درآمدزایی صنعت گردشگری در رفسنجان به میزان مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 83376
درآمدزایی صنعت گردشگری در رفسنجان به میزان مس سرچشمه

فرماندار رفسنجان گفت: با فعالیت در بخش صنعت گردشگری در رفسنجان می توان به اندازه مس سرچشمه و یا حتی بیشتر درآمدزایی کسب کرد.

خانه » آخرین اخبار » درآمدزایی صنعت گردشگری در رفسنجان به میزان مس سرچشمه

به گزارش “خانه خشتی“، حمید ملانوری در جمع خبرنگاران افزود: در گردشگری انواع مختلف تعریف شده و می توان به گردشگری روستایی، گردشگری شهری، قومی، فرهنگی و هنری، گردشگری تاریخی، گردشگری تفریحی، کاری، گردشگری فضاهای صنعتی و معدنی، سلامت، گردشگری تجاری و بازرگانی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری از منابعی است که می تواند در مسائل اقتصادی و توسعه همه جانبه نقش به سزایی داشته باشند و در کنار همین توسعه صنعت گردشگری، توسعه اجتماعی، سیاسی و عقلانی نیز به وجود میاید.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در طول سالهای گذشته اقتصاد رفسنجان تنها بر پایه تولید محصول پسته بود که با ایجاد مثلث توسعه اقتصادی این شهرستان، تا حدودی در بخش توسعه گردشگری ورود پیدا کرده ایم.

وی به دره راگه در رفسنجان اشاره کرد و افزود: این دره می تواند با مشارکت بخش خصوصی احیا شود و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب نماید.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین منبع توسعه است خاطرنشان کرد: در رفسنجان بیش از ۱۳ هزار بیکار که عمدتا تحصیلکرده هستند وجود دارد و در بحث گردشگری می توان از این افراد استفاده کرد و علاوه بر اشتغالزایی مناطق مهم گردشگری رفسنجان شناخته می شوند.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ اثر تاریخی و ابنیه های باستانی در رفسنجان وجود دارد و رفسنجان تمدن ۷ هزار ساله است .

فرماندار رفسنجان گفت: یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در این شهرستان بزرگترین خانه خشتی جهان( خانه حاج آقا علی) است که برای احیای این اثر مهم که دو ماه گذشته اغاز شده است  ۱۵۰ میلیارد ریال در حال به کار گرفتن است تا این اثر به یک هتل ۴ ستاره در استان تبدیل شود و جذب گردشگر را داشته باشد.

ملانوری افزود: این پروژه احیای خانه حاج آقا علی بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان یکی از پتانسیل های جذب گردشگر پرورش اسب است که بیش از دو هزار رأس اسب در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار رفسنجان اضافه کرد: هتل پاریز رفسنجان نیز که سالها تعطیل شده است در حال احیا شدن است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان