آمریکا، چین و سنگاپور را هم از تحریم نفتی ایران معاف کرد.

  • شناسه خبر: 8334
آمریکا، چین و سنگاپور را هم از تحریم نفتی ایران معاف کرد.

خانه خشتی: دولت آمریکا دو کشور چین و سنگاپور را نیز از تحریم های جدید خود علیه ایران معاف کرد تا هر ۲۰ کشور عمده خریدار نفت ایران بدون قطع ارتباط با سیستم مالی آمریکا همچنان بتوانند به واردات نفت از ایران ادامه دهند. خانه خشتی به نقل از فارس، آمریکا روز پنجشنبه چین را […]

خانه » آخرین اخبار » آمریکا، چین و سنگاپور را هم از تحریم نفتی ایران معاف کرد.

خانه خشتی: دولت آمریکا دو کشور چین و سنگاپور را نیز از تحریم های جدید خود علیه ایران معاف کرد تا هر ۲۰ کشور عمده خریدار نفت ایران بدون قطع ارتباط با سیستم مالی آمریکا همچنان بتوانند به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

خانه خشتی به نقل از فارس، آمریکا روز پنجشنبه چین را نیز از تحریم های مالی علیه ایران معاف کرد، تا از بروز تنش دیپلماتیک با کشوری که به حمایتش در بحران های سوریه و ایران نیاز دارد، جلوگیری کند.

بر اساس گزارش رویترز با توجه به تصمیم روز پنجشنبه آمریکا به معاف ساختن چین از این تحریم ها، که مشتری حدود یک پنجم نفت ایران است، و سنگاپور که از مشتریان نفت کوره تولید ایران محسوب می شود، دولت اوباما در حال حاضر تمام ۲۰ مشتری عمده نفت ایران را از تحریم های مالی معاف ساخته است.

در حالی چین از تحریم نفتی ایران معاف شده است که واردات نفت خود از ایران را کاهش نداده است. بر اساس قانونی که رئیس جمهور آمریکا در آخرین ساعات سال میلادی گذشته آن را به امضا رساند، دولت آمریکا می تواند بانک های خارجی ای که اقدام به انجام مبادلات مالی مربوط به خرید نفت با بانک مرکزی ایران بنمایند را از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم سازد. این قانون به دولت اوباما اجازه می دهد معافیتی ۱۸۰ روزه را برای کشورهایی که به میزان قابل توجهی از واردات نفت خود از ایران بکاهند، اختصاص دهد.

دولت آمریکا دقیقا مشخص نکرده که منظور از کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران دقیقا چه میزان است. همچنین بندی در این قانون وجود دارد که به واشنگتن اجازه می دهد بنا به مصالح ملی و امنیتی هر کشور دیگر را از تحریم ها معاف کند که به نظر می رسد چین و سنگاپور بر اساس این بند از تحریم نفت ایران معاف شده اند.

واردات نفت چین از ایران نیز در ماه های ابتدایی سال جاری حدود ۲۵ درصد کاهش یافته بود. اما واردات نفت چین از ایران در ماه می مجددا به میزان قبلی خود بازگشت و پیش بینی می شود که این روند در ماه های ژوئن و جولای نیز ادامه یابد.

در عین حال هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد هر دو کشور چین و سنگاپور با کاهش واردات از ایران، مشمول معافیت قرار گرفته اند. وی افزود، کاهش خرید نفت ۲۰ کشور معاف از این تحریم ها از ایران نشان می دهد که تهران در حال پرداخت هزینه ای سنگین است.

اوایل ماه جاری میلادی دولت آمریکا، هند و شش کشور دیگر را از تحریم ها علیه ایران معاف ساخته بود. ژاپن و ده کشور عضو اتحادیه اروپا نیز در ماه مارس از این تحریم ها معاف شده بودند.

گنگ شوانگ، سخنگوی سفارت چین در واشینگتن گفت، کشورش «به همکاری با طرف های درگیر در موضوع، برای یافتن راه حلی صلح آمیز برای برنامه هسته ای ایران از طریق گفتگو و مذاکره ادامه خواهد داد.»

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان