پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

شرکت تعاونی پسته رفسنجان به دوران طلایی برمی گردد

قرارداد تولید انبوه محصول فرآوری پسته منعقد شد

به گزارش خانه خشتی سید محمدرضا میرحسینی در جریان بازدید فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان از بزرگترین شرکت تعاونی پسته کشور در رفسنجان افزود: این شرکت از سال ۱۳۴۷ سابقه وجود شرکت تعاونی پسته را  داراست و با توجه به اینکه اعضاء و مردم پشتوانه این شرکت هستند سود و منافع آن به مردم بر می گردد.

وی تصریح کرد: جزء تعداد معدودی از شرکت ها است که تا کنون یک ریال بدهی به بانکهایی خصوصی و یا دولتی ندارد.

وی افزود: در شرکت تعاونی پسته رفسنجان که بزرگترین شرکت تعاونی کشور محسوب می شود کارخانه فرآوری پسته ایجاد شده که در ان پسته های نامرغوب، بدرنگ و آلوده جدا شده و پس از انجام آزمایشات در بسته های ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرمی بسته بندی و وکیوم می شود تا از گزند هرگونه آلودگی در امان باشد و برای صادرات به اروپا آماده می شود.

وی تأکید کرد: برند پسته ایران خراب نشده زیرا پسته آلوده و بدرنگ داخل پسته های صادراتی نیست اما پسته آمریکا ۱۲٫۵ دلار به فروش می رسد این در حالی است که ایران که مهد تولید پسته باکیفیت و از لحاظ طعم بهترین طعم را دارد ۸٫۵ دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بازارهای پسته در اروپا را احیا کنیم و در حال حاضر شش دصد بازار اروپایی در دست داریم و باید اعتماد اروپاییان را جلب کنیم و این کاری بسیار مشکل است .

خروج از نسخه موبایل