رئیس هیئت امنای انجمن پسته ایران: تولیدکنندگان پسته به خوبی از بحران‌ها عبور کردند.

  • شناسه خبر: 8126
رئیس هیئت امنای انجمن پسته ایران: تولیدکنندگان پسته به خوبی از بحران‌ها عبور کردند.

خانه خشتی: رئیس هیئت امنای انجمن پسته ایران گفت: اعضای هیئت امنای انجمن موفق شدند ۹۷ تا ۹۸ درصد پسته را صادر کنند و دو تا سه درصد باقیمانده نیز در تیر و مرداد امسال صادر می‌شود[…] خانه خشتی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، عسگراولادی در نشست […]

خانه » آخرین اخبار » رئیس هیئت امنای انجمن پسته ایران: تولیدکنندگان پسته به خوبی از بحران‌ها عبور کردند.

خانه خشتی: رئیس هیئت امنای انجمن پسته ایران گفت: اعضای هیئت امنای انجمن موفق شدند ۹۷ تا ۹۸ درصد پسته را صادر کنند و دو تا سه درصد باقیمانده نیز در تیر و مرداد امسال صادر می‌شود[…]

خانه خشتی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، عسگراولادی در نشست اعضای انجمن پسته ایران در کرمان اظهار داشت: تولید محصول پسته در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ و ۸۹ افزایش دارد و پیش‌بینی‌ها و تحقیقات کمیته باغبانی و بازرگانی انجمن پسته نشان می‌دهد که سال سختی برای رقابت با آمریکا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت پسته سال سختی را گذراندند، افزود: با این وجود، اعضای هیئت امنای انجمن موفق شدند ۹۷ تا ۹۸ درصد پسته را صادر کنند و دو تا سه درصد باقیمانده نیز در تیر و مرداد امسال صادر می‌شود.

وی به سفر هیئت امنای انجمن پسته به سنگاپور اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس آمارها، میزان تولید محصول پسته آمریکا، نسبت به ما بیشتر است و ۲۷۰ هزار تن پسته را پیش‌بینی کرده‌اند و ما با توجه به محصولی که روی درخت داریم رقابت سنگینی را با کشور رقیب داریم.

عسگراولادی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های سنگین علیه کشور ما، مسئولیت‌ها و وظایف دست‌اندرکاران این امر بسیار زیاد است و باید سعی کنیم که سربلند از بحران کنونی بیرون بیاییم.

وی ادامه داد: امسال سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و فعالان پسته ثابت کردند که این کار را انجام داده‌اند و وظیفه ملی را در صنعت پسته به خوبی نشان دادند.

وی اعضای انجمن را خطاب قرار داد و افزود: خوب به باغ‌ها رسیدید، محصول را خوب جمع‌آوری، فرآوری و صادر کردید و در این خصوص سربلند هستیم و همه باید سعی کنیم در سال جاری با وجود اینکه شلاق تحریم‌ها ما را اذیت می‌کند، اما از این اذیت‌ها همان طور که تا به حال نترسیدیم در ادامه نیز بتوانیم به خوبی از آنها عبور کنیم.

رئیس هیئت امنای انجمن پسته ایران با اشاره به برگزاری تورهای علمی و فنی خارجی توسط انجمن پسته گفت: نتیجه تورها را ما نمی‌توانیم لمس کنیم بلکه افرادی که در این تورها شرکت کرده‌اند باید گزارش بدهند و خروجی سفر را باید از خود آنها بخواهیم زیرا پیدا کردن نتیجه سفرها آسان نیست.

وی حضور انجمن پسته ایران را در مجامع جهانی ضروری دانست و گفت: ایران باید در اتحادیه جهانی خشکبار حضور فعال داشته باشد.

عسگر اولادی بیان داشت: قول داده بودیم که در پنج سال ظرفیت پسته را به مرز ۵۰۰ هزار تن برسانیم اما این هدف به دلایل مختلف محقق نشد و یکی از دلایل آن شرایط خاص آب به ویژه در استان کرمان است.

وی در ارتباط با برنامه‌های سال جاری انجمن پسته گفت: این برنامه‌ها باید با هدف شناسایی صنعت پسته به دنیا، تبلیغ و بازاریابی در سطح جهانی، حل کردن مسئله آفلاتوکسین، تماس با بروکسل و حرکت به سمت تصادفی کردن تست پسته تنظیم و اجرا شود که هیئت امنا اختیار تصمیم‌گیری و اجرا را به هیئت‌مدیره می‌دهد.

عسگراولادی با بیان اینکه زحمت‌های بسیار زیادی برای صادرات پسته کشیده شده است تا این صنعت باقی بماند، بیان کرد: صنعت ما در بیشتر رشته‌های مختلف اذیت می‌شود اما در پسته به همت والای تولید کنندگان استان کرمان و سایر تولید کنندگان کشور از بحران‌ها عبور کردیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان