مدير روابط عمومي مس منطقه كرمان:

کتاب و کتابخوانی در کشور وضعیت مطلوبی ندارد

  • شناسه خبر: 81293
کتاب و کتابخوانی در کشور وضعیت مطلوبی ندارد

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان گفت: متاسفانه کتاب و کتابخوانی در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و تیراژ پایین کتاب ها از سرانه پایین کتاب و کتابخوانی در کشور حکایت دارد.

خانه » آخرین اخبار » کتاب و کتابخوانی در کشور وضعیت مطلوبی ندارد

به گزارش “خانه خشتی“، اولین نشست کتابخوان شهرستان رفسنجان در فرهنگسرای مس سرچشمه با حضور فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان، مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان و رییس اداره کتابخانه های شهرستان رفسنجان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در این نشست سید علی میرافضلی مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان، ضمن سپاس از فعالان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی که در این عرصه سرسختانه فعالیت می کنند گفت: متاسفانه وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و تیراژ پایین کتاب ها از سرانه پایین کتاب و کتابخوانی در کشور حکایت دارد.

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان اظهار داشت: در این وضعیت با ظهور رسانه های مجازی نه تنها بهبود نیافته است بلکه با انتشار مباحث سطحی و بی پایه و اساس بدتر نیز شده است هرچند که این رسانه ها جای کتاب را نمی توانند بگیرند و هرگز عمق و اصالت کتاب را ندارند.

وی گفت: متاسفانه حضور در این جلسات که به منظور تکریم کتاب و کتابخوان ها برگزار می شود من را به یاد نسلی می اندازد که دیگر منقرض شده اند.

میرافضلی در ادامه به معرفی کتاب “همه ما خوبیم” اثر ابراهیم رها پرداخت. این کتاب به ویژگی های بنیادین خلقیات ایرانی ها می پردازد.

وی افزود: این کتاب مرا به یاد کتاب اخلاق الاشراف عبید زاکانی می اندازد که به گونه ای طنز آمیز و با نثری زنده و پویا به نقد طنزآمیز خلقیات ایرانی ها می پردازد.

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان همچنین از کتاب محمد علی جمالزاده، جامعه شناسی خودمانی حسن نراقی نیز در این زمینه یاد کرد که به نقد ویژگی های فرهنگ ایرانی می پردازد.

در ادامه این نشست حمید ملانوری فرماندارشهرستان رفسنجان به توصیه های مقام معظم رهبری در زمینه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ضمن تاسف از وضعیت کتابخوانی در کشور فرموده اند که اگر می دانستم هر روز یک ساعت در تبلیغ کتابخوانی سخنرانی کنم سرانه مطالعه بالاتر می رود حتماً یک ساعت و نیم اینکار را انجام می دادم .

ملانوری همچنین افزود: باید فعالان کتاب و کتابخوانی با برگزاری نشست های هم اندیشی با صاحبنظران به ارائه راهکارهایی برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی بپردازند و صرف انتقاد وضعیت موجود نمی تواند باعث گشایش در این زمینه شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه آقایان ابوالهادی ،قاسمی ،زینلی، رضاحمیدی و خانم ها تقوی رفسنجانی ،صالحی ،صابری،نصیری، و… به معرفی کتاب هایی که خوانده بودند برای حاضران پرداختند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان