در توصیه‌ای به کاخ سفید،شورای روابط خارجی آمریکا: منتظر اقدامات مرسی باشید/ فعلا به قاهره نروید

  • شناسه خبر: 8355
در توصیه‌ای به کاخ سفید،شورای روابط خارجی آمریکا: منتظر اقدامات مرسی باشید/ فعلا به قاهره نروید

خانه خشتی: شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای با اشاره به تلاش آمریکا برای برقرای روابط نزدیک با قاهره نوشت: باید منتظر اظهارات و اقدامات مرسی باشیم، فعلا به قاهره نروید. خانه خشتی به نقل از فارس، بعد از اینکه “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را […]

خانه » آخرین اخبار » در توصیه‌ای به کاخ سفید،شورای روابط خارجی آمریکا: منتظر اقدامات مرسی باشید/ فعلا به قاهره نروید

خانه خشتی: شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای با اشاره به تلاش آمریکا برای برقرای روابط نزدیک با قاهره نوشت: باید منتظر اظهارات و اقدامات مرسی باشیم، فعلا به قاهره نروید.

خانه خشتی به نقل از فارس، بعد از اینکه “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت به نظر میرسد دولت آمریکا تلاش میکند طی روزهای آینده با قاهره تماس برقرار کند.

همانطور که روزنامه واشنگتن پست گزارش داد؛ مقامات آمریکا امیدوارند که تاثیر قوی بر روی مرسی داشته باشند و در روزهای آینده یک مقام ارشد آمریکایی از قاهره بازدید کند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: این روزها بحث‌های زیادی در دولت برای دیدار با مرسی و اینکه چه کسی با وی برای اولین بار دیدار و گفتگو کند وجود دارد. اما انتخاب کلینتون برای دیدار با مرسی گزینه اشتباهی است و بهتر است که کلینتون به قاهره سفر نکند.

مرسی به دفعات در سخنرانی های خود سیاست خارجی امریکا را در منطقه خاورمیانه نقد کرده و اهداف دستگاه دیپلماسی آمریکا را زیر سئوال برده است. محمد مرسی حتی این موضوع که حملات ۱۱ سپتامبر توسط تروریست ها صورت گرفته است را نیز به چالش کشیده است.

از همین رو است که اقدام عجولانه دستگاه دیپلماسی آمریکا در ملاقات با محمد مرسی باعث می شود که کشورهای دنیا به ویژه متحدان ما در منطقه فکر کنند که این گونه رفتارها برای آمریکا قابل چشم پوشی است و ما نسبت به این گونه موضع گیری ها بی تفاوت هستیم.

آنه پترسون سفیر آمریکا در قاهره نیز در این زمینه گفت: بهتر است که منتظر باشیم. روابط آمریکا با مصر به حرفها و اقداماتی بستگی دارد که مرسی طی روزهای آینده انجام خواهد داد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان