در جلسه پرسش و پاسخ مسئولان و دانشجویان مطرح شد:

جولان فتنه‌گران و عوامل نفوذی در دانشگاه‌ها /حضور ۶۰ هزار اتباع بیگانه در رفسنجان/ راه‌اندازی گشت امنیت اخلاقی

  • شناسه خبر: 83554
جولان فتنه‌گران و عوامل نفوذی در دانشگاه‌ها /حضور ۶۰ هزار اتباع بیگانه در رفسنجان/ راه‌اندازی گشت امنیت اخلاقی

جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولین شهرستان در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » جولان فتنه‌گران و عوامل نفوذی در دانشگاه‌ها /حضور ۶۰ هزار اتباع بیگانه در رفسنجان/ راه‌اندازی گشت امنیت اخلاقی

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، شنبه‌شب با حضور امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامی، رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) و نماینده شهردار و جمعی از دانشجویان جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و مسئولان رفسنجان پیرامون مسائل و مشکلات شهر در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد.

سؤالاتی که در ابتدا محمد سعید نماینده بسیج دانشجویی مطرح کرد، پیرامون قهوه‌خانه‌های زیرزمینی و طعمه شدن جوانان به‌ویژه دانشجویان در این قهوه‌خانه‌ها، ارتباط صنعت و دانشگاه، برگزاری کنسرت موسیقی که رهبری آن را در دانشگاه مردود اعلام کرده‌اند، نحوه رانندگی در شهر رفسنجان و نبستن کمربند ایمنی و ضعف عقیدتی سیاسی برخی دانشجویان که علت آن را آموزش‌ و پرورش می‌دانست، مطرح کرد.

همچنین این دانشجو از حضور برخی افراد که به دانشگاه‌ها می‌آیند و عدم اعتماد به این افراد و نگرانی از حضورشان در جمع دانشجویان گله‌مند بود و نسبت به  سکوتی که در برخی مواقع مشاهده می‌شود، انتقاد داشت که مسئولان هم هرکدام به سؤالات مربوطه پاسخ می‌دادند.

پلمپ ۷۰ مرکز عرضه قلیان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در ابتدا با قدردانی از دانشجویانی که نسبت به مسائل مهم دغدغه دارند، اظهار داشت: در ایام وحدت حوزه و دانشگاه هستیم و این دو مغز متفکر جامعه هستند.

امام‌جمعه رفسنجان بیان داشت: نقش اساتیدی که با روحیات بسیجی و انقلابی وارد دانشگاه شده‌اند، تأثیرگذار است و حوزه‌ها هم در نهادینه کردن ارزش و اخلاق در جامعه تأثیرگذار هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها و برخی جاها افزود: نشاط و شادابی جامعه باید از راه حلال ایجاد شود، نباید به اسم دانشجویان کاری انجام شود که این قشر تخریب شوند، بدحجابی و آسیب‌ها نباید گردن دانشجویان بیفتد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هم امنیت را یک مقوله مهم دانست و اظهار داشت: شهرستان رفسنجان از لحاظ فرهنگی و مذهبی شهرستانی غنی است و وجود آسیب‌ها در این شهر زیبنده نیست.

نصرالله عباسی ادامه داد: در زمینه برخورد با مکان‌های عرضه قلیان  به ‌طور جدی وارد شدیم و تاکنون ۷۰ مکان عرضه قلیان پلمپ شده است و هر کس اطلاع دارد که جایی اقدام به عرضه قلیان می‌کند با ۱۱۰ تماس بگیرد، مأموران انتظامی بلافاصله نسبت به پلمپ واحد مربوطه اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی رفسنجان بابیان اینکه قلیان دروازه ورود به مواد مخدر است، تصریح کرد: بساط قلیان در رفسنجان برچیده می‌شود.

وی با اشاره به نصب دوربین‌ها در شهر رفسنجان بیان کرد: مأموران راهنمایی و رانندگی در سطح شهر فعال هستند و موتورسیکلت‌های متخلف را توقیف می‌کنند.

فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به ویژگی‌های شهرستان رفسنجان و وجود منابع انسانی، معدنی، صنعت و  گردشگری و فعالان سیاسی تأثیرگذار در کشور و استان، ظرفیت‌های این شهرستان را برشمرد و اظهار داشت: اقتصاد این شهرستان تک‌محصولی است و رویکرد ما به سمت صنعتی شدن و خروج از تک‌محصولی است، لذا در ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان با برگزاری ۱۵ جلسه نسبت به رفع مشکلات مسیر سرمایه‌گذاران اقدام کرده‌ایم.

۳

امضا ۲۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری / ثبت ۲۰۰ اثر ملی در رفسنجان

حمید ملانوری عنوان کرد: طی یک سال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان به امضا رسیده‌است که یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

وی به شناسایی ۳۶۰ اثر تاریخی در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ اثر به ثبت ملی رسیده‌است و در حوزه گردشگری این شهرستان مکان‌هایی مانند دره راگه، خانه حاج آقاعلی، دره در ، دره رنج، راویز، خنامان و … شناسایی شدند.

ملانوری از کاهش منابع آبی شهرستان رفسنجان یاد کرد و ابراز داشت: با بحران آب با کاهش محصول مواجه شده‌ایم و سال جاری ۳۵ هزار تن پسته برداشت کردیم که نصف سال گذشته است.

فرماندار رفسنجان گفت: مرمت خانه حاج آقاعلی که بزرگ‌ترین خانه خشتی دنیا است در حال حاضر در حال انجام است و ۹۰ نفر مشغول مرمت و بازسازی آن هستند که ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرستان گام جدی برداشته‌ایم و تلاش بر مدیریت حوزه کشاورزی و استفاده از ذخایر و معادن و ظرفیت‌های دانشگاهی برای توسعه داریم.

در ادامه بخشی نماینده جنبش عدالت‌خواه این دانشگاه سؤالاتی در زمینه مدیریت منابع آبی، خام‌فروشی پسته، راه‌های صرف آلایندگی‌های مس، نبودن فضای سالم سیاسی و مشکل کودکان کار مطرح کرد.

سهم آلایندگی رفسنجان از مس چه می‌شود / چرا رفسنجان فضای سالم سیاسی ندارد

محمد فتحیان شهردار منطقه یک رفسنجان با بیان اینکه سهم آلایندگی از مس از شش ماه پیش تاکنون پرداخت نشده‌است، تصریح کرد: شهرداری هیچ‌گونه بودجه‌ای ندارد، سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان بودجه به شهرداری تعلق گرفت، اما سال جاری هیچ بودجه‌ای داده نشده و درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده، عوارض شهرداری و آلایندگی‌هاست.

وی افزود: وسعت شهر رفسنجان ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار است و ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان صرف جمع‌آوری زباله از سطح شهر می‌شود که توسط دو شرکت صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه یک رفسنجان با اشاره به اعتبار ۸ میلیارد تومانی برای احداث آرامستان جدید اذعان کرد: رفسنجان به لحاظ تمیزی و نظافت از بسیاری از شهرستان‌های استان و کشور وضعیت و کیفیت بهتری دارد.

یکی دیگر از دانشجویان نسبت به موضع‌گیری برخی مسئولان شهر در مورد کم‌کاری‌های فرهنگی در دانشگاه انتقاد کرد و گفت: آیا مسئولان از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه اطلاعی دارند که امام‌جمعه در پاسخ به وی اظهار کرد: ما اگر می‌گوییم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فعال‌تر باشد به این معنا نیست که کاری نمی‌کند، بلکه باید دانشجویان بیشتری را برای شرکت در نماز جماعت تشویق کند.

۴

پای حامیان فتنه نباید به دانشگاه باز شود

رمضانی‌پور ادامه داد: نباید کسانی که حامی فتنه هستند، پایشان به دانشگاه باز شود، فتنه‌گران در هیچ‌جا جایی ندارند، دانشگاه ولیعصر (عج) دانشگاه مادر است و از این محل باید تولید نور، عبادت و خلاقیت شود، انتظار ما از این دانشگاه و دانشگاه آزاد بیشتر از سایر دانشگاه‌هاست، اگر اتفاق فرهنگی بدی بیفتد ما موضع می‌گیریم.

خواسته یکی دیگر از دانشجویان در زمینه واگذاری تحقیقات در زمینه مس به دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) بود و علت حضور اتباع بیگانه در رفسنجان، امنیت پارک‌ها، مهاجرت روستاییان و کرایه اتوبوس‌های دانشگاه دیگر خواسته این دانشجو به نمایندگی سایر دانشجویان بود.

حضور بیش از ۶۰ هزار تبعه بیگانه در رفسنجان که ۷۰ درصد غیرمجاز هستند

فرماندار رفسنجان وجود اردوگاه و زمینه کار در رفسنجان را عاملی برای حضور اتباع افغانستانی عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰ هزار تبعه بیگانه در این شهرستان زندگی می‌کنند که ۷۰ درصد آنها غیرمجاز هستند و بنابه ملاحظاتی تاکنون در این شهرستان مانده‌اند و این موضوع می‌تواند هم فرصت باشد هم تهدید.

ملانوری ادامه داد: در روزهای گذشته که آنفلوآنزا شیوع پیدا کرده‌بود، اما هیچ موردی از این اتباع بیگانه مبنی بر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

وی به طرح پژوهشی در زمینه مس نیز اشاره کرد و افزود: در مورد یک طرح در زمینه آلایندگی قرار بود، دانشگاه شهید باهنر کرمان تحقیقات کند که در صورت موافقت به دانشگاه ولیعصر (عج) واگذار می‌شود.

فرماندار رفسنجان همچنین از وجود زیرساخت‌ها در روستاها یاد کرد که برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده‌است و همچنین از طرح ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها یاد کرد که این طرح‌ها سبب ماندگاری روستاییان و آباد شدن روستاها می‌شود.

راه‌اندازی گشت امنیت اخلاقی تا ۲ هفته آینده

نصرالله عباسی برخورد جدی با مخلان امنیت به‌ویژه در پارک‌ها و اماکن عمومی را در راستای ارتقای امنیت اجتماعی خواند و از راه‌اندازی گشت امنیت اخلاقی در دو هفته آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور با تأکید بر اینکه افراد به‌ویژه دانشجویان ضمن رعایت حجاب از تنها بیرون رفتن و سوار شدن بر هر خودرویی پرهیز کنند، گفت: مسئولان شهر به‌ویژه شورای تأمین برای برقراری امنیت پای‌کار هستند.

فتحیان هم نرخ کرایه اتوبوس‌های سرویس دانشگاه را بر طبق توافق مسئولان دانشگاه دانست.

آیا ضدیت با فتنه اشکال دارد / افرادی که می‌ترسند بحث فتنه و نفوذ را مطرح کنند، باید جوابگوی خون شهدا باشند

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هم با بیان اینکه حضور اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در نماز جماعت انگشت‌شمار است، تصریح کرد: متولی امر حجاب در جامعه و دانشگاه چه نهادی است و علت توسعه نیافتن رفسنجان که شهری ثروتمند است، چیست.

وی همچنین از اجاره دادن خانه‌ها در املاک به دانشجویان مجرد انتقاد کرد و این موضوع را عاملی برای بالارفتن آمار فساد دانست.

محمدحسین آزادی حساس بودن شورای تأمین نسبت به آرامش در زمان انتخابات را خواستار شد و افزود: نباید اجازه ورود فتنه گران در دانشگاه داده شود و از اموال نظام در جریانات خاص سیاسی نباید استفاده شود.

وی با بیان اینکه افراد روشنفکرنمای غرب‌زده امام‌جمعه، ائمه جماعات و صدا و سیما را زیر سؤال می‌برند، تصریح کرد: آیا ضدیت با فتنه و حمایت از جوانان انقلابی اشکالی دارد، افرادی که می‌ترسند بحث فتنه و نفوذ را مطرح کنند، باید جوابگوی خون شهدا باشند.

حمید ملانوری در زمینه برگزاری گردهمایی‌های سیاسی عمل کردن برابر قانون را مطرح کرد و ادامه داد: دانشگاه متولی امر برنامه‌های داخل دانشگاه است، اگر مواردی که داخل دانشگاه اتفاق بیفتد و تبعات امنیتی بیرونی داشته‌باشد، شورای تأمین ورود می‌کند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: فعالان سیاسی با سلایق مختلف حرف‌های خود را می‌زنند، مگر اینکه کسی جریانی راه بیندازد و سر و صدا و ناامنی ایجاد شود در این صورت شورای تأمین شهرستان ورود می‌کند.

وی اذعان کرد: من به‌عنوان مسئول برگزاری انتخابات در شهرستان کاملاً بی‌طرف هستم و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و توسعه شهرستان انجام می‌دهم، ارزش ندارد به‌ خاطر دنیای دیگران آخرت خودمان را خراب کنیم.

نباید مسائل به تریبون نماز جمعه کشیده شود

محمدعلی دهقان نیز آخرین نفری بود که در برابر حرف‌های گفته شده در این جلسه اظهارنظر کرد.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه نرخ تمام شده کرایه اتوبوس دانشگاه ۹۰۰ تومان بود که با چانه‌زنی به ۷۰۰ تومان رساندیم، اظهار داشت: دانشگاه ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارد.

وی تصریح کرد: در یک ‌سال گذشته ۵۰ نفر در این دانشگاه سخنرانی کردند که ۴۸ نفر آن‌ها منتقد دولت، برجام و سیاست خارجی دولت بودند و از هزینه‌های دولتی علیه دولت حرف زدند.

دهقان افزود: مسائلی که می‌توانیم بحث کنیم و داخل برطرف کنیم، نباید در تریبون نماز جمعه مطرح و رسانه‌ای شود.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: توقع داریم، مسائل با دانشجویان داخل دانشگاه رفع شود.

به گزارش فارس، این جلسه تا نیمه‌شب به طول انجامید و به برخی سؤالات به دلیل کمبود زمان پاسخی داده نشد.

 

برچسب ها:
پرسش و پاسخ خانه خشتی دانشگاه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان