هاآرتص: دولت و مردم ایران، غرب را از تأثیر تحریم‌های اقتصادی ناامید کرده‌اند

  • شناسه خبر: 8196
هاآرتص: دولت و مردم ایران، غرب را از تأثیر تحریم‌های اقتصادی ناامید کرده‌اند

خانه خشتی: یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت بعید است تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران بتواند تغییری ذر رفتار دولت و مردم ایران پدید آورد. خنه خشتی به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یک گزارش تحلیلی به مسئله تحریم‌های غرب علیه ایران پرداخت و با توجه به آنچه تا کنون در این خصوص […]

خانه » آخرین اخبار » هاآرتص: دولت و مردم ایران، غرب را از تأثیر تحریم‌های اقتصادی ناامید کرده‌اند

خانه خشتی: یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت بعید است تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران بتواند تغییری ذر رفتار دولت و مردم ایران پدید آورد.

خنه خشتی به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یک گزارش تحلیلی به مسئله تحریم‌های غرب علیه ایران پرداخت و با توجه به آنچه تا کنون در این خصوص به وقوع پیوسته است نوشت بعید است تحریم‌های غرب علیه ایران بتواند موثر واقع شود.

این روزنامه صهیونیستی در گزارش خود تلاش کرده این واقعیت را به خوانندگان خود القاء کند که زندگی مردم در اثر تحریم‌ها فلج شده است، اما همچنان اثری از وقوع انقلاب در خیابان‌های تهران نیست.

البته هاآرتص در شرحی که از اوضاع ایران نوشته است نتوانسته است بدون تناقض عمل کند و در پاره‌ای از موارد، برای مستدل کردن آنچه توصیف کرده مجبور شده است به ایده‌های ضد و نقیضی متوسل شود.

به عنوان مثال این گزارش ابتدا با بزرگنمایی وقوع جرم و سرقت در ایران سعی کرده است این پدیده را اثر تحریم‌های اقتصادی غرب و تأثیر آن بر زندگی مردم ایران جلوه دهد؛ اما در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «… افزایش سرقت موجب شده است بسیاری از شهروندان با پرداخت هزینه‌های شخصی، برای خوشان محافظ بگیرند؛ این محافظان برای انجام مأموریتشان ماهانه هزینه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار (نزدیک به یک میلیون تا یک و نیم میلیون تومان) مطالبه می‌کنند.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه می‌نویسد: «هر کس می‌پندارد تحریم‌های اقتصادی جدید بر رفتار دولت ایران تأثیری خواهد داشت و یا انقلاب را در خیابان‌های تهران کلید خواهد زد، ناامید خواهد شد.»

هاآرتص در ادامه این گزارش به تداوم خرید نفت چین از ایران اشاره کرده و می‌افزاید علاوه بر چین، ژاپن هم اعلام کرده است بودجه‌ای معادل ۵/۷ میلیارد دلار برای جبران خسارت‌های حمل ونقل نفت اختصاص خواهد داد تا همچنان بتواند بودن نیاز به شرکت‌های بیمه بین‌المللی به خرید نفت از ایران ادامه دهد.

هاآرتص در پایان می‌نویسد: «بنابراین می‌توان گفت که بعد از اجرای تحریم‌ها [ی نفتی] در هفته آینده، هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد. تنها، بحث‌های عمومی، از این سؤال که آیا ایران به غنی‌سازی اورانیوم خواهد پرداخت به سمت این سوال بی‌تأثیر منحرف خواهد شد که آیا تحریم‌ها اثری دارند یا خیر.»

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان