سردار جزایری: هر مهاجمی را از کرده‌اش پشیمان خواهیم کرد

  • شناسه خبر: 8427
سردار جزایری: هر مهاجمی را از کرده‌اش پشیمان خواهیم کرد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تصریح بر اینکه هر مهاجمی را از کرده‌اش پشیمان خواهیم کرد تاکید کرد: دکترین تهدید در برابر تهدید به ما دیکته می‌کند در برابر حمله، حمله گسترده‌تر انجام شود و برای انجام این کار آمادگی‌های لازم وجود دارد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل […]

خانه » آخرین اخبار » سردار جزایری: هر مهاجمی را از کرده‌اش پشیمان خواهیم کرد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تصریح بر اینکه هر مهاجمی را از کرده‌اش پشیمان خواهیم کرد تاکید کرد: دکترین تهدید در برابر تهدید به ما دیکته می‌کند در برابر حمله، حمله گسترده‌تر انجام شود و برای انجام این کار آمادگی‌های لازم وجود دارد.
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  مهر،سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، در آستانه سالگرد حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس اظهار داشت: مردم آمریکا در سال‌های گذشته، سرنگونی هواپیمای ایرباس ایرانی توسط ناوگان نیروی دریایی آمریکا را محکوم کرده‌اند اما ما از آمریکا که محصول یک فرایند مافیایی تنیده شده در کانون قدرت‌مدار و زیاده‌خواه است انتظار عذرخواهی نداریم.

وی افزود: از جامعه آمریکا این انتظار هست که دولت‌شان را به خاطر کشتار انسان‌های بی گناه، مورد ملامت و سرزنش قرار دهد.

جزایری تصریح کرد: بدون شک خطر بروز حادثه مشابه توسط متجاوزان آمریکا همچنان وجود دارد اما در شرایط کنونی، چنانچه چنین اتفاقی رخ دهد پایانش مشابه با دوره سقوط ایرباس در سال ۶۷ نخواهد بود. این امر واکنش جدی ما را به دنبال خواهد داشت و هر مهاجمی را از کرده‌اش پشیمان خواهیم کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: هواپیمای مسافربری ایرباس پرواز شماره ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود، در حالی که ۲۹۰ نفر سرنشین (۱۶ خدمه و ۲۷۴ مسافر) داشت، توسط دو فروند موشک که از ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا شلیک شد، مورد اصابت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مسافران هواپیما همگی در دم در آتش خشم نظامیان آمریکایی سوختند و آنچه از اجسادشان باقی ماند در سطح آب‌های خروشان خلیج فارس جاری شد؛ افزود: آمریکا برای محدود کردن اثرات منفی این اقدام ضدبشری اعلام کرد که هواپیمای منهدم شده، نظامی بوده و قصد تجاوز به ناو آمریکا را داشته است.

سردار جزایری ادامه داد: ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا نیز اقدام ناو وینسنس را اقدامی شایسته ذکر کرد؛ همین شخص در یک موضع‌گیری دیگر اظهار داشت که «ناوهای جنگی آمریکا به اشتباه یک هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده‌اند».

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: سقوط هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران به وسیله ناو آمریکایی در فضای سیاسی- نظامی حاکم بر جنگ، بازتاب گسترده‌‌ای در داخل کشور داشت و تهران خواهان رسیدگی مجامع جهانی و سازمان ملل به این فاجعه انسانی شد؛ آمریکایی‌ها آن را یک اشتباه خواندند و با وجودی که همه شواهد حاکی از عمدی بودن حمله بود، تلاش داشتند به نوعی از زیر بار این فاجعه انسانی شانه خالی کنند.

جزایری اظهار داشت: هواپیمای مذکور زمانی هدف قرار گرفت که در حال اوج گیری و در کانال بین المللی پرواز قرار داشت. هواپیما پس از اصابت دو فروند موشک، در هوا منفجر می‌شود و تمام سرنشینان آن به شهادت می‌رسند. پس از این فاجعه دلخراش، خشم و خروشی مقدس سراسر ایران اسلامی را فرا گرفت و رزمندگان اسلام برای عملیات شهادت طلبانه علیه رزم‌ناو وینسنس آمریکا آماده شدند.

وی گفت: امپریالیسم آمریکا بلافاصله در یک واکنش مفتضحانه، این حمله را دفاع از خود خواند و مدعی شد که این هواپیما در حال کم کردن ارتفاع و نزدیک شدن به طرف رزم‌ناو وینسنس بوده و به نظر مسئولین آن رزم‌ناو، جنگنده f14 آمده است. پس از ادعای رسوا کننده آمریکا و به زیر سوال بردن دستگاه‌های ردیابی و الکترونیکی خود، این کشور مدعی شد که این هواپیمای ایرانی خارج از دالان هوایی پرواز می‌کرده و از خود علائم نظامی بروز داده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: با شکایت ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، این شورا پس از دو روز تاخیر، تشکیل جلسه داد و با سخنرانی وزیر امور خارجه ایران، ادعاهای کذب آمریکا برای همه آشکار شد.

جزایری ادامه داد: دکترین تهدید در برابر تهدید به ما دیکته می‌کند در برابر حمله، حمله گسترده‌تر انجام شود و برای انجام این کار آمادگی‌های لازم وجود دارد.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از خطرات احتمالی، آمریکایی‌ها راهی جز ترک منطقه ندارند که بدیهی است اگر آنان دست از لشکرکشی بردارند و منطقه را ترک کنند هیچ اتفاق سوئی رخ نخواهد داد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح افزود: آمریکا در هر کجا که حضور پیدا کرده ناامنی را نیز با خود آورده است چراکه موجودیت رژیم آمریکا مبتنی بر زورگویی و زیاده‌خواهی است و همین امر هم موجب کشاکش و برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: چنانچه اراده جهانی وجود داشته باشد می‌توان با این مدل رفتاری دولت آمریکا مقابله و واشنگتن را وادار به پذیرش قانون و حقوق برابر با سایر دولت‌ها و ملت‌ها کرد.

جزایری یادآور شد: در ۱۴ تیر ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک برنامه سری از قبل طراحی شده که به تاکید بالاترین مقامات رسمی آمریکا رسیده بود توسط دو فروند موشک شلیک شده از رزم‌ناو وینسنس بر فراز آبهای سرزمین خلیج فارس سرنگون شد و ۲۹۰ انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی گفت: برای دولت آمریکا مایه ننگ است که به قاتل ۲۹۰ سرنشین یک هواپیمای مسافربری مدال شجاعت اعطا کند و رئیس جمهوری این کشور از او به عنوان یک فرمانده شجاع یاد کند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: هر چند جنایات هئیت حاکمه آمریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان فراتر از حد تصور است که ممکن است کشته شدن ۲۹۰ مسافر ایرباس ایرانی در مقابل آن چندان دیده نشود اما یادآوری اقدامات ضد بشری آمریکا رسالتی است که بر عهده همه انسان‌های آزاده جهان گذاشته شده است، لذا آنان وظیفه دارند در دفاع از انسانیت و مخالفت با جنگ‌طلبان و تروریست‌ها به طرح آن بپردازند.

وی از ایرانیان، مسلمانان و همه آزادگان سراسر جهان خواست اجازه ندهند جنایات فجیع دولت آمریکا در ساقط کردن هواپیمای مسافری به فراموشی سپرده شود.

برچسب ها:
سردار جزایری: هر مهاجمی را از کرده‌اش پشیمان خواهیم کرد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان