مرسی در مراسم نیروهای مسلح مصر و انتقال قدرت: به خواسته‌های نیروهای مسلح پاسخ می‌دهم/حفظ امنیت مصر پیشرفت آن را درپی دارد

  • شناسه خبر: 8436
مرسی در مراسم نیروهای مسلح مصر و انتقال قدرت: به خواسته‌های نیروهای مسلح پاسخ می‌دهم/حفظ امنیت مصر پیشرفت آن را درپی دارد

“خانه خشتی” : محمد مرسی در مراسم انتقال قدرت از نظامیان به رئیس جمهوری منتخب با اشاره به اینکه به خواسته‌های نیروهای مسلح پاسخ می‌دهد و تاکید بر نقش آنها در تامین امنیت مصر گفت، تامین امنیت ضامن پیشرفت مصر است. به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، “محمد مرسی”،‌ رئیس جمهوری منتخب […]

خانه » آخرین اخبار » مرسی در مراسم نیروهای مسلح مصر و انتقال قدرت: به خواسته‌های نیروهای مسلح پاسخ می‌دهم/حفظ امنیت مصر پیشرفت آن را درپی دارد

“خانه خشتی” : محمد مرسی در مراسم انتقال قدرت از نظامیان به رئیس جمهوری منتخب با اشاره به اینکه به خواسته‌های نیروهای مسلح پاسخ می‌دهد و تاکید بر نقش آنها در تامین امنیت مصر گفت، تامین امنیت ضامن پیشرفت مصر است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، “محمد مرسی”،‌ رئیس جمهوری منتخب مصر در مراسمی که توسط نیروهای مسلح مصر در قاهره برای تبریک به وی برگزار شد، گفت: امروز ملت و نیروهای مسلح مصر به سمت یک هدف در حرکتند.

مرسی در ادامه افزود: امروز ملت مصر و جهان شاهد الگویی بی‌همتا از انتقال قدرت از نیروهای مسلح مصر به قدرت منتخب این کشور بر اساس اراده مردمی است.

وی گفت: امروز روز بسیار مهمی در تاریخ مصر است و این الگو در جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت، چون این الگو عمق برادری و روابط تنگاتنگ موجود بین مردم مصر را نشان می‌هد.

مرسی تاکید کرد که نسل‌های آینده مصر هرگز این روز را فراموش نخواهند کرد، روزی که در آن فرماندهان ارشد نیروهای مسلح مصر به اراده ملت آری گفتند و قدرت را با اشتیاق به منتخب ملت تحویل دادند و به وعده خود وفا کردند.

مرسی افزود: نیروهای مسلح بر این موضوع تاکید دارد که اراده ملت مصر از هر اراده‌ای بالاتر است و من امروز، با احترام و افتخار تمام انتقال قدرت از سپهبد حسین طنطاوی و برادرانم در شورای عالی نیروهای مسلح این مسئولیت را می پذیرم تا مسئول این نظامیان شوم، همان طور که مسئول همه ملت مصر هستم.

وی افزود: ملت مصر و جهان از نیروهای مسلح این کشور تقدیر می‌کند. من گواهی می‌دهم که شما دوستدار مصر هستید و بر محقق شدن منافع کشور اصرار دارید. شما با ملت مصر در یک سنگر هستید.

رئیس جمهوری منتخب مصر با اشاره به اینکه هیچ یک از حقوق نیروهای مسلح مصر آسیب نخواهد دید و شما از حمایت های فزاینده من برخوردار خواهید بود، گفت: ملت مصر در این مرحله برای استقرار امنیت به شما نیازمند است. در سنگرهای خود بمانید.

محمد مرسی در ادامه گفت: ما خواهان بازنگری در ساختار امنیتی مصر هستیم و در این زمینه بر نیروهای پلیس تکیه خواهیم کرد. همه نیروهای مسلح مصر باید در آمادگی کامل برای حفظ امنیت این کشور قرار داشته باشند.

وی از نیروهای مسلح مصر خواست همیشه در بالاترین سطح آمادگی قرار داشته باشند و هرچه می خواهند درخواست کنند تا فراهم شود، چون مهمترین اولویت برای مردم حفظ امنیت و ثبات کشور است و نیروهای پلیس در این زمینه نقش مهمی دارند و همه خواسته‌های آنان برآورده خواهد شد تا به وظایف خود در حفظ امنیت داخلی کشور عمل کنند.

مرسی گفت: به همه خواسته‌های ارتش نیز پاسخ داده خواهد شد تا امنیت خارجی کشور را حفظ کنند، چون حفظ امنیت بهبودی اوضاع اقتصادی و اجتماعی و کاهش اختلافات و افزایش توسعه کشور را به دنبال دارد.

از سوی دیگر “محمد حسین طنطاوی”، رئیس شورای عالی نظامی مصر نیز نشان نیروهای مسلح این کشور را به محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر تقدیم کرد

رئیس شورای عالی نظامی مصر در مراسم انتقال قدرت به محمد مرسی در سخنانی انتخاب مرسی به رئیس‌جمهوری مصر را به وی تبریک گفت و برای وی، پیروزی در مراحل سخت پس از انقلاب را آرزو کرد.

برچسب ها:
مرسی در مراسم نیروهای مسلح مصر و انتقال قدرت: به خواسته‌های نیروهای مسلح پاسخ می‌دهم/حفظ امنیت مصر پیشرفت آن را درپی دارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان