پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

با خدا عهد بستم یک پنجم از دارایی خود را وقف امام صادق (ع) کنم

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، نخستین وقف امام صادق (ع) در کشور توسط یک رفسنجانی با هدف قرار دادن رفسنجان به عنوان سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق (ع) انجام شد.

احمد تقی نژاد مردی میانسال و متواضع، وقتی سخن عشق به مولایش امام صادق (ع) را بر زبان جاری می ساخت رنگ رخساره خبر می داد از سر درون.

او عشق به خدا و ائمه بخصوص امام ششم شیعیان را چنین توصیف می کند: برای عاشق شدن باید اول معشوق را شناخت، به هر مقدار که معرفت انسان نسبت به معشوق بیشتر می شود عشق به وصال در او شعله ورتر می شود و به هر مقدار که انسان عاشق وصال محبوب می شود به اطاعت، بندگی و تسلیم مقابل خواسته های محبوبش تن در می دهد و فانی در اراده او خواهد شد.

تقی نژاد سال ۷۲ در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی بود که با شخصی از اهل سنت آشنا می شود و برای اینکه مذهب شیعه را به او بشناساند با او به گفت و گو می نشیند.

شب در خواب می بیند که جمعی در جمکران دعای توسل قرائت می کنند، امام صادق (ع) به همراه شخصی دیگر به خوابش می آید و آن شخص به او می گوید به همگان بگو، تنها مذهبی که تا زمان ظهور امام عصر (عج) باقی می ماند مذهب شیعه است.

تقی نژاد می گوید: وقتی در آن حال بیدار شدم مات و مبهوت ماندم و تصمیم گرفتم از علایق دنیوی و خواسته هایم دور شوم و به محبوب نزدیک شوم.

او اوایل جوانی که کارگری بیش نبود با خدای خود عهد می بندد تا زمانی که زنده است یک پنجم از دارایی و درآمد خود را وقف امام جعفر صادق (ع) نماید.

از ابتدای شروع زندگی برخی از اجناس اضافه خانه و طلای همسرش را به عشق مولا می فروشد و قطعه زمینی را پسته کاری می کند و درآمد آن را در راه امام صادق (ع) خرج می کند.

کم کم با افزایش دارایی اش میزان سهم امام صادق (ع) را که بیشتر شده جدا می کند و در راه نشر فرهنگ این امام همام صرف می کند.

یکی از کارهای این مرد خیر در این راستا تشکیل کاروان امام صادق (ع) بود. از آنجا که بزرگان و مراجع تقلید در شهر مقدس قم حرکت دسته های عزاداری را در روز شهادت امام صادق (ع) امری مورد پسند می دانستند، تقی نژاد کاروان عزای آن حضرت را به یاری خداوند در چهار آبان ۱۳۸۷ هجری شمسی مصادف با سالروز شهادت حضرت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم با عنوان کاروان صادقیه رفسنجان (راهیان ولایت) تشکیل داد.

این کاروان هر سال در روز شهادت امام صادق (ع) از روستای حسن آباد صادق الائمه (ع) نوق رفسنجان تا جوار آستان مقدس امامزاده جلال الدین اشرف (ع) این مسیر را پای پیاده در حال اقامه عزای آن حضرت طی می کند و با حرکت خود ضمن تکریم مقام عالی آن حضرت و تجدید میثاق با ولایت یاد و خاطره امام و شهدای صدر اسلام تاکنون مخصوصا شهدای انقلاب و صادقیه (که سال ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه قم در حال اقامه عزای امام صادق و آل محمد (ص) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند) را گرامی می دارند.

این کاروان یک مجمع صادقیون در شهر رفسنجان و به تعداد جزوات قرآن کریم ۳۰ مجمع صادقیون در بخش های نوق، فردوس و دهستان رضوان در امر اطلاع رسانی و ۳۵۳ خادم معنوی گمنام به نام مقدس امام صادق (ع) بر طبق حروف ابجد دارد که این خادمین با خود عهد بسته اند تا زمانی که زنده اند و توان دارند برای نثار ترفیع مقام عالی امام صادق (ع) و برای سلامتی آقا امام زمان (عج)، مقام عظمای ولایت و مراجع عظام شیعه روزانه با قرائت زیارت حضرت زهرا (س)، زیارت جامعه، زیارت عاشورا، زیارت امام رضا (ع)، زیارت آل یاسین، زیارت فاطمه معصومه (س) و حدیث شریف کسا و جزء خوانی قرآن، فرستادن هزاران صلوات و تسبیحات اربعه و آیه الکرسی، خواندن نماز و گرفتن روزه های مستحبی ثواب آن را اهدا کنند.

فرهنگ صادقیه به صورت یک سنت ماندگار در جوار آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف (ع) رفسنجان برپا و پویاست.

احمد تقی نژاد همچنین در راستای مبارزه با جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی سه سایت، شامل پایگاه اینترنتی کاروان صادقیه به نشانی http://karevansadeghiye.ir/، پایگاه مذهبی دارالصادقیون http://darolsadeghiyon.ir، و پایگاه حیا و عفت مادر ارجمند ام فروه (س) http://umfarwah.ir/ را در شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) راه اندازی کرده است.

خروج از نسخه موبایل