مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

سایت های بدون مجوز به زودی تعیین تکلیف می شوند/ افزایش آگاهی مردم وظیفه اصلی مطبوعات است

  • شناسه خبر: 84243
سایت های بدون مجوز به زودی تعیین تکلیف می شوند/ افزایش آگاهی مردم وظیفه اصلی مطبوعات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به زودی با همکاری دادستانی و اداره ارشاد استان، سایت های بدون مجوز و غیر مجاز در همین ایام انتخابات تعیین تکلیف می شوند.

خانه » آخرین اخبار » سایت های بدون مجوز به زودی تعیین تکلیف می شوند/ افزایش آگاهی مردم وظیفه اصلی مطبوعات است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از بوتیا، محمدرضا علیزاده در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با رئیس کل دادگستری استان با موضوع راه کارهای پیشگیرانه از جرائم  و تخلفات انتخاباتی گفت:  نقش مطبوعات با اطلاع‌رسانی به موقع و افزایش آگاهی مردم که رسالت اصلی آن هاست همیشه حائز اهمیت بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در حال حاضر در برهه ای هستیم که یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی کشور که همان انتخابات است درحال رخ دادن است، لذا با فشارهای سیاسی داخلی و خارجی به نظام جمهوری اسلامی مواجه هستیم و لازم است افکار عمومی به نحوی هدایت شوند که در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند.

فلاح با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در انتخابات منفعل عمل کنند، عنوان کرد: رسانه ها باید براساس قانون و مقررات عمل کنند و اگر قانون مطبوعات ملاک عمل رسانه ها قرار گیرد قطعا هزینه ای توسط آن ها پرداخت نخواهد شد که با نظارت دستگاه های نظارتی بر این مسئله قطعا انتخابات با آرامش بیشتری پیگیری می شود.

وی با اشاره به این مسئله که حقوق و وظایف رسانه‌ها در قانون مطبوعات ذکر شده است، تصریح کرد: تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه در مقابل یکدیگر از وظایف اصلی خبرنگاران است، انتقادات سازنده حق مطبوعات است، مشروط بر اینکه به دور از توهین و دارای منطق باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: با مشارکت مطبوعات استان که از لحاظ کیفی و کمی در صدر مطبوعات کشور هستند یک شور و نشاط انتخاباتی را ایجاد کنند تا مردم در این رویداد بزرگ شرکت کنند.

فلاح در توصیه ای به مدیران مسئول رسانه ها اظهار کرد: نبه مدیران مسئول رسانه‌ها توصیه می‌کنیم قانون مطبوعات را مطالعه کنند و رعایت نظم در زمان انتشار در دوره انتخابات باید حفظ شود و در این ایام قرار نیست یک هفته‌نامه به روزنامه تبدیل شود و گستره توزیع نشریات باید رعایت گردد.

وی تاکید کرد:  چاپ ویژه‌نامه انتخاباتی باید همراه با نشریه باشد و با توجه به اینکه مجوز برخی از نشریات به علت عدم توالی انتشار لغو شده است، لذا مدیران مسئول باید با مراجعه به سایت ارشاد از وضعیت مجوز خود باخبر شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۴۱ سایت خبری مجاز در استان کرمان داریم و قوانین مطبوعات بر این سایت‌ها حکم می‌کند، گفت: سایت‌های غیرمجاز را نیز در کرمان داریم و تعاملی بین اداره ارشاد و دادستانی شکل می‌گیرد تا تکلیف این سایت‌ها در ایام انتخابات روشن شود، زیرا برخی اتفاقات و سوء‌استفاده‌ها از طریق سایت‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد که برخورد قضایی با آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان