تنگه هرمز با تحریم کامل ایران بسته می‌شود

  • شناسه خبر: 8472
تنگه هرمز با تحریم کامل ایران بسته می‌شود

خانه خشتی: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تحریم، اظهار داشت اگر قرار باشد که کاملا در تحریم قرار بگیریم، ما هم اجازه نخواهیم داد یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند. خانه خشتی به نقل از فارس، “ارسلان فتحی پور” شامگاه یکشنبه […]

خانه » آخرین اخبار » تنگه هرمز با تحریم کامل ایران بسته می‌شود

خانه خشتی: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تحریم، اظهار داشت اگر قرار باشد که کاملا در تحریم قرار بگیریم، ما هم اجازه نخواهیم داد یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند.

خانه خشتی به نقل از فارس، “ارسلان فتحی پور” شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، در پاسخ به این سئوال که با توجه به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و همچنین کاهش واردات نفت ایران از سوی برخی کشورهای غربی و مشکل احتمالی ایران در زمینه به دست آوردن ارز، گفت: کاهش قیمت نفت مقطعی است … امنیت تنگه هرمز در دست ما قرار دارد و اگر قرار باشد کاملا در تحریم ها قرار بگیریم، ما هم اجازه عبور یک قطره نفت را از تنگه هرمز نخواهیم داد.

وی افزود: در آن موقع خواهیم دید که قیمت نفت افزایش پیدا خواهد کرد به صورتی که تحریم کنندگان حتی نخواهند توانست پاسخ مردم خودشان را بدهند.

فتحی پور در خصوص آغاز تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: بحث تحریم نفتی علیه ایران از اول ژوئیه از سوی اروپا شروع شد، و آمریکا و رژیم صهیونیستی در پس پرده این موضوع کاملا سیاسی قرار داشتند.

وی ادامه داد: از همین آغاز، تحریم کنندگان در حال عقب نشینی هستند، به صورتیکه در نخستین مرحله آنها بسیاری از کشورها مانند چین و سنگاپور و چند کشور اروپایی را معاف کردند.

فتحی پور با بیان اینکه ایران مبادلات نفتی قابل توجهی با اروپا نداشت، تأکید کرد: ما فقط با چند کشور اروپایی مبادلات نفتی داشتیم که آنها در همین معافیتها قرار دارند، و خودشان اعلام کرده اند که ادامه می دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه خود کشورهای تحریم کننده از تحریم ها علیه ایران ضرر می کنند، خاطرنشان کرد: ما مشتری های بسیاری برای جایگزینی کشورهای اروپایی داریم و این تحریم ها در اقتصاد ما هیچگونه تأثیری نخواهد داشت .. این حربه ها گذرا و برای وقت گذراندن و ایجاد فضای رعب و وحشت است.

فتحی پور تأکیدکرد: با توجه به افزایش قیمت نفت و فراورده های نفتی، این تحریم ها فشار سنگینی را به مردم کشورهای تحریم کننده و غرب وارد می کند.

وی ادامه داد: این تحریم ها چند صباحی بیشتردوام نمی آورد، و از همین اکنون نشانه های پشیمانی آنها مانند اعطای معافیتها، در حال نمایان شدن است.

فتحی پور اظهار داشت: ما بیش از ۳۳ سال در تحریم قرار داریم و با شرایطی بدتر ازاینها مواجه شدیم، ولی اتفاقی نیفتاد.

وی تأکید کرد: ما اکنون توانایی تولید قطعات، فن آوری ها و کالاهای اساسی را داریم، و هر روزی که اتفاقی بیفتد ما مصمم تر و جدی تر می شویم .. به صورتیکه این تحریم ها به نفع اقتصاد کشور ما شده است.

فتحی پور با بیان اینکه منابع ارزی در کشور به اندازه کافی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بحث های ارزی ما فقط بر اساس نفت نیست؛ ما مبادلات تجاری، و همچنین راه و روشهای به خصوصی را برای دور زدن تحریم ها در اختیار داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: همه پیش بینی های لازم از چند سال قبل برای اینگونه تحریم ها انجام شده، و قطعا غربی ها نتیجه ای از این تحریم ها به دست نمی آورند.

فتحی پور با بیان اینکه ایران مشتریان بسیاری از کشورهای دیگر برای نفت دارد، تأکید کرد: نفت ما هیچگاه بدون مشتری نمی ماند، ما بیشتر از آنچه که اروپا از ما می خرید مشتری داریم، ولی نیازی نمی بینیم که اکنون به نام آن کشورها اشاره کنیم.

فتحی پور تأکید کرد: ایران امروزه به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شده و با بسیاری از کشورها روابط خوبی دارد .. ما هرگز تسلیم دشمن نخواهیم شد و از حقوق مسلم خود دست نخواهیم کشید.

فتحی پور با بیان اینکه اروپا دیگر عامل فشار جدیدی برای تهدید ایران در اختیار ندارد گفت: همه این تحریم های جدید همان چیزی است که قبلا نیز انجام داده اند .. زمانی تهدید کردند که بنزین را تحریم می کنند ولی ما قبل از این تحریم ها خودمان دست به تولید بنزین زدیم.

وی ادامه داد: غرب بانک مرکزی، واردات داروهای مورد نیاز، و کالاهای اساسی را تحریم کرده و مستقیما وارد جنگ علیه جمهوری اسلامی شده، ولی زور نهایی کشورهای غربی همین است، و تأکید می کنم که آنها در این مورد هم شکست می خورند و رسوا خواهند شد.

فتحی پور تأکید کرد: ملت ایران در برابر زورگویان محکم تر و مصمم تر می ایستد و جواب آنها را خواهد داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشرفت بورس در روزهای اخیر، گفت: بهترین و مناسب ترین محل برای سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران است … کشورهای غربی اکنون با بحرانهای مالی مواجه هستند، درحالیکه در ایران این بحران و رکود تأثیر چندانی نداشته است.

فتحی پور با اشاره به وجود معادن متنوع طبیعی و منابع انسانی و ثروت گسترده در ایران خاطرنشان کرد: ما در کشور رکود اقتصادی مشاهده نمی کنیم، و برای برون رفت از این تحریم ها تدابیر خاصی را تدارک دیده ایم، و کمسیوسیون اقتصادی هم برنامه ای کامل را با نظر کارشناسان اقتصادی برای دور زدن تحریم ها و کاهش قیمت ها و مبارزه با بازار سیاه ارز و سکه آماده کرده ، که ظرف روزهای آینده تحویل رییس مجلس خواهد شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان