوان المسلمون تصمیم به پرداخت فوری یک میلیارد دلار کمک مالی به اردن گرفته است.

منابع القدس العربی گفتند: با توجه به نگرانی اردن از اعتراضات اخوان المسلمون در این کشور، ریاض دولت اردن را شریک خوب خود برای مقابله با اخوان المسلمون به حساب آورده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان