ابعاد مختلف نشست ژنو موضوع مذاکرات دوباره لاوروف و عنان

  • شناسه خبر: 8330
ابعاد مختلف نشست ژنو موضوع مذاکرات دوباره لاوروف و عنان

خانه خشتی: وزیر امور خارجه روسیه و نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه بار دیگر در گفت‌وگویی تلفنی ابعاد مختلف نشست بین المللی ژنو، از جمله ترکیب، سازماندهی و نام‌گذاری آن را مورد بررسی قرار دادند. خانه خشتی به نقل از فارس، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در مذاکراتی […]

خانه » آخرین اخبار » ابعاد مختلف نشست ژنو موضوع مذاکرات دوباره لاوروف و عنان

خانه خشتی: وزیر امور خارجه روسیه و نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه بار دیگر در گفت‌وگویی تلفنی ابعاد مختلف نشست بین المللی ژنو، از جمله ترکیب، سازماندهی و نام‌گذاری آن را مورد بررسی قرار دادند.

خانه خشتی به نقل از فارس، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در مذاکراتی تلفنی با “کوفی عنان” نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به بررسی ابعاد مختلف کنفرانس بین المللی مربوط به سوریه در ژنو پرداخت.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تاریخ ۲۸ ماه ژوئن مذاکرات تلفنی دیگری بین “سرگئی لاوروف” و “کوفی عنان” صورت گرفت که طرفین در جریان آن بطور دقیق برخی ابعاد مربوط به ترکیب، برگزاری و نام‌گذاری نشست بین المللی به منظور یافتن راه حلی مناسب برای رفع بحران در سوریه در تاریخ ۳۰ ژوئن را مورد بررسی قرار دادند.

کوفی عنان برای نشست ژنو از وزرای امور خارجه ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت (روسیه، آمریکا، انگلیس، چین و فرانسه) ترکیه، عراق، کویت، قطر، روسای سازمان ملل و اتحادیه عرب، مسئول بلندپایه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی دعوت کرده است. دعوت از وزرای خارجه چند کشور تاثیرگذار بر مناقشه سوریه، از جمله ایران و عربستان سعودی همچنان مورد سئوال قرار دارد.

روسیه حضور ایران در نشست ژنو را ضروری دانسته، در صورتی‌که آمریکا همچنان با این مسئله مخالف است.

لاوروف روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو یادآور شد که ترکیب نشست ژنو که از سوی روسیه پیشنهاد شده است، این امکان را به این گردهم آیی خواهد داد تا بطور موثرتر از گروه به اصطلاح «دوستان سوریه» به حل و فصل مشکلات در سوریه بپردازد.

وزیر خارجه روسیه گفت: این ترکیب شامل مجموعه مناسبی است که برخلاف ترکیب گروه به اصطلاح «دوستان سوریه» می‌توانند مذاکرات جدی انجام داده و راه حلی برای بحران سوریه بیابند. ولی وقتی آنها ۱۵۰ کشور را به چنین نشستی دعوت می‌کنند، مسلما ترکیب حاصل به شکلی نیست که مذاکرات بطور جدی دنبال شوند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان