ساخت اولین خانه در رفسنجان با معماری سنتی قدیمی / تصاویر

  • شناسه خبر: 84943
ساخت اولین خانه در رفسنجان با معماری سنتی قدیمی / تصاویر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اولین خانه ای که در رفسنجان به طریق معماری سنتی قدیمی ساخته شده است بازدید کرد.

خانه » آخرین اخبار » ساخت اولین خانه در رفسنجان با معماری سنتی قدیمی / تصاویر

به گزارش “خانه خشتی“، محمود وفایی در این بازدید گفت: این خانه توسط شخصی که آن را به دلیل تعلق خاطر به فرهنگ و معماری سنتی احداث کرده است اقدام بسیار خوبی است.

وی افزود: خانه آقای بادیه نشین اولین خانه ای در رفسنجان است که با الهام و الگوگیری از معماری سنتی ساخته شده  است و برای این خانه بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

IMG_8487
IMG_8493
وفایی در ادامه تصریح کرد: ۳۰ مورد از صنایع دستی استان کرمان مُهر اصالت کشوری و تأیید اعتبار دریافت کردند .

IMG_8514

وی بیان کرد: هفته گذشته در سمینار اصالت و صلاحیت نمونه کارهای صنایع دستی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد ۴۰ مورد ازصنایع دستی استان در آن سمینار ارائه شد.

IMG_8499

وفایی تصریح کرد: از این تعداد، ۳۰ مورد مُهر اصالت کشوری و تأیید اعتبار دریافت کردند که در آینده نزدیک جزء مجموعه های مورد تأیید یونسکو قرار خواهند گرفت.

IMG_8489وی که در این سفر یک روزه به رفسنجان از کارگاه قالی بافی ابوالهادی بازدید کرده بود این کارگاه را یکی ازمعدود کارگاههای فنی بافت فرش در استان کرمان برشمرد و افزود: کارهای باکیفیت در این کارگاه مطابق نقشه های اصیل همراه با نوآوری و خلاقیت و عموما صادراتی تولید می شود.

IMG_8427

وفایی خواستار حمایت های تسهیلاتی شد و گفت: اینگونه حرکت هایی که در راستای تولید فرش اصیل و توسعه صنایع دستی انجام می شود باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم این نوع کارهای تولیدی در زمینه صنایع دستی رونق گیرد پشتیبانی مالی و تسهیلاتی نیاز دارد تا در بازارهای دنیا مثل گذشته، زمینه صادرات فراهم شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد

    بجای اینکه ۵۰۰ میلیون تومن دادی این خونه رو ساختین نصف این پول رو میدادین چند تا خونه ۵۰ متری برای زوجهای فقیر و بیچاره میساختین تا هم خدا رو خوش بیاد هم بنده خدا رو

    f.h

    دقیقا.چه واجبی بود!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان