پوتین:استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی حق ملت ایران است.

  • شناسه خبر: 8115
پوتین:استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی حق ملت ایران است.

خانه خشتی: رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران باید صرفا از راه‌های مسالمت‌آمیز و از طریق روند مذاکرات و بر اساس احترام به حق ملت ایران برای استفاده از انرژی اتمی صلح‌آمیز حل و فصل گردد.[…] خانه خشتی به نقل از فارس، “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که روند […]

خانه » آخرین اخبار » پوتین:استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی حق ملت ایران است.

خانه خشتی: رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران باید صرفا از راه‌های مسالمت‌آمیز و از طریق روند مذاکرات و بر اساس احترام به حق ملت ایران برای استفاده از انرژی اتمی صلح‌آمیز حل و فصل گردد.[…]

خانه خشتی به نقل از فارس، “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که روند حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران باید صرفا مسالمت‌آمیز بوده و بر اساس احترام به حق ملت ایران برای استفاده از انرژی اتمی در اهداف صلح‌آمیز باشد.

پوتین روز سه‌شنبه در پایان سفر خود به منطقه خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مسئله هسته‌ای ایران، مسئله ساده‌ای نیست. ولی من چنین عقیده دارم که این مشکل می‌تواند و باید با استفاده از راه‌های مسالمت‌آمیز و از طریق روند مذاکرات و بر اساس احترام به حق ملت ایران برای استفاده از انرژی اتمی صلح‌آمیز تحت شرایط تضمین شده برای جامعه جهانی، از جمله در این خصوص که این برنامه منجر به ساخت سلاح هسته‌ای در این کشور نشود و به گسترش تسلیحات کشتار جمعی در جهان منجر نشود، حل و فصل گردد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به سئوالی در این رابطه که آیا او موفق شد تا موافقت “بنیامین نتانیاهو” و “محمود عباس” در مورد ملاقات شخصی با یکدیگر را بدست آورد، یادآور شد که اصلا چنین وظیفه‌ای را برای خود در نظر گرفته بود.

وی گفت: البته من احساس کردم که امکان چنین توافقی در هر صورت وجود دارد، چرا که از طرف شرکای اسرائیلی چنین تمایلی برای ملاقات با طرف فلسطینی وجود دارد و فلطسینی‌ها هم دقیقا مایل هستند تا مذاکرات صلح، البته مسلما بعد از رعایت همه توافقات صورت گرفته قبلی، از سر گرفته شود.

پوتین یادآور شد: صحبت بر سر شروط اولیه برای مذاکره نیست، بلکه مسئله در مورد توافقاتی است که پیش از این طرفین در مورد آن به توافق رسیده بودند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که وی در حال حاضر قصد ندارد از مواضع طرفین ارزیابی به‌عمل آورد. ولی مهمترین مسئله آن است که وی تردیدی ندارد هم طرف اسرائیلی و هم طرف فلسطینی برای پیشبرد مذاکرات صلح حسن نیت دارند.

وی گفت: من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم شاهد پیشرفت در حل و فصل مشکلات خاورمیانه باشیم، ولی این درست نیست که هر یک از طرفین تاثیرگذار، بخصوص آمریکا از این روند کنار برود.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: ایالات متحده آمریکا در بحبوحه انتخابات ریاست‌جمهوری است و آنها فعلا توجه زیادی به مسائل خاورمیانه ندارند، ولی باید حداقل اقدامات مشخصی در این رابطه صورت بگیرد و عدم شرکت مستقیم آمریکا در این روند درست نخواهد بود. باید صبر کرده و خود را بر گام بعدی آماده کرد. حل و فصل مسائل امکان پذیر است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان