حمزه الحسن :تحولی بزرگ در عربستان در راه است/ اعلام حالت فوق‌العاده پیام داخلی دارد

  • شناسه خبر: 8358
حمزه الحسن :تحولی بزرگ در عربستان در راه است/ اعلام حالت فوق‌العاده پیام داخلی دارد

خانه خشتی: فعال سیاسی عربستان با بیان اینکه شواهد و قراین وقوع تحولی بزرگ در شبه جزیره عربی را خبر می‌دهند، از انتقال شاه سعودی به بیمارستان خبر داد و اعلام حالت آماده باش کامل در سعودی را مایه شک و نوید بخش احتمال مرگ پادشاه فرتوت این کشور خواند. خانه خشتی به نقل از […]

خانه » آخرین اخبار » حمزه الحسن :تحولی بزرگ در عربستان در راه است/ اعلام حالت فوق‌العاده پیام داخلی دارد

خانه خشتی: فعال سیاسی عربستان با بیان اینکه شواهد و قراین وقوع تحولی بزرگ در شبه جزیره عربی را خبر می‌دهند، از انتقال شاه سعودی به بیمارستان خبر داد و اعلام حالت آماده باش کامل در سعودی را مایه شک و نوید بخش احتمال مرگ پادشاه فرتوت این کشور خواند.

خانه خشتی به نقل از فارس، “حمزه الحسن” از فعالان سیاسی عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به اخبار ضد و نقیض درباره درگذشت پادشاه عربستان سعودی گفت: این موضوع تا به این لحظه غیر قطعی بوده و در حد شایعه باقی مانده است ولی برخی شواهد و قراین وقوع تحولی بزرگ در شبه جزیره عربی را نوید می‌دهند.

وی با بیان اینکه اطلاعاتی در دست داریم که از انتقال پادشاه بیمار به بیمارستان حکایت دارند، اعلام حالت آماده باش کامل در سعودی را مایه شک و نوید بخش احتمال مرگ پادشاه فرتوت این کشور خواند و افزود: معمولا نظام‌ها به هنگام تحولات بسیار بزرگ دست به اعلام چنین وضعیت فوق العاده می‌زند.

الحسن با اشاره به درگذشت دو ولی‌عهد سابق سعودی در مدت زمان اندک ، رژیم سعودی را به میزی تشبیه کرد که با درگذشت “سلطان” و “نایف” از فرزندان عبدالعزیز دو پایه آن شکسته و اکنون تنها بر روی دو پایه تکیه داده است و در صورت مرگ ملک عبدالله یا سلمان ولی عهد سعودی، احتمال سقوط میز و فروپاشی عربستان سعودی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرگ ملک عبدالله یا ولی عهد احتمال کسی یا گروهی را برای کودتا یا تحرک ضد رژیم وسوسه کند، وضعیت آماده باش را برای محافظت از نظام ریاض خواند و افزود: نظام می خواهد به مخالفان داخلی بگوید که آماده هر گونه رویارویی است.

این فعال سعودی آماده باش فراگیر نیروهای نظامی و امنیتی را ناشی از ترس و نگرانی ریاض از مخالفان و مردم دانست و با وارد برشمردن احتمال تحرک اعتراض آمیز مردمی علیه خانواده حاکم سعودی یا کودتای نظامی از سوی برخی عناصر ارتش گفت: البته احتمال کودتای نظامی در شرایط فعلی در سعودی ضعیف به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به دو رکن باقی مانده رژیم سعودی یعنی ملک عبدالله و ولی عهد بیمارش افزود: در حالی که به علت کهولت سن هر روز اخبار ضد‌ونقیضی درباره مرگ پادشاه سعودی می‌شنویم در همان حال ولی عهد وی نیز بیمار است و تاکنون چند بار زیر تیغ جراحی رفته است. این ولی عهد بیمار به تنهایی نمی‌تواند از پس مملکت داری بر آید.

الحسن هر گونه رابطه بین اعلام حالت فوق العاده در عربستان سعودی با پیروزی محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر را رد کرد و افزود: مصر هیچ دشمنی با عربستان ندارد و هیچ تهدیدی از سوی قاهره متوجه ریاض نیست، در حقیقت تهدیدی از سوی همسایگان عربستان متوجه این کشور نیست و می توان گفت که اعلام حالت فوق العاده دارای پیامی به داخل عربستان سعودی است.

در حالی که برخی رسانه‌ها از وخیم بودن حال ملک عبدالله بن عبدالعزیز” پادشاه عربستان خبر می‌دهند، برخی منابع دیگر نیز خبر مرگ شاه سعودی را منتشر کرده و درعین حال اعلام کرده‌اند که این خبر از سوی برخی منابع عالی‌رتبه دفتر پادشاهی رد شده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که خبر مرگ شاه سعودی کاملا صحت دارد اما بدلیل بحران جاری در منطقه عربی و تحولات متعدد و پرتنش در کشورهای مختلف عربی، مقامات سعودی ترجیح می‌دهند، خبرمرگ ملک عبدالله را فعلا منتشر نکنند.

برخی منابع اعلام می‌کنند که دلیل دستور آماده باش نیروهای نظامی و امنیتی در عربستان سعودی دقیقا بدلیل وخیم بودن حال پادشاه و احتمال مرگ قریب‌الوقوع او است.

شاه سالخورده عربستان تاکنون چندین بار برای انجام آزمایش های پزشکی، گذراندن دوره نقاهت و عمل جراحی عربستان را ترک کرده است. به گفته منابع عربستانی، وی از بیماری های مختلفی مانند فشار خون، در رفتگی مهره در ستون فقرات و برخی بیماری های طاقت فرسا و خطرناک رنج می برد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان