«نهضت شکایت» پروژه جدید اصلاح‌طلبان برای تخریب شورای نگهبان

  • شناسه خبر: 86442
«نهضت شکایت» پروژه جدید اصلاح‌طلبان برای تخریب شورای نگهبان

پس از مشخص شدن نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس از سوی هیأت‌های نظارت، جریان اصلاحات پروژه جدیدی را برای تخریب شورای نگهبان، آغاز کرده است.

خانه » آخرین اخبار » «نهضت شکایت» پروژه جدید اصلاح‌طلبان برای تخریب شورای نگهبان

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، با اتمام بررسی هیات‌های نظارت و برخی اخبار از تعداد افراد تائید و ردصلاحیت شده تا این مرحله در رسانه‌ها منتشر شد.

برخی جریان‌های سیاسی پس از مشخص شدن آمار غیر رسمی از وضعیت رد صلاحیت افراد مورد حمایت خود، تلاش کردند تا بهره‌برداری از اعلام نظر هیات‌های نظارت درباره چهره‌های منسوب به خود، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دهند.

اصلاح‌طلبان پیش از برگزاری انتخابات به چهره‌های نزدیک به خود در تهران و سایر استان‌های کشور تاکید کرده بودند که همگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند؛ چهره‌هایی که در میان آنها افرادی با سابقه محکومیت، دخالت در فتنه نیز وجود داشت.

این اقدام که برخی تحلیلگران سیاسی آنرا «ثبت نام فله ای» نامگذاری کردند، با هدف فشار بر شورای نگهبان در صورت ردصلاحیت بخش عمده‌ای از این افراد، صورت گرفت.

البته هیات‌های اجرایی که در مرحله اول مسئولیت بررسی صلاحیت‌های داوطلبان را با استعلام از مراجع چهارگانه بر عهده داشتند، بیش از ۱۰ هزار نفر یعنی ۹۰ درصد داوطلبان که برخی دارای سوابقی نظیر قاچاق مواد مخدر نیز در کارنامه شان وجود داشت، تایید کردند.

این اقدام هیات‌های اجرایی که از آن به عنوان تائید صلاحیت‌های فله یاد شد، مورد انتقاد برخی صاحب نظران قرار گرفت و حتی عده‌ای آنرا اقدامی برای فشار به شورای نگهبان عنوان کردند.

در این میان طی ۲ روز گذشته و با مشخص شدن آمار غیررسمی بررسی صلاحیت‌ها و رد صلاحیت شدن برخی چهره‌های منسوب به جریان اصلاحات این جریان برنامه ریزی گسترده‌ای را برای زیر سوال بردن عملکرد هیات‌های نظارت و شورای نگهبان آغاز کرده است.

بر اساس اخبار رسیده اصلاح طلبان پس از مشخص شدن ردصلاحیت چهره‌های منسوب به خود، «نهضت شکایت» از هیات‌های نظارت و شورای نگهبان را کلید زده‌اند.

برخی لیدرهای مطرح اصلاح طلب در تماس‌هایی با نمایندگان خود در استان‌های مختلف از آنها خواسته‌اند که همگی منسوبان جریان اصلاحات در استان‌ها با مراجعه به هیات‌های نظارت، از عملکرد هیات‌های نظارت شکایت کنند.

بر مبنای این طرح که برای فشار بر شورای نگهبان طراحی شده است، اصلاح طلبان بر روی لزوم «ارائه مستندات به صورت علنی» و اعلام دلایل رد صلاحیت نیروهای خود تاکید خواهند کرد.

تاکنون تعدادی از چهره‌های منسوب به جریان اصلاحات بر اساس همین طرح، شکایت خود را به هیات‌های نظارت ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان