رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

سل قاتل اصلی انسان در سنوات آینده خواهد بود

  • شناسه خبر: 86266
سل قاتل اصلی انسان در سنوات آینده خواهد بود

اسماعیلی ندیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سل را یکی از قاتل های انسان در سنوات آینده عنوان کرد.

خانه » آخرین اخبار » سل قاتل اصلی انسان در سنوات آینده خواهد بود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، اسماعیلی ندیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مراسم تجلیل از پژوهشگران این مرکز، سل را یکی از قاتل های انسان در سنوات آینده عنوان کرد و گفت: تجویز و مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک ها دومین قاتل انسان ها در ۱۵ سال آتی است.

علی اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه میزان مرگ و میر مربوط به بیماری های قلبی و عروقی در کشور ۳۹ درصد است، افزود: نه درصد علل مرگ و میر مربوط به سرطان ها و حوادث غیر عمدی است.

وی خواستار اجرای اولویت های پژوهشی در این راستا شد و با اعلام حمایت از همکاری محققین، از اقدام دانشگاه علوم پزشکی برای موارد کلی و زیرساخت های امور خبر داد و گفت: برای پیشگیری و کنترل، اولویت ها باید به سمت مطالعات مربوطه گرایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ابراز گلایه از عدم همکاری دانشکده پزشکی برای مقابله با بیماری های واگیر دار، اظهار کرد: در عرصه بیماری های واگیردار، بیماری مشترک انسان و گاو از مسائل منطقه ای ماست.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به اینکه علی رغم افزایش دانشکده های دندانپزشکی و فارغ التحصیلان این رشته، شاخص های پوسیدگی در کشور ارتقا نیافته است، گفت: هنوز تصویر درستی از بیماری های دهان و دندان نداریم و این نشان می دهد که جهت گیری های ما درست نبوده است.

وی نیاز به ارتقاء کیفیت خدمات و پیشگیری از بیماری های دندان را از برنامه های کشوری در امر پژوهش بیان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اولویت اصلی کشور در پژوهش را بیماری های قلبی عروقی دانست و دیابت را عامل اصلی آن بیان کرد و افزود: غربالگری بیماری های غیرواگیر، تشخیص زودرس سرطان، جلوگیری از حوادث غیر عمدی، حاده ای، خانگی و شغلی، پیشگیری و کنترل مصرف دخانیات با توجه به افزایش مصرف دخانیات و شیوع آن در سنین پایین و کاهش ناتوانی و اختلالات ناباروری با توجه به سیاست های جمعیت کشور مسئله مهمی است.

علی اسماعیلی ندیمی در ادامه اعتیاد را یکی از معضلات کشور عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل ۱۵ درصد مرگ و میرها اعتیاد است و ما به عنوان متولی امر سلامت مردم، باید در این زمینه پژوهش های معتبری انجام دهیم.

وی یکی از اولویت های اصلی خود را مسائل پژوهشی دانست و گفت: زیرساخت هایی در این امر ایجاد شده است؛ باید با برنامه ریزی برای ارتقاء بخش هایی که رتبه پایین تری داریم تلاش کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: پتانسیل دانشگاه بسیار بیشتر از آن چیزی است که در دو سال اخیر رخ داده و با کمک همه شما بیشتر هم می شود.

تنظیم: بهناز شریفی

برچسب ها:
رفسنجان رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سل مرگ و میر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان