مسئولان وزارت خارجه پاسخ دهند؛

آیا شرط پنجم رهبر انقلاب درباره اجرای برجام رعایت شده است؟/لزوم شفاف سازی در مورد معامله‌ اورانیوم غنی‌‌شده‌ در برابر کیک زرد

  • شناسه خبر: 81189
آیا شرط پنجم رهبر انقلاب درباره اجرای برجام رعایت شده است؟/لزوم شفاف سازی در مورد معامله‌ اورانیوم غنی‌‌شده‌ در برابر کیک زرد

پس از تصویب برجام توسط شورای عالی امنیت و مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی این طرح و حفظ منافع ملی، ۹ شرط را طی نامه‌ای به رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای برجام ابلاغ کردند.

خانه » آخرین اخبار » آیا شرط پنجم رهبر انقلاب درباره اجرای برجام رعایت شده است؟/لزوم شفاف سازی در مورد معامله‌ اورانیوم غنی‌‌شده‌ در برابر کیک زرد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از راه دانا؛ پس از تصویب برجام توسط شورای عالی امنیت و مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی این طرح و حفظ منافع ملی، ۹ شرط را طی نامه‌ای به رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای برجام ابلاغ کردند.

در شرط پنجم از شروط ۹گانه رهبری آمده است: ‌معامله‌ی اورانیوم غنی‌‌شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین‌‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد.

قرارداد مطمئن، تضمین کافی و معامله به تدریج و در دفعات متعدد، سه شرط رهبر معظم انقلاب برای معامله اورانیوم غنی شده و کیک زرد است.

اما شب گذشته عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای که با بخش خبر صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد درباره اسناد تبادل سوخت گفت: مقدمات لازم را سازمان انرژی اتمی انجام داده و قراردادهای لازم با طرف خارجی بسته شده است. هم قرارداد خرید کیک زرد و هم قرارداد فروش اورانیوم غنی شده هر دو آماده است و مقدمات آن انجام شده، نحوه حمل و نقل و نحوه حل و فصل مسائل مالی همه اینها مشخص شده است.

سوالی که در این میان به وجود می‌آید این است که این قراردادها با چه تضمینی آماده شده است و قرار است معاملات به چه صورت و در چه تعداد دفعاتی انجام شود؟

این‌ها پرسش‌هایی است که لازم است مسئولان وزارت امور خارجه، پاسخ‌هایی مناسب برای آن‌ها داشته باشند و پیش از انجام معامله خرید کیک زد و فروش اورانیوم غنی شده، جزئیات آن را برای مردم تشریح کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان