معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان؛

مجوز پشتیبان برای مشاغل خرد و کوچک صادر می شود

  • شناسه خبر: 81663
مجوز پشتیبان برای مشاغل خرد و کوچک صادر می شود

محمد خواجه زاده گفت: در سطح استان کرمان مشاغل در حوزه خرد و کوچک کمیته امداد و با همکاری صندوق کارآفرین به سمت خوشه سازی پیش می روند.

خانه » آخرین اخبار » مجوز پشتیبان برای مشاغل خرد و کوچک صادر می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور فرماندار رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد مجوز پشتیبانی برای مشاغل خرد اخذ کند تا سقف یک میلیارد ریال اعتبار به وی اعطا می گردد تا بحث بسته بندی، بازاریابی، فروش و رونق کسب و کار در کارگاه خود را داشته باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون در سیرجان ۱۲ مجوز پشتیبان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه فرش و گلیم صادر شده است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه گفت: امسال ۱۱۸ میلیارد ریال برای مشاغل خرد و خانگی استان کرمان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبارات جذب شده و مابقی آن نیز تا پایان سال جذب خواهد شد.

خواجه زاده خاطر نشان کرد: این اعتبارات برای شهرستانها در قالب ۳۲۰ رشته مختلف از جمله گلخانه، آشپزی، خیاطی، فرش، گلیم و شیرینی پزی و … تقسیم شده و برای هر متقاضی تا سقف ۵۰ میلیون ریال اعطا می گردد که بانکهای عامل صادرات و ملی هستند.

فرماندار رفسنجان-خانه خشتی (۱۰)

خواجه زاده دغدغه اصلی را بحث اشتغال عنوان کرد و گفت: برای توانمند سازی افراد زیر خط فقر که از آموزش ها و مهارت ها محروم هستند باید چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت: مجموعه عوامل در سایه هم دلی و هم افزایی دست به دست هم دهند تا اشتغال کامل را در همه سطوح جامعه شاهد باشیم ، کشورهای در حال توسعه به چند مشکل مبتلا هستند اینکه با رشد جمعیت فقر و حاشیه نشینی و گروههای اجتماعی ناتوان را دارند و نیز این گروهها از آموزش و مهارت بی نصیبند و فاقد نشاط اجتماعی هستند.

وی بیان کرد: در کشورمان معمولا عادت شده شغل را در ابزارها و شرکتهای بزرگ با هزینه گزاف شکل دهند در صورتی که با هزینه کم می توان شغل ایجاد کرد و به خودکفایی رسید.

خواجه زاده تصریح کرد: در شرکت های بزرگ باید منابع زیاد و رشد اقتصادی خرج شود تا به شغل برسیم و یکی از چالشهای اشتغال بیکاری فارغ التحصیلان است که در کشورمان بیش از ۱۱ میلیون فارغ التحصیل داریم که این موضوع هم می تواند تهدید باشد و هم می تواند با استعداد یابی فرصت طلایی باشد.

وی از ایجاد طرح هم افزایی نهاده های حامی کسب و کارهای خرد و کوچک تا پایان سال جاری در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: در دنیا بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از این طریق مشغول به کار هستند و این طرح دو شاخصه مهم دارد اینکه هزینه پایین برای ایجاد یک شغل را دارد و زمان کوتاه برای ایجاد آن نیاز است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد کسب و کارهای موجود در کشور در کسب و کارهای خرد و متوسط فعالیت دارند افزود: بالای ۹۰ درصد این فعالیت ها در زمینه مشاغل خانگی است و تنها ۱۵ درصد فعالیت ها در کشور در قالب شرکتهای بزرگ و هلدینگ است.

محمد خواجه زاده گفت: اعطای تسهیلات ارزان قیمت در این طرح دیده شده و ساماندهی و اعطای مجوز کسب و کار به مشاغل خانگی و خرد و تکمیل منابع و امکانات در تمامی نهاده های حامی از جمله اهداف مهم است که باید به سمت خوشه سازی و برند سازی در حوزه مشاغل خرد و کوچک پیش رویم.

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان کرمان مشاغل در حوزه خرد و کوچک کمیته امداد با همکاری صندوق کارآفرین به سمت خوشه سازی پیش می روند و بقاء و ماندگاری کسب و کارهای خرد و کوچک در صورتی که به خوشه و یا شبکه تبدیل نشوند ۱۱ ماه است که برای بقاء این مشاغل تا بالای ۳۶ ماه بایستی شبکه و خوشه تشکیل شود.

فرماندار رفسنجان-خانه خشتی (۱۱)

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: هدف از اجرای طرح هم افزایی نهاده های حامی کسب و کارهای خرد و کوچک این است که  کسب و کارهای خرد و کوچک به سمت خوشه سازی و پایدار سازی پیش روند و از ارائه خدمات در یک مدل معنی دار باشد به همین منظور در اداره کل تعاون استان، دبیرخانه اشتغال این طرح ایجاد شده و در آنجا اعلام ظرفیت های هر شهرستان، بررسی برنامه ها، تعیین اولویت و حمایت مالی و پشتیبانی طرح های مشاغل صورت می گیرد.

وی رفسنجان را به خاطر حضور خیران در عرصه های مختلف موفق دانست و افزود: این خیران و مشارکت های مردمی می توانند در این امر ورود پیدا کنند و کارآفرینان نوپا را مورد حمایت قرار دهند.

خواجه زاده تصریح کرد: اگر کسی بخواهد مجوز پشتیبانی اخذ کند تا سقف یک میلیارد ریال اعتبار به وی اعطا می گردد تا بحث بسته بندی، بازاریابی، فروش و رونق کسب و کار در کارگاه خود را داشته باشد و در سیرجان ۱۲ مجوز پشتیبان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه فرش و گلیم صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بازار کار باید دانش محور باشد افزود: باید در دانشگاهها دانشجویان را خلاق پرورش داد تا در آینده بتوانند به بازار کار ورود پیدا کنند و معضل بیکاری رفع شود.

خواجه زاده بیان کرد: سهم بازار کار دانشجویان در کشور ۱۹ درصد است و در کنار آموزش های تخصصی در دانشگاه بایستی فنون مهارت، فنون ارتباط اجتماعی نیز به آنها آموزش داده شود.

وی اظهار کرد: ایجاد مراکز شغلی در دانشگاهها در راستای استعداد یابی و آشنا شدن با بازار کار می تواند مهم باشد؛ لذا در استان کرمان ۲۳ کاریابی وجود دارد که کار مشاوره به افراد جویای شغل را بر عهده دارند.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان مهناز شریفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان