سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است

  • شناسه خبر: 8304
سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است

خانه خشتی: سخنگوی وزارت امور خارجه شرایط سوریه را به دلیل حضور در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی ویژه دانست و گفت: بسیاری از کشورهای فرامنطقه‌ای که به فکر تامین منافع اسرائیل در منطقه هستند فشار برای ناامن کردن سوریه را در برنامه خود دارند. خانه خشتی به نقل از فارس، رامین مهمان‌پرست امروز […]

خانه » آخرین اخبار » سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است

خانه خشتی: سخنگوی وزارت امور خارجه شرایط سوریه را به دلیل حضور در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی ویژه دانست و گفت: بسیاری از کشورهای فرامنطقه‌ای که به فکر تامین منافع اسرائیل در منطقه هستند فشار برای ناامن کردن سوریه را در برنامه خود دارند.

خانه خشتی به نقل از فارس، رامین مهمان‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به تنش به وجود آمده بین ترکیه و سوریه در پی سقوط جنگنده ترکی توسط پدافند سوری، ایران طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کرد و تماس‌های تلفنی وزیر امور خارجه نیز برای کاهش تنش‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ایران سعی دارد تا با همکاری و کمک سایر کشورهایی که برای ثبات در منطقه تلاش دارند این بحران کنترل شود.

مهمان‌پرست اضافه کرد: ایجاد آرامش در منطقه مستلزم همکاری تمام کشور بوده و مهمتر از همه در پیش گرفتن گفتگوی سازنده و خودداری از مداخله در امور همدیگر می‌تواند آرامش دوباره را به منطقه بازگرداند.

سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است

وی با اشاره به جایگاه ایران به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در منطقه گفت: تا به امروز ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه از طریق گفت‌و‌گوهای سازنده تاثیرگذار بوده است.

این مقام وزارت امور خارجه کشورمان شرایط سوریه را به دلیل حضور در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی ویژه دانست و گفت: بسیاری از کشورهای فرامنطقه‌ای که به فکر تامین منافع اسرائیل در منطقه هستند فشار برای ناامن کردن سوریه را در برنامه خود دارند.

امنیت خاورمیانه برای کشورهای فرامنطقه‌ای اهمیت ندارد

مهمان‌پرست خواستار همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای جلوگیری از مداخله کشورهای بیگانه در خاورمیانه شد و گفت: نباید اجازه بدهیم فضایی به وجود آید که کشورهای فرامنطقه‌ای با طرح‌های عجولانه مثل مداخله نظامی آرامش منطقه را بر هم زنند.

وی اضافه کرد: کشورهای منطقه باید نسبت به ثبات و امنیت منطقه حساس باشند و بدانند که تنها موضوعی که برای کشورهای فرا منطقه‌ای اهمیت ندارد امنیت خاورمیانه و منطقه است و آنان به دنبال منافع خود هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره اینکه ایران از حرکت‌های مردمی در منطقه استقبال کرده است، گفت: ما در هر جایی که مردم بتوانند مشارکت و تاثیرگذاری بیشتری در تحولات سیاسی کشور خود داشته باشند و به نفع جهان اسلام حرکت کنند، حمایت می‌کنیم.

دست‌هایی به دنبال ایجاد فضای امن برای رژیم صهیونیستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دست‌هایی در کار است تا با ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در داخل سوریه به جریان مقاومت اسلامی در منطقه لطمه زده و فضای امن برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

وی توضیح داد: در واقع به بهانه مطالبات مردمی تلاش می‌شود به اختلافات دامن زده شده و جنگ‌های داخلی گروه‌ها تقویت شود.

مهمان‌پرست گفت: دولت سوریه گام‌های اساسی و عملی برای اصلاحات برداشته است ولی باید این اقدامات در محیطی آرام و بدون تنش با گفت‌و‌گو بین دولت و مردم به راه‌حل‌های مشخصی برای رفع بحران منجر شود.

وی ادامه داد: در چنین فضایی مردم سوریه نباید اجازه دهند جریانات مسلح تروریستی با اقدامات متجاوزانه و خرابکارانه خون مردم این کشور را ریخته و اوضاع کشور و منطقه را بر هم بزنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان