لاوروف: عواقب ماجراجویی علیه سوریه فاجعه‌آمیزتر از لیبی خواهد بود

  • شناسه خبر: 8394
لاوروف: عواقب ماجراجویی علیه سوریه فاجعه‌آمیزتر از لیبی خواهد بود

خانه خشتی: وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای تونسی خود تاکید کرد عواقب هرنوع ماجراجویی علیه سوریه به مراتب فاجعه‌آمیزتر از اقدامات نظامی در لیبی بوده و کشورهای عضو ناتو هم تمایلی به تکرار سناریوی لیبی ندارند. خانه خشتی به نقل از فارس، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در […]

خانه » آخرین اخبار » لاوروف: عواقب ماجراجویی علیه سوریه فاجعه‌آمیزتر از لیبی خواهد بود

خانه خشتی: وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای تونسی خود تاکید کرد عواقب هرنوع ماجراجویی علیه سوریه به مراتب فاجعه‌آمیزتر از اقدامات نظامی در لیبی بوده و کشورهای عضو ناتو هم تمایلی به تکرار سناریوی لیبی ندارند.

خانه خشتی به نقل از فارس، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در پایان مذاکرات خود با “رفیق عبدالسلام” وزیر امور خارجه تونس هشدار داد که عواقب هر نوع ماجراجویی علیه سوریه به مراتب فاجعه‌آمیزتر از آن‌چیزی خواهد بود که در لیبی رخ داده است.

لاوروف یادآور شد: این عواقب بحران لیبی است که در سوریه و در مالی نیز پدیدار شده و اگر ماجراجویی علیه سوریه آغاز شود، عواقب آن فاجعه‌آمیزتر از لیبی خواهد بود و بسیاری از کشورها را در بر خواهد گرفت.

وزیر خارجه روسیه گفت: فکر نمی‌کنم که هیچ یک از کشورهای عضو ناتو تمایل آن را داشته باشد تا ماجراجویی نظامی لیبی در سوریه نیز تکرار شود. حداقل اینکه ما در تماس‌های خود با نمایندگان کشورهای عضو ناتو و دیگر کشورها چنین مسئله‌ای را نشنیده‌ایم.

وی افزود: البته برخی مواقع اظهارات بدون نام و نشانی در خصوص امکان اقدام نظامی علیه سوریه شنیده می‌شود. البته به عقیده ما چنین اقدامی کاملا غیرقابل قبول است و می‌توانند عواقب فاجعه‌آمیزی در پی داشته باشند.

به گفته لاوروف، غیرقابل قبول بودن بکارگیری چنین سناریوهایی، بخشی از مواضع مشترک ما و طرف تونسی در خصوص حل و فصل مناقشه سوریه است.

وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در مذاکراتی تلفنی با “کوفی عنان” نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه ابعاد مختلف نشست ژنو در خصوص سوریه که قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن برگزار شود، را مورد بررسی قرار داد.

کوفی عنان برای نشست ژنو از وزرای امور خارجه ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت (روسیه، آمریکا، انگلیس، چین و فرانسه) ترکیه، عراق، کویت، قطر، روسای سازمان ملل و اتحادیه عرب، مسئول بلندپایه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی دعوت کرده است. دعوت از وزرای خارجه چند کشور تاثیرگذار بر مناقشه سوریه، از جمله ایران و عربستان سعودی همچنان مورد سئوال قرار دارد.

روسیه حضور ایران در نشست ژنو را ضروری دانسته، در صورتی‌که آمریکا همچنان با این مسئله مخالف است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان