رگباری از موشک بر سر پایگاه های فرضی دشمن در رزمایش پیامبر اعظم۷

  • شناسه خبر: 8475
رگباری از موشک بر سر پایگاه های فرضی دشمن در رزمایش پیامبر اعظم۷

خانه خشتی: سردار حاجی زاده گفت: از برنامه های رزمایش موشکی، احداث پایگاه‌های مشابه با پایگاه‌های کشورهای فرامنطقه‌ای است که بناست با شلیک موشک‌ها به آنها فرماندهان ما بتوانند میزان دقت و اثرگذاری موشکها را بسنجند. خانه خشتی به نقل از فارس، سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در نشست خبری که […]

خانه » آخرین اخبار » رگباری از موشک بر سر پایگاه های فرضی دشمن در رزمایش پیامبر اعظم۷

خانه خشتی: سردار حاجی زاده گفت: از برنامه های رزمایش موشکی، احداث پایگاه‌های مشابه با پایگاه‌های کشورهای فرامنطقه‌ای است که بناست با شلیک موشک‌ها به آنها فرماندهان ما بتوانند میزان دقت و اثرگذاری موشکها را بسنجند.

خانه خشتی به نقل از فارس، سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در نشست خبری که عصر امروز یکشنبه به منظور اعلام برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۷ صورت گرفت، اظهار داشت: رزمایش موشکی نیروی هوا فضای سپاه با نام “پیامبر اعظم ۷” از روز دوشنبه به مدت سه روز آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این رزمایش موشک‌های دوربرد، میانبرد و کوتاه برد از اقصی نقاط کشور به سمت هدف از پیش تعیین شده شلیک می‌شوند.

حاجی‌زاده ادامه داد: این رزمایش در ادامه رزمایش‌های سالیانه سپاه محسوب می‌شود و تفاوت عمده آن با دیگر رزمایش‌ها احداث و ایجاد پایگاه‌های مشابه با پایگاه‌های هوایی کشورهای فرامنطقه‌ای در دل کویر است که بناست با شلیک موشک‌ها به داخل این پایگاه‌ها شرایطی ایجاد کنیم تا فرماندهان و متخصصین ما بتوانند میزان دقت، اثرگذاری کلاهک‌ها و سنجش سامانه‌ها را انجام دهند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ادامه تصریح کرد: برابر روال سال‌های گذشته در هر سال دستاوردهای جدیدی داریم که امسال موشک‌های قیام که از دو سال پیش کار تحقیقاتی آن به پایان رسیده با تحویل گیری تعداد انبوه آن و سازماندهی آن در یگان‌های مختلف به صورت انبوه در این رزمایش شلیک می‌شوند.

حاجی‌زاده تاکید کرد:‌ همچنین موشک‌های ضد شناور خلیج فارس نیز در این رزمایش شلیک می‌شوند و بهبود بخشی سامانه‌های زمینی و بخش‌های موشکی از ویژگی‌های رزمایش پیامبر اعظم ۷ است.

وی در خصوص مکان برگزاری این رزمایش اظهار داشت: ده‌ها فروند موشک از استان سیستان گرفته تا استان‌های دیگر به سمت هدف واحد در کویر سمنان شلیک می‌شوند.

حاجی‌زاده در خصوص تهدیدات استکبار جهانی علیه ایران اظهار داشت: هر گونه تهدید و شرارت آنها را در صورت اجرا، محکم، قاطع، کوبنده پاسخ می‌دهیم و اگر اقدامی علیه ما صورت بگیرد، موشک‌های زمین به زمین ایران همچون صاعقه بر سر آنها فرود می‌آید.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در خصوص رشد علمی ایران در حوزه نظامی گفت: با توجه به تلاش متخصصین ما در این حوزه دیگر نیازی به کپی سازی و مونتاژ مجموعه‌ها نداریم. امروز متخصصین ما ایده‌ها را تبدیل به محصول می‌کنند و ما صادر کننده برخی محصولات هستیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: در آینده خبرهای بیشتری در خصوص تولید موشک بالستیک رادار زن توسط متخصصین بومی کشورمان خواهیم شنید که اکنون مراحل تحقیق آن را طی می‌کند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: با این موشک می‌توانیم هر مرکز تشعشع کننده راداری را مورد هدف قرار دهیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اعلام کرد: سرعت این موشک بالستیک رادار زن چندین برابر سرعت صوت است و تا برد ۳۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.

حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص پهپاد RQ170 اظهار داشت: اطلاعات زیادی از این سامانه به دست آورده‌ایم و همه هاردهای مربوط به آن کاملا کدشکنی شده و اطلاعات آن کاملا استخراج شده و هیچ ابهامی در آن نداریم.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف این پهپاد برای ما فاش شده است، گفت: ما در حال بهره برداری از آن هستیم و رابطه ما با این پهپاد مثل این است که در یک کتابخانه را باز کرده‌ایم و به قفسه کتاب‌ها رسیده‌ایم.

حاجی‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا RQ170 جاسوس خوبی برای آمریکا بود یا خیر،‌گفت: جاسوس خوبی بود ولی در حق آمریکایی‌ها خیانت کرد. آخرین فناوری که آمریکایی‌ها داشتند روی آن پیاده کرده بودند و در اختیار سازمان سیا بود.

وی افزود: ما هنوز صحبتی از تجهیزات جاسوسی که بر روی این پهپاد نصب بوده، نکردیم. این تجهیزات کاملا پیشرفته و به روز است و شاید تا زمان دسترسی به آن از وجود آنها اطلاع نداشتیم و این شامل دیگر کشورهای پیشرفته نیز می‌شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در خصوص محدوده عملیات این پهپاد گفت: پایگاه آن قندهار بوده و ما اطلاعات کامل آشیانه‌ای که در آن بوده را داریم. این پهپاد بیشتر بر علیه اهداف در داخل پاکستان و حتی ترور بن لادن استفاده شده است.

حاجی‌زاده در بخش دیگری از نشست خبری در خصوص هدف قرار دادن جنگنده ترکیه توسط سوریه گفت: جنگنده ترکیه خط هوایی و پدافندی سوریه را شکسته و از آن عبور کرده بود و به آب‌های سوریه نفوذ کرده بود.

وی افزود:‌ این جنگنده از نقطه‌ای وارد شده بود که صهیونیست‌ها از آن در سال ۱۹۸۶ برای حمله به تاسیسات شمال سوریه استفاده کرده بودند و با عبور از آن منطقه سوریه را بمباران کردند.

حاجی‌زاده ادامه داد: طبیعتا سوری‌ها روی این منطقه حساسیت داشتند و واکنش پدافند سوریه واکنشی طبیعی است البته ما از کشته شدن خلبانان ترک خوشحال نیستیم ولی اتفاق طبیعی بود و واکنش دولتمردان ترک ابتدا طبیعی بود ولی بعد احساس کردیم می‌توانند از آن موقعیت استفاده و بهره‌برداری‌های غیر فنی کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص طرح‌های تحقیقاتی شهید تهرانی‌مقدم گفت: خیلی از طرح‌هایی که ما رونمایی و تولید می‌کنیم، محصولات کار، فکر و ایده شهید تهرانی مقدم بوده مثل موشک‌های خلیج فارس و قیام و طبیعتا بسیاری دیگر از این موارد در میانه راه است و هر وقت این پروژه‌ها به اتمام برسد، اطلاع رسانی می شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه همچنین در خصوص سپرهای دفاع موشکی ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: کارهایی که در ترکیه ومنطقه خلیج فارس می‌شود، پیش از اینکه هدف اروپا باشد بحث دفاع از رژیم صهیونیستی است و ما شکی در آن نداریم.

وی افزود: با گذشت زمان و تغییر فناوری‌های دشمنان ما هم بیکار ننشستیم و تلاش می‌کنیم پشت هیچ سدی گیر نخواهیم کرد.

حاجی‌زاده در پایان با بیان اینکه نگرانی جدی در خصوص این موضوع نداریم، گفت: موشک بالستیک رادار زن زمین به زمین ما توانایی مقابله با آنها خصوصا گنبد آهنین را دارد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه همچنین اعلام کرد: بمب افکن‌های بدون سرنشین سپاه در روز آخر رزمایش حضور و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان