التحریر خود را برای تظاهرات میلیونی جمعه “تسلیم کامل قدرت” آماده می‌کند

  • شناسه خبر: 8320
التحریر خود را برای تظاهرات میلیونی جمعه “تسلیم کامل قدرت” آماده می‌کند

خانه خشتی: مردم انقلابی مصر از شب گذشته در میدان التحریر تجمع کرده‌اند تا تظاهرات میلیونی جمعه “تسلیم کامل قدرت” را برگزار کنند. قرار است، محمد مرسی در این تظاهرات شرکت کرده و سخنرانی کند. خانه خشتی به نقل از فارس، میدان التحریر القاهره از شب گذشته شاهد تجمع صدها هزار مصری بود که خود […]

خانه » آخرین اخبار » التحریر خود را برای تظاهرات میلیونی جمعه “تسلیم کامل قدرت” آماده می‌کند

خانه خشتی: مردم انقلابی مصر از شب گذشته در میدان التحریر تجمع کرده‌اند تا تظاهرات میلیونی جمعه “تسلیم کامل قدرت” را برگزار کنند. قرار است، محمد مرسی در این تظاهرات شرکت کرده و سخنرانی کند.

خانه خشتی به نقل از فارس، میدان التحریر القاهره از شب گذشته شاهد تجمع صدها هزار مصری بود که خود را برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر تظاهرات جمعه “تسلیم کامل قدرت” آماده می‌کنند.

تظاهرات امروز به دعوت “مجلس امنای انقلاب مصر” برگزار می‌شود. مجلس امنای انقلاب مصر چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای از مردم این کشور دعوت کرد که در تظاهرات میلیونی ” انتقال کامل قدرت” در روز جمعه در میدان التحریر قاهره و دیگر میدان‌های شهرها و استان‌های مصر شرکت کنند.

مجلس امنای انقلاب مصر هدف از برگزاری این تظاهرات را تاکید بر انتقال کامل قدرت از شورای عالی نظامی حاکم بر مصر به رئیس جمهوری منتخب این کشور و عدم محدود کردن اختیارات ریاست جمهوری اعلام کرده است.

مجلس امنای انقلاب مصر در بیانیه خود همچنین بر ضرورت ادامه تحصن در میدان التحریر قاهره تا تحقق تمام خواسته‌های مردم انقلابی مصر به ویژه لغو آنچه که مکمل قانون اساسی خوانده می‌شود و لغو حکم انحلال پارلمان الشعب و عدم تغییر مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جدید و آزادی تمام زندانیان سیاسی و بازگشت نظامیان به پادگان‌ها تاکید کرد.

این بیانیه همچنین از تمام نیروها و تشکل‌های سیاسی مصر خواست به وحدت و همبستگی خود برای ساخت مصری آباد و توسعه یافته ادامه دهند.

شورای عالی نظامی مصر وعده داده تا در روز ۳۰ ژوئن قدرت را به رئیس جمهوری منتخب مصر منتقل کند، اما با توجه به انحلال پارلمان و برعهده گرفتن وظیفه قانونگذاری توسط شورای عالی نظامی، مردم مصر درباره انتقال قدرت توسط نظامیان این کشور در موعد مقرر تردید دارند.

جماعت اخوان المسلمون مصر در راستای فراخوان مجلس امنای انقلاب مصر جهت برگزاری تظاهرات میلیونی “انتقال کامل قدرت” اعلام کرد که تا تحقق خواسته‌های خود همچنان به تحصن خود در میدان التحریر قاهره ادامه خواهد داد.

این جماعت همچنین اعلام کرد که در تظاهرات میلیونی ” انتقال کامل قدرت” در میدان التحریر قاهره و دیگر میدان‌های شهرها و استان‌ها دیگر مصر شرکت خواهد کرد.

این درحالی است که “یاسر علی”، سخنگوی محمد مرسی اعلام کرد که رئیس جمهوری منتخب مصر در تظاهرات میلیونی امروز مردم این کشور شرکت و برای مردم که صاحبان اصلی انقلاب ۲۵ ژانویه هستند، سخنرانی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود، محور سخنان مرسی در میدان التحریر تلاش‌های صورت گرفته برای آغاز برنامه‌هایش برای توسعه و پیشرفت مصر باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان