مرسی ساعت ۲۰:۳۰ در التحریر سخنرانی می‌کند

  • شناسه خبر: 8361
مرسی ساعت ۲۰:۳۰ در التحریر سخنرانی می‌کند

خانه خشتی: محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر ساعت ۱۸ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) با حضور در میدان التحریر برای مردم انقلابی این کشور سخنرانی می‌کند. خانه خشتی به نقل از فارس،محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب مصر ساعت ۱۸ امروز به وقت محلی در میدان التحریر که نماد انقلاب علیه حسنی مبارک […]

خانه » آخرین اخبار » مرسی ساعت ۲۰:۳۰ در التحریر سخنرانی می‌کند

خانه خشتی: محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر ساعت ۱۸ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) با حضور در میدان التحریر برای مردم انقلابی این کشور سخنرانی می‌کند.

خانه خشتی به نقل از فارس،محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب مصر ساعت ۱۸ امروز به وقت محلی در میدان التحریر که نماد انقلاب علیه حسنی مبارک است، حضور می‌یابد و خطاب به حاظرین و انقلابیون مصر سخنرانی می‌کند.

این درحالی است که رئیس جمهور منتخب مصر با حضور در مسجد الازهر در قاهره، در نماز جمعه شرکت کرد. محمد مرسی در بین فریادهای تکبیر نمازگزاران مصری در مسجد الازهر که از وی استقبال کردند، حضور پیدا کرد و صدها هزار مصری پشت سر او نماز ظهر را ادا کردند.

مردم انقلابی مصر با سر دادن شعار “الله اکبر” و “مرسی تو را دوست داریم” و “ما انقلابیون آزاده هستیم و تا تحقق هدف خود مبارزه خواهیم کرد” ضمن اعلام حمایت از مرسی؛ رئیس جمهوری منتخب مصر را هنگام خروج از مسجد الازهر بدرقه کردند.

از سوی دیگر کلیسای قبطی مصر اعلام کرد که از امروز خواندن نماز برای مرسی را آغاز می‌کند و از تمام قبطی‌های مصر خواست با برای موفقیت محمد مرسی نماز بخوانند.

اما صدها هزار نفر از مردم مصر از واپسین ساعات شب گذشته و اولین ساعات صبح امروز (جمعه) در میدان تحریر قاهره گرد آمده‌اند و ضمن شرکت در تظاهرات میلیونی “انتقال کامل قدرت “، خود را برای سخنرانی محمد مرسی در این مکان آماده می‌کنند.

مرسی قرار است روز شنبه در برابر اعضای دادگاه عالی قانون اساسی مصر سوگند یاد کند. تظاهرات‌کنندگان مصری شعار هایی علیه “حسین طنطاوی”، رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان مصری در تظاهرات امروز خود شعار “مرگ بر قدرت نظامی” و “ارتشبد، گم شو” را سردادند. شورای عالی نظامی مصر اختیارات گسترده‌ای را برای این نهاد حتی پس از واگذاری قدرت به رئیس جمهور جدید در نظر گرفته و این موضوع خشم مردم انقلابی مصر را برانگیخته است.

مردم مصر در تظاهرات امروز خود مطالبات خود را که لغو انحلال پارلمان، مکمل قانون اساسی و واگذاری کامل قدرت به محمد مرسی است، را فریاد می‌زنند.

محمد مرسی که از اعضا و رهبران برجسته جماعت اخوان المسلمون مصر به شمار می‌آید، در اولین انتخابات پس از سقوط رژیم حسنی مبارک در رقابت با احمد شفیق، آخرین نخست وزیر دوران مبارک پیروز شد.

وی اولین فرد اسلام گرایی است که به بالاترین مقام سیاسی در مصر می‌رسد. مرسی همچنین اولین رئیس جمهور مصر است که از نظامیان این کشور به شمار نمی‌آید.

شورای عالی نظامی مصر که از زمان سقوط مبارک در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ قدرت را در این کشور در اختیار دارد، متعهد شده است تا ۳۰ ژوئن قدرت را به رئیس جمهور جدید واگذار کند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان