سطح بندی کانون های فرهنگی مساجد انجام می شود

  • شناسه خبر: 81750
سطح بندی کانون های فرهنگی مساجد انجام می شود

مدیر کل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون های مساجد کشورگفت: در سال جاری سطح‌ بندی کانون‌های فرهنگی مساجد انجام می‌شود .

خانه » آخرین اخبار » سطح بندی کانون های فرهنگی مساجد انجام می شود

به گزارش “خانه خشتی“، ابوالفضل هاشمی در همایش مدیران و کتابداران کانون‌های مساجد استان کرمان که در کتابخانه مسجد الزهرا(س) رفسنجان برگزار شد افزود: بر اساس سطح کاربری مساجد از آن‌ها در حوزه افزایش سرانه کتاب، توسعه و تجهیزات کتابخانه های مساجد حمایت می‌شود .

هاشمی خاطر نشان کرد: همچنین ستاد عالی ایجاد یک برش فرهنگی در جامعه به ‌ویژه در مناطقی که محدودیت های بیشتری دارند را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی از جمله مزیت های ما است تصریح کرد: افرادی که فعالانه خدمت می‌کنند و در این حوزه مشتاق هستند از مزایای ما به ‌شمار می‌روند.

در ادامه این همایش مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمان هم گفت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه مفید، شورای مشورتی کارگروه مطالعه مفید تشکل می شود و کتابخانه‌ های مساجد با کتابخانه ‌های عمومی متفاوت هستند.

محمد جواد ابراهیمی زاهد افزود: ۳۱ مجوز کتابخانه در سال ۹۲ اخذ کردیم و در سال جاری نیز با اخذ۲۶ مجوز کتابخانه مساجد به مناسبت هفته کتابخوانی درمجموع تعداد ۵۷ کتابخانه مساجد با ۷۰ کتابدار در استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۱ هسته پژوهش در کانون مساجد استان تصریح کرد: تجهیزات اول کتابخانه‌های مساجد با مشارکت دولت است و بعد از آن کمک های مردمی در تکمیل آنها دخیل هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب امسال استان فروش خوب بوده است، گفت: اما اگر قرار باشد کتاب‌ها در قفسه نگهداری شود و خاک بخورد به مطالعه لطمه می‌زند.

محمد رضاعلیزاده محمدآبادی افزود: کتاب باید در متن زندگی مردم قرار گیرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب« در بحث کتاب و کتابخوانی اگر صدها موازی ‌کاری هم باشد بازهم جا دارد».

علیزاده به کلام رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان کتابخوانی را نه تنها وظیفه ملی بلکه واجب دینی دانستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر احساس نیاز به یادگیری و علم‌آموزی در مردم ایجاد شود، آمار کتابخوانی و مطالعه هم افزایش می‌یابد، زیرا توسعه کتابخوانی توسعه فرهنگی به‌دنبال دارد که در نهایت به توسعه سیاسی اجتماعی خواهیم رسید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان