حمایت اوباما از ادعای امارات

  • شناسه خبر: 8314
حمایت اوباما از ادعای امارات

خانه خشتی: رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با شاهزاده اماراتی، از ادعای امارات مبنی بر مالکیت این کشور بر جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کرد. خان هخشتی به نقل از فارس، “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا که روز گذشته میزبان “محمد بن زاید آل نهیان” ولیعهد ابوظبی در کاخ سفید بود، از موضع امارات […]

خانه » آخرین اخبار » حمایت اوباما از ادعای امارات

خانه خشتی: رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با شاهزاده اماراتی، از ادعای امارات مبنی بر مالکیت این کشور بر جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کرد.

خان هخشتی به نقل از فارس، “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا که روز گذشته میزبان “محمد بن زاید آل نهیان” ولیعهد ابوظبی در کاخ سفید بود، از موضع امارات در مناقشه این کشور بر سر جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کرد.

اوباما و شاهزاده امارات در دیدار روز گذشته خود فراخوان مشترکی را مبنی بر راه حل مسالمت آمیز بر سر وضعیت جزایر “ابوموسی”، “تنب بزرگ” و “تنب کوچک” که جزئی از خاک ایران محسوب می شوند اما امارات مدعی حاکمیت بر این جزایر است، صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا قاطعانه از ابتکارات امارات در زمینه حل و فصل مناقشه بر سر جزایر سه گانه خلیج فارس از طریق مذاکرات مستقیم، دیوان بین المللی دادگستری و یا یک انجمن بین المللی مناسب دیگر حمایت می کند.

امارات مدعی است که بر اساس مفاد توافق نامه ۱۹۷۱ میلادی امضا شده هنگام پایان سلطنت استعماری انگلیس بر بخشی از خلیج فارس، این جزایر متعلق به امارات است؛ این در حالیست که ایران ادعای امارات را رد و اعلام کرده است که این جزایر همواره بخشی از قلمرو خاک ایران بوده اند.

ایران تاکید کرده است که این جزایر متعلق به خاک ایران است و درباره حق مالکیت بر سر این جزایر با کسی وارد مذاکره نخواهد شد؛ ایران در عین حال اعلام کرده است که حاضر است برای رفع سوء تفاهم درباره ادعای امارات بر این جزایر، با آنها گفت و گو کند.

شاهزاده امارات و رئیس جمهوری آمریکا در ادامه دیدار خود از ایران خواستند تا به تعهدات بین االمللی هسته ای خود عمل کند و از طرح “کوفی عنان” دبیرکل سابق سازمان ملل و نماینده ویژه فعلی این سازمان و اتحادیه عرب در امور سوریه که با هدف پایان بخشیدن به خونریزی ها در سوریه و انتقال سیاسی در این کشور طراحی شده است، حمایت کند.

بر اساس این خبر، همزمان با تشدید تنش ها در خلیج فارس و عدم وجود یک پیشرفت دیپلماتیک در رابطه با خاتمه بخشیدن به برنامه هسته ای ایران، اوباما و شاهزاده امارات به انجام مانورهای نظامی مشترک بیشتر و آموزش و شناسایی فروش های آتی تجهیزات دفاعی متعهد شدند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان