دبیرکل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع):

کسانی که در ولایت فقیه شبهه ایجاد می کنند عوامل نفوذی دشمن هستند

  • شناسه خبر: 81650
کسانی که در ولایت فقیه شبهه ایجاد می کنند عوامل نفوذی دشمن هستند

دبیرکل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) با اشاره سخنان برخی افراد در مورد ولایت فقیه گفت: به این افراد باید گفت توچه کاره ای که می گویی ولایت فقیه را قبول نداری ، اگر متخصص هستی بیا و با متخصص صحبت کن نه آنکه در سخنرانی ها و رسانه ها حرف بزنی.

خانه » آخرین اخبار » کسانی که در ولایت فقیه شبهه ایجاد می کنند عوامل نفوذی دشمن هستند

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از ناب نیوز؛ آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست خبری مجتمع رسانه ای کویر، ضمن تسلیت ایام سوگواری وعزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)گفت: در آستانه برگزاری مراسم با عظمت اربعین حسینی، شور و حماسه ای در اندیشه های مردم از کشورهای مختلف ایجاد شده و در حال حرکت برای رفتن به زیارت مرقد مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و حرم شریف آن حضرت هستند و امیدواریم خداوند متعال مارا جز ولایتمداران، شیفتگان و ثابت قدمان در مسیر ولایت ائمه اطهار قرار دهد.

ایجاد مجموعه های رسانه ای همسو، اقدامی هوشمندانه و حکیمانه است

آیت الله اختری تصریح کرد: آنچه به نظر من اهمیت دارد ایجاد این مجتمع رسانه ای است و این اقدامی بسیار هوشمندانه و حکیمانه است که شما به این فکر افتادید،لازم است رسانه ها،روزنامه ها، سایت ها، خبرگزاری ها و حتی تلویزیون ها ورادیو ها بتوانند در یک مجموعه به گونه ای همسو و متحد حرکت کنند.

وی افزود: شکل دادن این نوع مجموعه ها و موسساتی که جامعیت داشته و فراگیر شود و بتواند همه را در کنار هم جمع کند بسیار مهم است و این امر در دنیا وجود دارد وحتی بسیاری قبل از ما این کار را شروع کرده و مجموعه های رسانه ای را ایجاد کرده اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بااشاره به اتحادیه رسانه ای بیان گستر در کشور ابراز کرد: این اتحادیه خوب وفراگیر است و رسانه های صوتی و تصویری مختلف در آن حضور پیدا کرده اند و تابه الان توانسته واحدهای زیادی در کنار خود جمع کند که این امری هوشمندانه است.

آیت الله اختری تاکید کرد: در کنار هم قرار گرفتن رسانه های همسو از نظر فکری و اعتقادی بسیار حائز اهمیت است چرا که همه به نقش رسانه در دنیای امروز آگاهیم و می دانیم رسانه به عنوان یکی از قوی ترین عوامل برای استکبار در جهت تسلط بر کشورهای دیگر می باشد و می توان گفت که امروز عامل رسانه حتی از اقتصاد بالاتر بوده و زمینه ساز اقتصادی قوی و سیاست استعماری است و لذا به آن اهمیت زیادی می دهند.

نفوذ فرهنگ غربی در فرهنگ بومی توسط رسانه ها یکی از راه های سیطره استکبار می باشد

وی با اشاره به سیطره صهیونیست ها بر بسیاری از رسانه ها عنوان کرد: استکبار جهانی وهم پیمانان آن بر رسانه سیطره دارند  و آن را تحت پوشش قرار داده و در یک خط حرکتی کشانده اند چون رسانه ها می توانند نقش موثری در فرهنگ سازی داشته باشند و دشمنان ما تلاش می کنند فرهنگ ها را تغییر دهند و این یکی از راه های سیطره استکبار است.

آیت الله اختری اظهار کرد: نفوذ دادن و رسوخ فرهنگ های غربی در فرهنگ های دیگر از راه هایی است تا دشمنان بتوانند فرهنگ بومی را از صحنه خارج یا آن را کمرنگ کنند ودر صدد هستند فرهنگ اسلامی را به طور کلی از صحنه خارج کنند، اگر جامعه ای بی فرهنگ شد به سادگی می تواند رنگ پذیر شود و فرهنگ وارداتی را در خود جای دهد و زمینه تمام فرهنگ خارجی را در میان کشور و جامعه ایجاد کند.

صداقت، امانت داری و پایداری بر حق اصلی ترین اصول در رسانه است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: با توجه به این جایگاه و نقش مهم رسانه،اهمیت ایجاد یک مجتمع با رسانه های همسو آشکار می شود و بسیار مهم است که برای گسترش این مجموعه تلاش شود و رسانه های دیگر و حتی رادیو و تلویزیون را همسو کرد، این امر می تواند به یک جریان ولایتمدار و در مسیر اهل بیت درراستای اصالت فرهنگ ناب محمدی تبدیل شود.

وی توصیه کرد: رسالت رسانه، صداقت، امانت،دین داری و پایداری برحق است که باید به عنوان اصول اصلی در نظر گرفته شود، از راه دروغ وفرافکنی کاری پیش نمی رود بلکه باید تلاش کنید حقایقی که به رسالت ما خدمت می کند بیان شود، در یک مجموعه باید به آنچه به اهداف آن خدمت می کند توجه شود و اگر برخلاف اعتقادات و فرهنگ اصیل خود کار کنیم، تبدیل به کذب وانتشار اخبار نادرست می شود واین  بدترین بیماری است که برخی رسانه ها به آن دچار شده و در خط تخریب و نفاق افتاده اند.

زیر-نویس-آرمان

توچه کاره ای که می گویی ولایت فقیه را قبول نداری ، اگر متخصص هستی بیا و با متخصص صحبت کن

آیت الله اختری در پاسخ به این سوال که آیا سخنانی که در خصوص نقد ولایت فقیه مطرح می شود را قبول دارید، بیان کرد: این حرف ها را صحیح نمی دانم این مسائل را دشمن و با هدف ایجاد تشکیک مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: اصل ولایت فقیه به گونه ای نیست که هر کسی بتواند درباره آن صحبت کند این یک مسئله فقهی و اصولی است و در جایگاه خودش باید مورد نقد قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) خاطر نشان کرد: به این صورت نیست که نباید نقد شود اما صحبت این است چه کسی و در کجا باید نقد کند.

معاون امور بین‏الملل دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: ولایت فقیه در درس های علما و مراجع همیشه مطرح بوده است و درباره آن بحث می شود و شاگردان هم آن را نقد می کنند ولی اینکه در جلسات و رسانه ها هرکسی که تخصص ندارد ، حرف بزند درست نیست.

وی با اشاره سخنان برخی افراد در مورد ولایت فقیه گفت: به این افراد باید گفت توچه کاره ای که می گویی ولایت فقیه را قبول نداری ، اگر متخصص هستی بیا و با متخصص صحبت کن نه آنکه در سخنرانی ها و رسانه ها حرف بزنی.

کسانی که در ولایت فقیه شبهه ایجاد می کنند عوامل نفوذی دشمن هستند

آیت الله اختری عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی امام نظام و حاکمیت را در ولایت فقیه قرار داد و تشخیص ولی فقیه به عهده مجلس خبرگان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: مجلس خبرگان در جلسه اخیر همچنان ایشان را به عنوان رهبری اعلام کرد و تشخیص داد هیچ گونه تفاوت و تغییری در ایشان ایجاد نشده است و رهبری مثل دوران امام بدون شبهه ادامه دارد.

وی اعلام کرد: کسانی که در ولایت فقیه شبهه ایجاد می کنند عوامل نفوذی دشمن هستند.

عمامه های انگلیسی نفوذی هایی هستند که می خواهند به نام مرجعیت در دین مردم خلل ایجاد کنند

آیت الله اختری درخصوص نقش تشیع انگلیسی در پروژه نفوذ دشمن گفت: نفوذ یک معنای کلی است و شامل نفوذ در جامعه ، اقتصاد ، فرهنگ، سیاست و … می شود

وی تصریح کرد: دشمن همیشه به دنبال نفوذ بوده است و در همه جا ما باید هوشیار باشیم و جلوی نفوذ را بگیریم.

معاون امور بین ‏الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: دشمن از هرجا که وارد می شود باید از همانجا جلویش را بگیریم.

وی ادامه داد: یکی از راه های نفوذ ، نفوذ عقیدتی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تشریح کرد: امروز رسانه هایی به نام شیعه و سنی تلاش می کنند عقاید مردم را متزلزل و فتنه انگیزی کنند و این ها عوامل نفوذ دشمن هستند.

آیت الله اختری اعلام کرد: عمامه های انگلیسی نفوذی هایی هستند که به نام مرجعیت می خواهند در دین مردم خلل ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: چه کسانی که به عقاید مسلمانان توهین می کنند و چه کسانی که دست به کشتار می زنند هیچ کدام شیعه و سنی نیستند و دروغ می گویند که مسلمان هستند.

آیت الله اختری اظهار داشت: کشور ما در خط اسلام و امام رمان (عج) حرکت می کند و غرب می خواهد با اختلاف افکنی این قدرت را از بین ببرد.

هنوز مستندی مبنی بر دستگیری رکن آبادی توسط اسراییل در دست نیست

آیت الله اختری در خصوص صحت صحبت های آقاتهرانی مبنی بر اینکه آقای رکن آبادی در حادثه منا توسط عربستان در اختیار اسراییل قرار گرفته است، گفت: من نمی توانم این را تایید کنم، تا جایی که اطلاع دارم این موضوع به عنوان یک احتمال بیان شده و بسیار بعید به نظر می رسد چون هیچ مستندی در این مورد فعلا در دست نیست.

معاون امور بین‏ الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه اذعان کرد:  تا زمانی که سایر افراد شناخته نشده مشخص نشوند نمی توان قضاوت کرد،ما هم به دوستان در بعثه و هم وزارت خارجه این احتمال را گفته ایم که ممکن است در این حادثه برخی افراد بازداشت شده باشند اما چگونگی این امر مشخص نیست، جمهوری اسلامی و وزارت خارجه نیز این امر را پیگیری می کنند اما تا زمانی که آخرین آزمایشات صورت نگیرد و افراد باقی مانده تشخیص داده نشود نمی توان قضاوتی کرد، به هر حال هر احتمالی مطرح است اما صحت آن باید بررسی شود.

حمایت از مقاومت در سوریه و مقابله با اسراییل از اصلی ترین اهداف جمهوری اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خصوص تحولات اخیر روسیه و نقش ایران در این کشور اذعان داشت: جمهوری اسلامی از روز اول در قضایای  اخیر سوریه با توجه به شناختی که نسبت به اهداف گروه های تروریستی داشته و با توجه به اینکه جایگاه سوریه را در مسئله مقاومت و ضرورت مقابله با اسراییل، یکی از مسائل اصلی در نظام جمهوری اسلامی است و حمایت از فلسطین و بیت المقدس جزو اهداف جمهوری اسلامی به حساب می آید، در کنار حکومت سوریه ایستاد چون می دانست هدف آنها از بین بردن سنگر مقاومت در برابر اسراییل است و نه حمایت از مردم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما شاهدیم اسراییل، انگلیس، آمریکا و کشورهای عربی هم پیمان آنها از مردم بحرین در مقابل حکومت ظالم این کشور هیچ حمایتی نکردند و زمانی که عربستان با لشکرکشی بحرین را اشغال کرد،این کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی حتی اشغال گری عربستان را محکوم نکردند.

ادعای حمایت از مردم سوریه توسط آمریکا و هم پیمانانش دروغ است/ مردم سوریه باید برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند

آیت الله اختری تاکید کرد: ادعای آنها مبنی بر حمایت از مردم سوریه دروغ است، همانطور که حاضر نشدند در یمن که مردم روزانه تحت بمباران های شدید هوایی و زمینی عربستان کشته می شوند از مردم حمایت کنند.

معاون امور بین ‏الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: تروریست ها شامل داعش، القاعده، طالبان و جیش های مختلفی که تشکیل داده اند، دست پرورده های آمریکا و صهیونیست در منطقه هستند و پشتیبان آنها همین کشورهای عربستان، امارات و قطر است که برای دفاع و حمایت از اسراییل آنها را ایجاد کرده اند.

آیت الله اختری با اشاره به اینکه فقط برخی از اعضای این گروهک ها اهل سوریه هستند اما اکثر آنها از کشورهای عربی و حتی سوریه وفرانسه می باشند، ابراز کرد: آنها یک مجموعه تروریستی هستند که با حمایت آمریکا وبرخی دولت های مسلمان در منطقه ایجاد شده اند تا مسلمانان را به خاک و خون بکشند و مردم سوریه در این پنج سال، هیچگاه از تروریست ها حمایت نکرده اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت خاطرنشان کرد: ایران معتقد است مردم سوریه خود باید برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند نه دولت های جنایتکار و دیکتاتور و همانطور که فرانسه در حوادث اخیر به خود آمده ، لازم است سایر دولت ها آگاه باشند و بکوشند تا تروریست را از بین برده و ریشه آن را بخشکانند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان