با حضور یکصد انتشارات داخلی؛

نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات در رفسنجان برپا می شود

  • شناسه خبر: 83787
نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات در رفسنجان برپا می شود

نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات رفسنجان با حضور یکصد انتشارات داخلی در کانون امام خمینی (ره) برپا می شود.

خانه » آخرین اخبار » نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات در رفسنجان برپا می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، محمدآبادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و مطبوعات در رفسنجان از هفته آینده، گفت: این نمایشگاه از پنجم دی ماه به مدت ۱۰ روز در محل کانون امام خمینی (ره) برگزار می شود.

ایمان محمدآبادی از حضور بیش از دو هزار عنوان کتاب از انتشارات سراسری در نمایشگاه خبر داد و افزود: انواع کتب آموزشی، کمک درسی، مذهبی، تاریخی، اجتماعی، روان شناسی و کتب تخصصی فرهنگ و هنر توسط فروشندگان کتاب شهرستان در ۲۸ غرفه عرضه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نشریات و پایگاه های خبری دارای مجوز وزارت ارشاد دارای غرفه های جداگانه در نمایشگاه هستند، اظهار کرد: برگزاری نشست های تخصصی داستان و شعر، کارگاه خبرنگاری، تریبون آزاد انتخابات، نشست خبری پرسش و پاسخ با مسئولین و رونمایی از پنج عنوان کتاب از برنامه های جنبی نمایشگاه هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان تفاوت برگزاری نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال های قبل را نگاه بومی به آن عنوان کرد و افزود: با هماهنگی فروشندگان کتاب رفسنجان، تصمیم گرفتیم از ظرفیت شهرستان در برپایی نمایشگاه استفاده کنیم تا در صورت رضایتمندی مخاطبین این روند در سال های آینده ادامه یابد.

نشست اصحاب رسانه با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان-خانه خشتی (۳)

محمدآبادی توجه به جدید بودن کتب عرضه شده را از مهم ترین خواسته های ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات بیان کرد و گفت: فروشندگان کتاب حاضر در نمایشگاه متعهد شده اند تنها ۱۵ درصد کتب موجود خود را در نمایشگاه ارائه دهند و ۸۵ درصد کتب حتماً چاپ دو سال اخیر باشد.

وی هم چنین به همکاری شهرداری در اختصاص سرویس ایاب و ذهاب برای علاقمندان به شرکت در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برای انتقال همشهریان از قسمت های مختلف شهرستان به نمایشگاه تمهیداتی اندیشیده شده است تا امکان دسترسی برای همگان وجود داشته باشد.

ایمان محمدآبادی با بیان اینکه تلاش اداره ارشاد در برپایی نمایشگاه محتوایی است، اظهار کرد: تلاش می کنیم منابع خوبی در دسترس مردم قرار گیرد؛ اما در زمینه مطالعه نیازمند برنامه ریزی و همکاری دستگاه های مختلف هستیم.

وی بهبود شرایط مطالعه را منوط به شناخت طیف های مختلف جامعه دانست و گفت: افزایش سرانه مطالعه برای بانوان خانه دار بخشی از فعالیتی است که در برنامه ریزی برای نسل های آینده و پرورش فرزندان مطالعه گر مؤثر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان هم چنین از احداث ایستگاه های کتاب یا پارک کتاب خبر داد و گفت: پیشنهاد ساخت بوستان کتاب در رفسنجان در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده است و پیگیر شیوه نامه برای آن هستیم.

نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات رفسنجان از پنجم تا پانزدهم دی ماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ در کانون امام خمینی (ره) واقع در خیابان شریعتی شرقی روبروی بوستان جوان دایر خواهد بود.

برچسب ها:
خانه خشتی خبرنگاری رفسنجان کانون امام خمینی نمایشگاه کتاب و مطبوعات رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان