نیمی از مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید می شود

  • شناسه خبر: 84299
نیمی از مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید می شود

نیمی از مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید می شود که این شهرستان از نظر جایگاه تولید مرغ در استان رتبه اول را دارد.

خانه » آخرین اخبار » نیمی از مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید می شود

به گزارش “خانه خشتی“، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در کارگروه امنیت غذایی و سلامت که در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد با اشاره به وجود بیش از ۱۳ مرغداری در این شهرستان گفت:  طی دو هفته گذشته با جلسه ای که با مسئولین استانی در همین حوزه برگزار شد مقرر گردید رفسنجان کار نرخ گذاری مرغ را انجام دهد تا بازار ساماندهی شود و تولید کنندگان نیز متضرر نشوند.

وی اظهار کرد: کیفیت و سلامت گوشت مرغ رفسنجان از کرمان و یزد بهتر است لذا قیمت هر یک کیلوگرم مرغ زنده در رفسنجان ۳۳ هزار و ۵۰۰ ریال است.

ملانوری بیان کرد: تولید مرغ سالمتر در رفسنجان از چند ماه گذشته آغاز شده و این مرغ سالمتر نسبت به مرغ های دیگر که ۴۵ روز تولید می شوند، به مدت ۳۵ روز با وزن ۱۲۰۰ گرم تولید و به بازار عرضه می شوند.

مردم را آگاه سازی کنید

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم گفت: وزن مرغ استاندارد جهانی  ۸۰۰ تا ۹۰۰ گرم است و در دنیا مرغ های بالای ۱۲۰۰ گرم را در تولید سوسیس و کالباس استفاده می کنند.

علی اسماعیلی ندیمی افزود: باید از حقوق سلامت مردم دفاع کرد لذا مرغ های بالای ۱۲۰۰ گرم دارای چربی هستند که به سلامتی انسان خلل وارد می سازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیماری انفلوآنزا اشاره کرد و افزود: این بیماری از نیمه دوم مه ماه در رفسنجان شیوع پیدا کرد که تا نیمه ئوم آذرماه ۴ نفر بر اثر این بیماری که بیماری های پیش زمینه ای داشتند فوت کردند.

اسماعیلی بیان کرد: در این مدت ۸۰ تخت بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) را به این امر اختصاص دادیم که در حال حاضر ۱۷ نفر بستری هستند و تعداد مرخص شده ها روز به روز افزایش میابد.

وی تصریح کرد: این بیماری در این شهرستان کنترل شد و افراد باید مراقبت هایلازم را داشته باشند چون تا اوایل فروردین سال آینده به دلیل سردی هوا امکان ابتلا به این بیماری وجود دارد.

 در ادامه رئیس گروه مبارزه بابیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم گفت: مسری ترین بیماری ، آنفلو آنزا است لذا عمده اطلاع رسانی در این زمینه به این دلیل است که افراد مراقبت کنند .

سید محسن نژادقادری با اشاره به وجود بیماری آنفلوآنزای پرندگان در جامعه توصیه کرد: کسانی که با پرنده در ارتباط هستند مانند پرنده فروشی ها، مرغ داری ها و کسانی که در خانه مرغ نگهداری می کنند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: مواردی از آنفلوآنزا ی پرندگان گزارش شده است اما مهم این است که افراد واکسن را دریافت نمایند تا در برابر این بیماری ایمن شوند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان